Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

natuur

 Reageer Reageer Pagina  <12345 8>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2020 om 13:46
Ik weet dat er veel soorten begonia's zijn, de dubbele vind ik wel mooi, als ze maar niet rood of roze zijn .Wink

Ook kan ik bladeren en zo waarderen  bij nader bekijken.
Maar in huis wil ik ze niet.

Mooi vind ik ook die bakken met geraniums aan de buitenmuur, zoals ze die in Duitsland veel hebben.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2020 om 15:38
Ik heb eigenlijk alleen maar groen blijvers op een op een orgidee na en die heb ik gekregen en die blijft maar knoppen maken .
Ik geef de planten nooit water uit een gieter,maar zet ze in bakjes met water .
Ik geef ze de tijd om te drinken en dan gaan ze weer in de pot .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2020 om 16:25
dat doe ik ook met de orichideen en de azalea's een uur in een 'badje' en dan terug in de pot; de rest is daar te groot voor
de orichideen heb ik van de buren, net voordat ze in de vuilbak zouden verdwijnen en ook bij mij bloeien ze bijna het jaar rond Smile
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2020 om 13:13
vanmorgen fietste naar naburig dorp voor breigaren. terug ging ik door de polder, dat fietst toch een stuk fijner Smile
het was goed mistig en er waren overal schapen (al dan niet zichtbaar LOL
ik fotografeerde het landschap met schapen en dit bleef ervan over
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2020 om 13:58
Ja met schapen is het geen doen .Met koeien en paarden heb je nog wel eens dat de poten / benen niet zichtbaar zijn ,maar het lijf net boven de mist uitsteekt .

Maar het is wel een sereen plaatje, het lijkt ook altijd wel of het stiller is met mist
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2020 om 15:00
ja heerlijk vind ik dat Smile
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2021 om 12:08
een jaar of acht geleden vond ik deze pracht in een vuilcontainer...

hij had niet veel blad meer maar ik zie er, als ik in de put zit, ook niet zo florissant uit. hij heeft mijn ene huis hier en mijn volgende huis daar gestaan en ik heb me steeds afgevraagd waar hij het naar zijn zin zou hebben. omdat hij nogal groot naar alle kanten is, zette ik hem hier voor het badkamerraam  en daar, met het warme vocht, leek hij het leuk te vinden en verraste mij vanmorgen ineens....

Thumbs Up Heart
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2021 om 12:40
Heb je hem vast veel liefde gegeven
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2021 om 13:04
als een warme douche Wink
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2021 om 18:26
Goed verzorgd dus.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2021 om 19:06
tja, dat weet ik dus niet.
ik sprak eens met een tuinder die zei dat planten alleen bloeien van 'ellende', om voor nageslacht te zorgen als ze bijna dood gaan Confused maar dat lijkt me toch stug.
een van mijn Asparagus staat er al jaren prachtig bij en bloeit 2 tot 3 keer per jaar en mijn Begonia's bloeien ook elk jaar een lange periode....alleen mijn grote hang begonia bloeit in al jaren niet. alleen het jaar dat ik haar als stek had gekregen...van diezelfde tuinder LOL
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2021 om 20:36
Ik heb ruim 50 jaar met een asperagus gedaan.
Afgelopen voorjaar ging het mis .


Mijn man heeft hem nog verpot Niets anders gedaan dan anders ,alleen het huis geisoleerd .

Nu zijn er ook wel mensen ,die sinds de isolatie vinden dat er een vreemde lucht in huis hangt .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2021 om 21:03
Tja Carolina, dat goed verzorgen kan ook bestaan uit niet verzorgen. Mijn orchideeën krijgen na de bloei maanden geen water totdat de bladeren helemaal slap hangen. Daarna krijgen ze weer water en ze gaan weer bloeien.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2021 om 10:04
IK spreek mijn planten binnen en buiten toe. Ik vertel ze waar de groene container staat, voor het geval ze niet bij mij willen wonen. Doen ze het goed, dat krijgen ze complimentjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2021 om 12:44
dat noem ik geen goed verzorgen, dat noem ik pesten LOL
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2021 om 11:27
Oja dat is lief - bloemen. Wat wij binnen slecht kunnen is hun cyclus nabootsen, wat zij "rust" vinden vinden andere mensen "een poging tot moord".
Maar planten hebben af en toe rust nodig en vaak bloeien ze dan ook.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2021 om 11:39
ik ben een beetje huiverig om me te verbeelden dat ik weet wat een ander levend wezen 'nodig' heeft.
sommigen vinden het nodig hun partners of kinderen te slaan of erger in de overtuiging dat de ander dat 'nodig' heeft. sommigen doen dat met hun dieren.
en weer anderen laten hun planten bijna dood gaan omdat ze dat 'nodig' zouden hebben.
ik ben een voorstander van liefde, van het hart. en ik ben ervan overtuigd dat de weg van het hart de enige juiste is.
bij mij bloeien planten omdat ze, voor zover ik kan zien en voelen, gezond zijn. en als ze niet bloeien houd ik net zoveel van ze, vind ik ze net zo prachtig en ben ik net zo blij met ze Heart
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2021 om 12:50
Ik denk dat alles wat leeft op tijd zijn rust nodig heeft .
Planten na de bloei even geen water ,maar wij denken dat ze water nodig hebben en geven ze dat. Mijn orchie krijgt ook geen water en straks komt hij weer De natuur heeft zijn eigen regels .
De ene buitenplant moet na de bloei gesnoeid worden ,de ander juist erna ,
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2021 om 13:25
Ik heb ook orchideeën en ik geef ze nu bijna geen water, maar ze hebben allemaal bloemstengels.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2021 om 13:25
hoe is het met je man Mutti, is de operatie goed gegaan?
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345 8>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns