Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Plastic pads DE

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Plastic pads DE
    Posted: 23 Januari 2021 om 09:04
Ik heb een Senseo apparaat en meestal koop ik de gewone wegwerppads. Maar om mezelf te trakteren ook wel eens de dikkere plastic pads voor cappucino of latte. Ik had ooit emmers vol van die plasticjes bewaard, en in de Coronatijd weggegooid, omdat ik er niets mee wist te doen. Ja, omhaken en dan heb je een gehaakt dingetje, maar waarvoor? Maar nu heb ik emplooi voor de plastics. Ik heb een aantal orchideeën en groene planten staan, maar ik heb geen groene vingers geërfd van mijn moeder. De katten vraten altijd elk groen sprietje op bij haar en mij. Toen de laatste groenknager gestorven was, ben ik voorzichtig begonnen met een paar planten en nu is het binnen net zo fleurig als buiten. De laatste twee katten behielpen zich met ongemaaide grasrandjes. Maar vanwege de niet groene vingers staan de groeisels er soms zielig bij. Dan heb ik te veel water gegeven. Ik heb twee potten met een verhoogde bodem met gaatjes, die het overtollige water verdampen of makkelijk laten weggooien. Geen idee waar ik die gekocht heb. Maar nu komen de plasticjes van pas. Twee of drie, eventueel doorgeknipte, onderin de pot geven hetzelfde effect als die speciale potbodems. En als de sierpot groter is dan die van de orchidee, doe ik er één aan de zijkant als steuntje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2021 om 11:39
What do you want to do ?
New mail< id="mailtovensterclipboardEmailCopy">Copy< id="mailtovenstercopyTo">
euk gedaan . Ik zet nog gewoon koffie door het op te gieten .
oant Sjen
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2021 om 15:46
Ik denk dat Magtelt genoeg pads heeft voor heel NL LOL zelf heb ik er een plastic dekseltje van een yoghurt pot ofzo onder liggen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2021 om 08:36
Om de pads droog in de groene container te werpen heb ik gaatjes geboord in een klein rond bakje, waarin ooit een salade zat. Als gootsteenvergietje.

Ik had zo'n rolbox voor onder het bed vol met die plastic dingen plus een paar emmers van vogelvoer, maar die zijn allemaal in de oranje container gegooid. Pas toen er planten gingen kwijnen ben ik ze weer gaan sparen. Ik heb ook veel boter- en ijskuipjes weggegooid, omdat ik geen zin had om er wiegjes van te maken. Als ik daar weer neiging toe voel, ga ik ze wel sparen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2021 om 09:25
Ik gebruik de boterbakjes ,als koelkast doosjes .
Uiteindelijk belanden ze dan toch in de plastic zak voor het ophalen van plastic .

Ja hier gebruikt de gemeente plastic om plastic op te halen .
Die plasticzakken worden dan stukgepikt of i.d .als ze over de wegwaaien worden ze kapot gereden .Uiteindelijk komen ze toch weer in de kliko van het restafval terecht .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2021 om 11:03
Wij hebben tegenwoordig containers, 4 stuks - we zijn een hele kleurige gemeente geworden. Alhoewel de containers zijn grijs, maar ze hebben allemaal een 
ander kleur petje.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2021 om 13:44
Wij hebben nog echt groene en blauwe containers, die voor plastic, melkkartons en blik heeft alleen een oranje petje. De grijze krijg je alleen als je het restafval thuis laat ophalen, wij openen een container met de Circulus-pas en gooien daar het restafval in, weer in plastic zakken en nog stevige ook, anders krijg je een scheur en blijf je vuilnis rapen. Overigens heb ik een zogenaamde drektas aan mijn boodschappenkar hangen, waarin ik, batterijen, glas en grote plastic flessen gooi, ook wel blik en drankenkartons. Dan ben ik dat vast kwijt. Ooit spaarde ik daarin ook blikjes en flesjes voor een voetbalclub, maar ik raap nu niks op van vreemden, zelfs niet met latex handschoenen aan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2021 om 14:23
Mijn man raapte na het weekend samen met andere vrijwilligers altijd de plastic flessen op .die met en die zonder statiegeld .Meebrengen is niet moeilijk ,maar mee terug nemen gaat niet .De opbrengst was voor de clup .
In de kerstvakantie bleven er steeds kratten pils achter ,soms zaten er nog volle flesjes in .De bar was natuurlijk gesloten en er moet gedronken worden ,dus neem je het van huis mee en laat je het daar achter De sportvelden liggen in een uitgestorven natuurgebied ,geen enkele controle .
Ik heb hem verboden ook maar een fles op te rapen .ze ruimen voor ze gaan trainen ,want dat mag nog wel ,zonder ouders hun troep zelf maar op .
Als ze zich helemaal vervelen worden er stukken kunstgras in de fik gestoken .
Eerst waren de vrijwilligers nog zo gek die stukken te repareren ,nu spelen ze maar met gaten in het veld.
Als er al iemand de politie belt ,heeft het geen voorrang en mocht er iemand komen wordt het een kat en muisspel.
Ik snap niet dat ze niet begrijpen waar het voor is .
7
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2021 om 10:51
Het is van een ander, je hoeft het zelf niet te betalen en het wordt altijd maar geruisloos weer gemaakt - daar komt het door.
Het besef dat we het uiteindelijk zelf betalen, via belasting, contributie of een hoger wordende verzekeringspremie is nog niet aanwezig.
Vooral als ze met een groep zijn jutten ze elkaar op.
Ik was nooit zo vernielzuchtig en opjutten is ook redelijk moeilijk - daarnaast als het uitgekomen was had ik waarschijnlijk weken niet kunnen zitten Confused
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2021 om 16:16
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

 En als de sierpot groter is dan die van de orchidee, doe ik er één aan de zijkant als steuntje.
Die orchidee, zit die soms in een doorzichtig potje? Zo ja, dan mag je daar niks roddoen. dat potje is doorzichtig, omdat die wortels buiten water en voeding, ook nog licht moeten hebben. 

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2021 om 08:53
Dus ze moeten op een schoteltje? Ik heb ze in stenen potjes, omdat ik zo knoei met water geven. Ik ga kijken hoe ik dat kan oplossen. Overigens zijn de plastic pads een oplossing voor de groene planten, ze staan er veel beter bij.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2021 om 10:08
Bij mij groeien de wortels gewoon over de ondoorzichtige buiten pot heen, dus die orchidee redt het wel. Hij/zij begint net weer met bloeien.
Ik dacht vorige week al buiten - 15 en binnen bloeit de orchidee LOL
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2021 om 10:54
Bij mij ook ,de laatste bloen is er net uitgevallen ,ik zie wel wat hij gaat doen .
Ik heb hem al jaren en veel aandacht krijgt hij niet .
Ik heb eens gelezen dat ze van armoede bloeien .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2021 om 18:56
IK heb er twee in mijn hobbykamer staan, kale stelen, maar inderdaad er zitten wortels boven de pot uit, ik dacht dat die lucht vangen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns