Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Raglan lukt niet

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 15:44
Ik wil ook een tablet LOL
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 16:27



dit is een vergroot stukske van die raglan. Ik denk dus dat er niks gedraaid wordt gebreid en dat het gewoon kleine gaatjes zijn.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 17:24
Dan ga ik dat ook nog eens proberen. Wordt vervolgd.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 17:44
Als je de foto vergroot zie je in de raglanlijn allemaal lusjes liggen ,
,

Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 19:32
Ik bewonder jullie geduld en doorzettingsvermogen hoor!
Steeds weer blijven proberen tot het gewenste resultaat er is.
Chapeau!

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 20:07
Zo, een en ander geprobeerd. Tot aan de rode draad is met de omslag van achter naar voren. Het eerste gedeelte de achterste lus van de steek genomen, zgn verdraaid gebreid. Het 2e gedeelte de voorste lus genomen, je ziet meteen grotere gaten.
Na de rode draad de omslag van achteren naar voren en ook weer de achterste lus genomen. het effect is dan precies hetzelfde.
Daarna van de voorste lus genomen en je ziet hetzelfde resultaat als het begin van mijn proeflapje.
Deze manier is lastiger uit te voeren en bovendien heeft de steek de neiging minder regelmatig te worden.
Al met al ben ik voor mijzelf tot de conclusie gekomen dat ik mijn eerste methode zou gebruiken. Draad van voor naar achteren en achterste lus insteken. Het kan verschil maken hoe strak je de omslag maakt. En dat zal voor iedereen verschillend zijn.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 20:41
is inderdaad een groot verschil in gaten. In feite zoudt ge er eenzelfde breisel moeten achterleggen om te zien of het nu idd met gaten is of niet.

Mijn allerlaatste probeersel vind ik zelf het schoonste van al degene die ik geprobeerd heb.

Eerst efkes zeggen hoe ik het gedaan heb :

voor de M de draad over de naald naar voor en dan de m rechts en na die m eerste de draad naar voor en dan verder rechts

teruggaande naald die eerste omslag die ge dan tegenkomt verdraaid rechts langs achter ingestoken en de laatste omslag gewoon rechts (wel efkes goed mikken om in de voorkant van die steek te kunnen.

Het ligt nog altijd niet in een 'goot' zoals op de foto van het vestje.




Back to Top
anna84 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 30 November 2020
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer anna84 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 21:57
Dank voor al jullie reacties! Wat lief dat jullie allemaal zo betrokken zijn en het zelf ook allemaal geprobeerd hebben :)
Ik ben opnieuw begonnen en het ziet er nu al ietsje beter uit. Ik zal morgen even een foto maken.

Breien jullie beide zonder markers?
Ik denk dat het er bij mij ook minder mooi uitziet door de markers die ik gebruik, waardoor het lastiger is om de draad strak aan te trekken.
Ik gebruik dit type markers:

Zouden jullie andere markers adviseren of zou dat geen verschil moeten maken?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 22:10
ge kunt ook een stukske draad nemen van een opvallende kleur, een knoopke erin en dat hangt ge ertussen.

voor dit kleine stukske heb ik geen markeerding gebruikt. Ik moest maar tot 11 tellen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 23:13
Bij mijn laatste proeflapje zie je het niet zo goed, maar bij dat van gisteren kun je goed zien dat ik metalen ringetjes gebruik. Ik geloof dat ze eigenlijk gebruikt worden bij het maken van sieraden. Ik vind ze handig omdat je ze gemakkelijk kunt overzetten. Daarbij moet ik opmerken dat ik andere nooit gebruik bij breiwerk, wel bij haken.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2020 om 08:45
Ik heb ook van die markeerders ,ooit bij Zeeman gekocht ,maar als het nodig is maak ik net als Bep lusjes van restjes garen .

Ik heb geprobeerd het op rechte pennen te doen ,ik heb de paar rondbreipennen die ik heb uitgeleend aan mijn dochter ,maar dat lukt helemaal niet
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2020 om 08:54
Ik snap niet hoe ze die inelkaar grijpende lussen in het "gootje " zoals Bep het noemt krijgen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2020 om 09:30
Ik kan dit nooit uitstaan en ben op internet gaan kijken .
Gevraagd naar yarn over in slipstitch .

Toen kwam ik een filmpje tegen van een mevrouw die uitleg gaf zodat je geen gaatjes kreeg . Zij sloeg de draad niet om de naald ,maar pakte de tussenlus op een speciale manier Er stond er ook nog een waarbij markers gebruikt werden .Misschien heb je daar wat aan .
Misschien he
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2020 om 10:30
Ik gebruik eigenlijk ook altijd een draad in een contrasterende kleur als marker, meestal een draadje katoen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2020 om 12:42
Ooit heeft iemand voor mij markers gemaakt van dun koord en knijpkralen. Ik moet wel oppassen dat ik ze niet meebrei, want dan zou ik ze stuk moeten knippen. Met gewone lusjes van dik naaigaren is dat geen probleem.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2020 om 12:43
Hier ook meestal een draadje van een andere kleur, heb een fel oranje bolletje wat ik meestal gebruik

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2020 om 09:31
Markers zijn ook handig bij het opzetten van veel steken, om de 20 of 50 steken een marker, dan tel je iets makkelijker.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
anna84 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 30 November 2020
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer anna84 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2020 om 14:39
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Ik kan dit nooit uitstaan en ben op internet gaan kijken .
Gevraagd naar yarn over in slipstitch .

Toen kwam ik een filmpje tegen van een mevrouw die uitleg gaf zodat je geen gaatjes kreeg . Zij sloeg de draad niet om de naald ,maar pakte de tussenlus op een speciale manier Er stond er ook nog een waarbij markers gebruikt werden .Misschien heb je daar wat aan .
Misschien he

Ah ik ben heel nieuwsgierig. Leuk als je het filmpje wilt delen!
Back to Top
anna84 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 30 November 2020
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer anna84 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2020 om 14:52
Originally posted by bep bep wrote:

is inderdaad een groot verschil in gaten. In feite zoudt ge er eenzelfde breisel moeten achterleggen om te zien of het nu idd met gaten is of niet.

Mijn allerlaatste probeersel vind ik zelf het schoonste van al degene die ik geprobeerd heb.

Eerst efkes zeggen hoe ik het gedaan heb :

voor de M de draad over de naald naar voor en dan de m rechts en na die m eerste de draad naar voor en dan verder rechts

teruggaande naald die eerste omslag die ge dan tegenkomt verdraaid rechts langs achter ingestoken en de laatste omslag gewoon rechts (wel efkes goed mikken om in de voorkant van die steek te kunnen.

Het ligt nog altijd niet in een 'goot' zoals op de foto van het vestje.





Hoi Bep,
Zo jammer dat de foto's niet te zien zijn.
 
voor de M de draad over de naald naar voor en dan de m rechts en na die m eerste de draad naar voor en dan verder rechts
Als ik het goed begrijp:

voor de marker draad naar voren.
SM van de linker naar de rechternaald. 
YO
Normale steek
draad naar voren
SM van de linker naar de rechternaald
YO
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2020 om 17:06
Kan het filmpje niet meer vinden ,maar kijk eens bij Drops en dan bij trui vanboven naar beneden gebreid ,met raglan meerdering .

Daar staat dan ook uitleg bij met een video .
Bij de viseo staat alleen geen tekst
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns