Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Bloem

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2021 om 13:55
Ik ben hier ook terecht gekomen met een vraag. Dat is nu bijna 10 geleden. Ik was pas net een beetje handig met een computer. Ik werd meteen geholpen. Wat ik hier allemaal geleerd heb. Geweldig. Onder andere wat er allemaal voor mogelijkheden zijn. Welke sites er zijn waar je dingen kunt vinden. Ik heb er vriendinnen aan overgehouden. Wat ik met minder gezellig bedoel is dat er veel minder berichten en vragen zijn. Dat er minder deelnemers zijn. En eigenlijk precies zoals Mutti zegt, niet persé ongezelliger maar anders. Ik zou jullie echt niet willen missen. Ik vind FaceBook en ook Ravelry onpersoonlijker.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2021 om 16:56
Ik had een computercursus bij de bieb gedaan en moest oefenen. En zo vond ik het forum en ik kon een vraag beantwoorden, dus ik moest inloggen. Dat was ook een goede oefening. Overigens had ik op die cursus afgesproken met de vrouw, die altijd naast me zat, om mails te oefenen en we zijn nog steeds dikke vriendinnen. Gaan samen naar cultfilms, hebben koffieklets of gaan de stad in. Ja, vóór Corona.

Overigens werden er jaren geleden hobbydoosdagen georganiseerd, ik heb er ook een paar gegeven. Mensen kwamen van heide en verre, namen meestal iets te eten of snoepen mee, en konden vragen om speciale technieken te laten demonstreren. Het grappige was, dat je een voorstelling van iemand had en daar klopte niets van. Forumvriendinnen leken soms mensen met wie je nooit een praatje zou beginnen, maar die je straal voorbij zou lopen. Te stijf of te chic.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2021 om 17:23
Ik ben nooit ,naar zo'n hobbydoosdag geweest ,omdat ik gewoon angst heb om in trein of bus te zitten ,een lift is ook een probleem ,evenals het oversteken van een hoge brug ik heb wel eens van angst moeten overgeven ,

Toch heb ik van de meeste van jullie wel een voorstelling , maar dat zit hem meer in hoe jullie vragen beantwoorden .

Ik heb ook bij de bieb zo'n cursus gedaan ,maar degene die naast mij zat wist alles beter ,zelfs nog dan de lerares . Ik kreeg soms amper de gelegenheid naar de leerkracht te luisteren .Dat zou jou b.v niet gebeurd zijn .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2021 om 17:44
Nee wij zaten braaf te luisteren. De leraar deed alles heel langzaam en nog zaten er mensen te roepen dat het te snel ging. Ik was juist naar die cursus gegaan omdat man en kinderen zo snel uitlag gaven, dat ik het absoluut niet kon volgen. Na de cursus dronken we allemaal samen koffie in de kantine van de bieb en dan konden we verhalen uitwisselen. Over katten, breien, de kinderen. We hebben ook eens op een kleedje gezeten op de Koninginnemarkt, dat was lang geleden!
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2021 om 17:46
What do you want to do ?
New mail< id="mailtovensterclipboardEmailCopy">Copy< id="mailtovenstercopyTo">
dit vind ik nu gezellig.  lekker met elkaar kletsen.
ook ik had een vraag over handwerken en ben toen blijven hangen. en dat doe ik nog steeds wel.
En Fb  daar doe ik  ideeen op maar verder is het erg onpersoonlijk (dat moet ook ) natuurlijk
En ja Magtelt aan jou ligt het niet je heb erg je best gedaan om de boel weer op gang te krijgen.
Ik kan ook niet  zeggen hoe het komt dat het anders is.
oant Sjen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2021 om 18:17
Dat had ik bij het repair cafe

Ik kwam daar de wethouder tegen ,waar ik ooit mee overhoop had gelegen .Ik had er allang zand over gedaan ,maar daar gaf hij ineens toe ,dat hij er toch naast had gezeten . Hij bood zelfs z'n verontschuldigingen aan .

Na de corona komt alles weer goed .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2021 om 19:02
Dat hadden wij op de sportschool. We hadden een gescheiden moeder gewaarschuwd dat ze haar zoon niet aldoor naar verschillende scholen moest sturen. Wij zagen hem afglijden. Zij was boos en wilde ons niet meer zien. Jaren later kwam ze binnen op de sportschool en toen vertelde ze dat ze later getrouwd was en dat haar man hetzelfde had gezegd. Uiteindelijk is de jongen kapper geworden. Zij gaf toe, dat ze toen boos was, maar later ons gelijk had gegeven. Nou, ik was blij dat de jongen goed terecht was gekomen, laat dat gelijk dan maar zitten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2021 om 19:25
Hij is weduwnaar en had graag zijn knoopsgaten wat nauwer ,omdat zijn jas steeds open ging .

Hij dacht de jas wel even af te kunnen geven ,maar toen ik hem vertelde dat ik toch echt moest controleren of z'n jas na het nauwer maken niet meer open viel ,kwam hij naast me zitten en begon hij ineens over het voorval te praten .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2021 om 19:55
Ik heb die hobbydoos dagen nog meegemaakt in het begin dat ik hier kwam. Ben er nooit naar toe geweest omdat ik het altijd veel te ver reizen vond vanuit Zuid-Limburg. Ben een keer naar een breidag geweest, ergens in het oosten van het land. 3 uur heen en ook weer 3 uur terug. Was dus eens maar nooit meer. Wel jammer dat hier in de buurt nooit zoiets is. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2021 om 11:51
Ik hoop dat de soos eens weer gaat beginnen. Het is zo lekker vrijblijvend om te weten, dat die iedere donderdag is, of je nu wel of niet gaat. Meestal ging ik wel, of ik moest doodziek zijn. Het was net of je bij een vriendinnetje ging spelen, er werd gezorgd voor een natje en een droogje en je kon kletsen of ideeën uitwisselen. Het was ook leuk, dat het niet alleen over handwerken ging, er zijn kaartenmaaksters, kaarters, rummycuppers en sjoelers. Als je een handwerkclub thuis sticht, dan is er altijd iemand die voor koffie en thee met lekkers moet zorgen en die na afloop moet opruimen en maar afwachten of de laatsten ook weggaan. Overigens kun je in je omgeving zoeken of er Stitch'nbitch groepen zijn, of handwerkclubs in bejaardenhuizen, die vrijwillershulp nodig hebben of een Dorcas vereniging, hoewel ik altijd bang ben dat die elitair zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2021 om 12:07
Ja dat zou ik ook graag willen .

Een van de handwerkclub kwam een kerstkaartbrengen en zei: ik maak volgend jaar een afspraak met je hoor.Ik was er toen blij mee, maar nu ga ik weet twijfelen ,je kunt afstandhouden ,maar ik blijf het eng vinden .

Van de week moest ik aan een beetje vreemde vrouw ,in het toen nog bejaarde huis ,denken ,die als je iets aan haar vroeg ,de suiker of zo het gewoon gooide of een heel eind over de tafel schoof ,nu doe ik het ook zo .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2021 om 16:14
Ik denk dat ik zelfs na 2 prikken nog voorzichtig blijf. Met muilkorfje en afstand en bijna nergens naar toe.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2021 om 16:38
Ik geloof het niet alleen ,ik weet het zeker .


Pas als het hele land geprikt is ga ik wat rustiger ademhalen .
Mijn jongste dochter was echt ingeent tegen mazelen ,ze kreeg toen ze op het gymnasium zat de mazelen en vraag niet hoe .

Ze was met school en met de trein naar een of ander oudheidkundig iets

geweest . Zo ziek ,dat ze helemaal van de wereld was en de dokter wzs bang voor complicaties op die leeftijd,dat hij naar een heleboel apotheken geweest is die al gesloten waren .Toen zou internet e.d makkelijk geweest zijn .
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2021 om 19:23
Ik vind dit forum heerlijk omdat ik hoop of denk dat niemand iets van me verwacht. Ik zie het meer als een gezellige bijeenkomst waar ik een beetje op de achtergrond mag blijven en toch mag meedoen wanneer ik me daar veilig genoeg voor voel.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2021 om 19:38
heel herkenbaar Hulten Thumbs Up


Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns