Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

natuur

 Reageer Reageer Pagina  <1 678
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2021 om 11:57
Het zal wel nodig zijn ,maar nu moeten de glasvezelkabels weer net daar liggen waar de planten staan te bloemen ,bij de boomspiegel .

Kan dat niet een beetje anders .Er zijn misschien mensen die dolblij zijn met de aanleg van glasvezel ,dat mag van mij maar waarom moet dat nu net weer door de beplanting . ? Er is ruimte zat naast .
Als ze daar tegels neer gaan leggen haal ik ze eruit .( zeg ik nu)
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2021 om 12:31
Op Youtube zijn ook filmpjes te vinden over paardenbloemthee van de gewone paardenbloemen uit je tuin, die gratis en voor niks naar je toe komen. Er wordt van alles mee gedaan. Op het moment doe ik dat niet. Maar als ik hier en daar een paardenbloem heb, dan vind ik dat geen probleem.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2021 om 12:37
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Het zal wel nodig zijn ,maar nu moeten de glasvezelkabels weer net daar liggen waar de planten staan
Mutti, de glasvezel is bij mij jaren geleden aangelegd. Ik heb de aansluiting in huis, maar ik kan kiezen voor ongeveer dezelfde prijs een abonnement over de glasvezel met alleen internet, of een abonnement over de koperkabel met TV en internet. De verbinding over de koperen leiding werkt, dus denk ik, laat maar zo.

Er is toen een heel spoor getrokken door een grasveld, door bestrating, toen ze klaar waren kon je zo zien waar de kabel liep. Later heeft de gemeente weer bestrating vernieuwd. Stoepen verhoogd, waardoor eel mensen struikelden. En de tuinen wateren niet meer af naar het trottoir, aan het einde van het tuinpad blijft altijd regenwater staan.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2021 om 14:44
Bij ons zie je er weinig meer van en hele stukken worden niet opgebroken maar "geschoten", wat een uitvinding. Zelf werd ik een beetje simpel
van de koperdraad, maar dat komt omdat we ver van de centrale zitten en dan is het signaal echt bedroevend.
En nee tuurlijk hoeven die draden niet door de boomspiegel en kunnen ze ook iets anders liggen.  
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2021 om 23:18
in de tuin beginnen de Lupinen te bloeien.
zo hoog, ze komen mij tot onder m'n oksels LOL











Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2021 om 21:25
Ze zijn prachtig, geniet er maar van.
Lupinen zijn prachtige bloemen.
We hebben ze ook in de tuin gehad maar bij deden ze het niet.
Bij mijn vader stonden ze ook altijd prachtig erbij.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2021 om 22:32
ja, ik geniet er ook van Smile net als iedereen die langsloopt trouwens Big smile
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2021 om 09:45
Zo mooi die kleuren
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2021 om 11:20
Weet je wat ik altijd zo bijzonder vind, dat in de natuur kleuren nooit vloeken met elkaar.Ook niet als ze zomaar opkomen .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2021 om 13:55
ja dat vind ik ook bijzonder. misschien is dat 'vloeken' ook iets wat modemensen hebben uitgevonden....
ik vind de kleuren ook prachtig en er zijn er geen twee hetzelfde, daarom heb ik een aantal foto's geplaatst en niet een.

mijn dochter vertelde dat ze in IJsland ook overal Lupinen had gezien (in t wild) maar alleen die blauw/witte
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2021 om 22:56
Wat een prachtige lupinen. Mijn ouders hadden ze ook in de tuin. Ooit hadden wij ze ook maar ze zijn er niet meer. Waardoor? Geen idee.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2021 om 08:18
nu staat de witte in de bloei, zo groot en zo mooi! ik zal er vandeweek een foto van maken.

als iemand straks zaad wil, ik stuur het met liefde op Smile
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2021 om 10:48
Wij hebben ook Lupines, ze blijven niet eeuwig leven - maar als ze de kans krijgen om zich uit te zaaien zal het wel zo lijken.
Ik heb vanochtend van boven naar beneden staan kijken, bovenin is de kaars nog dicht dan bloempjes in allerlei stadia en steeds lager verdorde bloempjes
om nieuwe zaaddoosjes tot onderop duidelijke zaaddozen. Nou vloeken kleuren in de natuur zelden, toch vind ik de ene mooier dan de andere LOL.
Ook is de ene b.v. iets meer paarser (met wit) en de ander net iets blauwer (met wit) en stiekum vind ik de donkerroze ook heel mooi.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2021 om 11:43
Ik heb ook lupinen in de tuin gehad. Na een paar jaar wilden ze niet meer groeien. Nieuwe planten gingen dood. Vond ik wel jammer.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2021 om 09:49
ja dat is jammer. wij hebben dat vroeger ook eens gehad Confused

mijn asparagus staat weer in de bloei, diezelfde plant maar op andere takken. ze laat de uitgebloeide bloempjes achteloos vallen zodat de slaapkamer vloer bezaaid lijkt met suikerkorreltjes LOL
haar vriendin begonia die naast haar staat is ook gaan bloeien, kleine witte bloemen waarvan ze elke dag nieuwe lijkt te maken terwijl ze de oude ook achteloos laat vallen op...je raadt het al, mijn slaapkamervloer.
in de woonkamer bloeien haar twee nichten in grote trossen roze en de asparagus die bijna dood leek te gaan na 'het nieuwe pot schandaal', heeft twee nieuwe takjes; hoeraaaaa! Party

mijn tuin doet het prachtig en ik had eergisteren voor het eerst wortels kunnen oogsten in mijn kasje. iedereen op de tuin die ze zag 'jaloers'..... Smile gisteren heb ik ze gegeten, lekker met peterselie (ook uit m'n tuin)

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 678

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns