Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Avondklok

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Avondklok
    Posted: 21 Januari 2021 om 12:34
Er is nu gesteggel over de avondklok in de Tweede Kamer. Komt ie er wel of niet? Kan het niet een half uurtje later? Of een heel uur?

Bijna alle linkse partijen vragen wanneer er maatregelen worden genomen tegen werkgevers, die hun personeel dwingen naar kantoor te komen, terwijl thuiswerken ook goed kan. En wel hun hand ophouden voor Coronasteun. En wanneer er een plan komt voor de geestelijke gezondheid, die toch net zo belangrijk is als de lichamelijke. En hoe lang niet noodzakelijke vluchten nog worden toegestaan. En als er een beroep wordt gedaan op politie en boa's, of er dan naar hun CAO kan worden gekeken.

Als de avondklok er komt, zullen mensen moeten omdenken. 's Avonds werken en overdag de deur uitgaan voor beweging en vertier.

Het bezoek wordt teruggebracht van 2 naar 1, maar de vraag was of er geen twee mensen uit één huishouden samen mogen komen. Dat vond ik redelijk, dan kun je beide grootouders vragen op te passen, als je naar dokter of tandarts moet. Of boodschappen moet doen.

Er wordt ook gepraat over beter toezicht op quarantaine-overtredingen. Is daar dan de nodige mankracht voor?

En al was er dringend gezegd, dat de tweede injectie na 3 weken moest, ze gaan toch kijken of het ook na 6 weken kan, zodat er meer personen gevaccineerd kunnen worden. Is dat de zuinigheid die de wijsheid bedriegt?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2021 om 12:39
Ik vind, het is erg genoeg dat er zoveel mensen besmet zijn, dat men een beetje door aan het slaan is. En wat betreft dat vaccineren; die Hugo is ook niet meer geloofwaardig net wat jij schrijft. Hij moet ervoor zorgen dat er veel meer mensen op 1 dag gevaccineerd kunnen worden en niet die kleine aantallen waar men nu mee bezig is. Zo ben ik, heb gelukkig niets, als het zo door gaat volgend jaar pas aan de beurt. Als je ziet in andere landen hoeveel er niet worden gevaccineerd per dag. Waarom kan dit hier niet? Nee wij lopen overal weer als laatste achter aan; te laat vaccins besteld, te laat gestart met vaccineren. Dit is dus écht overheid en ik kan het weten (heb hier nl. gewerkt)!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2021 om 09:37
Mijn schoonzus heeft een oproep voor vaccinatie, maar er is geen plek . . . . ???? Als er plek is krijgt ze een sms - ik ben eigenlijk een beetje heel erg
teleurgesteld hierover. En ik ben ook niet te spreken over het gesteggel over die dosis die geleverd gaan worden of niet of minder
alleen maar omdat beide partijen zich zo slim vinden. De ene partij omdat ze 6 ipv 5 dosis uit een flesje kunnen krijgen en de andere partij
omdat ze een contract op basis van dosis en niet op flesjes hebben. Ze moesten zich schamen. Vooral ook omdat niet iedereen 6 dosis uit zo'n flesje kan krijgen.

Ik ben ook geen voorstander van de avondklok, maar vooruit maar. Want wat heb ik eigenlijk te zeggen, ik ben zo laat over het algemeen niet meer op pad.
Ik ben bijna heel vorig jaar en heel dit jaar al bijna niet meer op pad, dus dan nu maar hopen dat het helpt.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2021 om 16:21
Jongens kijk eens over de grens. Wij kijken naar de Duitse praatprogramma's en naar het Belgische nieuws. In Duitsland moppert men net zo hard als hier dat vaccinatie niet goed gaat en niet goed geregeld is. In België gaan de grenzen dicht. Je komt er vanaf volgende week niet uit of in dan met heel dringende redenen. Het belangrijkste is gewoon in je kot blijven zoals Maggie de Block zei toen zij nog de verantwoordelijke minister in België was.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2021 om 18:51
Lidwina Thumbs Up
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2021 om 21:26
Ik vind die avondklok niet erg .

In de oorlog begon sperrtijd om acht uur en zaten je ramen dichtgeplakt .en was het buiten stikdonker .
Mijn buurvrouw ligt plotseling in het ziekenhuis ,normaal gaat mijn man als ze niet thuis is ,dan 's morgens de gordijnen open doen en 'savonds weer dicht .
Nu komt haar zoon dat 's avonds doen 1x per dag iemand in je huis heeft ze in haar hoofd .

Misschien overdreven ,maar ze was anders bang .


En dan knap je ook niet op ,ze wil zo graag de 90 halen ..

Ik vind dat 1x per dag iemand op bezoek veel moeilijker ,lijkt me ook niet te controleren .

Ik hoorde vannacht op de radio ,dat het na de eerste golf ,in het Catshuis flink geknetterd heeft ,omdat de wetenschappers ,welke weet ik niet ,razend waren op Rutte ,omdat hij de teugels teveel had laten vieren in de zomer .
Ik ben alleen bang dat ze ergens van 21.00 vanavond tot morgen ergens bij elkaar gaan zitten ,en dan overdag gaan slapen ,ze hebben morgen toch geen verplichtingen .Er werd bij ons achter bij een huis wat op een hoogte ligt een soort tentwerk neergezet ,geen idee waar dat voor is in de winter .En dan heeft die avondklok ook geen zin .

We bijten gewoon door dan kunnen we van de zomer buiten zitten .



Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2021 om 08:13
ik vind die avondklok ook niet erg, ik ben eigenlijk wel content met die zich steeds meer verspreidende rust Smile

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2021 om 08:43
Eén van de kamerleden pleitte er voor om twee bezoekers uit één huishouden toe te laten, ik denk dat hij zelf soms oppas van opa en oma nodig had.

IK vind dat mensen zelf moeten nadenken hoe ze het ongemak van een avondklok kunnen omzeilen. Ging je 's avonds bij iemand eten en film kijken? Dat kan ook 's middags, en dan 's avonds je werk doen. Mensen die toch de hele dag de smartphone aan hebben, kunnen thuis naar dezelfde film kijken als een vriendin en de smartphones gebruiken om commentaar te leveren en er over te praten. Kan ook met een voetbalwedstrijd, en dan samen juichen of op de scheids schelden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2021 om 09:36
Hier is het rustig geweest ,er zaten wel mensen in de tent ,maar niet zo dat het overlast gaf .

Ze zitten op school ook bijelkaar in het lokaal en hier hadden ze frisse lucht .
Er schijnt op een paar plaatsen in het land geduvel te zijn geweest .o.a op Urk .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2021 om 11:01
De huisband kijkt het Duitse nieuws, dus ik krijg er af en toe wat van mee, zelf kijk ik op youtube naar dr. John Campbell en graas ik hier en daar wat.
Maar het is zoals altijd, nergens is het gras "echt" groener, iedere plek, ieder land heeft zijn eigen problemen.
Als ik trouwens de GGD Urk was, dan zou ik zeggen we sluiten de boel hier, als je getest wilt worden ga je maar 30 kilometer reizen naar het volgende testpunt.
S.v.p. niet hier klagen, maar bij jullie eigen jeugd.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2021 om 12:25
helemaal mee eens Iew Thumbs Up
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2021 om 13:06
Precies .

Die lui van Urk zitten de hele week op zo'n vissersschuit ,of mag dat ook niet meer ,ik ben de draad kwijt ,wat wel en niet mag .

Tijd voor testen is er niet als ze aan wal komen ,laat ze maar ergens anders een testpunt neer zetten .

Het is hier overigens doodstil op straat .Het heeft flink gehageld ,maar nu schijnt de zon .
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2021 om 16:05
Wat een warreboel ik denk dat de regeringen het ook niet meer weten ,ik ben wel meer bang geworden omdat er nieuwe virussen zijn en bij kinderen die het door geven ,iedereen zal de regels moeten volgen dan waren we er vanaf ...maar nee de helft lapt het aan zijn laars en gaat op reis of gaat schoppen want ze hebben geen kleren niet meer ...Wat een mop ik draag al een jaar jogging broeken want moet toch binnen blijven,het is nu bijna een jaar dat wij met angst leven dat kan toch niet blijven duren we gaan er aan ten onder,veel sterkte daar in Nederland, fijn dat we nog kunnen praten over onze ellende
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2021 om 18:52
Mijn zusje belde vanmorgen Je begint over iets anders en je eindigt iedere keer weer met die corona ,en niet met die corona zelf ,maar met die mensen die de regels aan hun laars lappen .

In de laan waar haar zoon woont ,woont ook een huiskapster . Je raadt het al voordeur erin, achterdeur eruit .
En dan zeker ook nog opgeven dat ze inkomsten missen .

Je moet het als kapster niet willen ,maar als klant ook niet .

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2021 om 21:40
Wij hebben in maart al een trimmer gekocht, ik was net te laat en de kappers waren dicht. Het hing in mijn ogen. Sindsdien trim ik zelf en ik vind het beter zitten en handelbaarder dan toen ik om de twee (soms 2,5) maanden naar de kapper ging. Maar ik zie vrienden en kennissen met zulk geknipt haar, dat ik wel zeker weet dat daar een thuiskapster komt. Moeten zij weten, het is riskant.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2021 om 22:09
Ik heb een kennis ,die ons al jaren thuis komt knippen ,maar wd denken er het zelfde over ,voorlopig even niet
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2021 om 09:48
De mijne knipt ook niet, dus nog een maandje en ik kan staartjes in LOL
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns