Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Happy Stones

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Happy Stones
    Posted: 23 Januari 2021 om 15:17
Wat ga je doen?
Nieuwe mail <id = "mailtovensterclipboardEmailCopy"> Kopiƫren <id = "mailtovenstercopyTo">


Ik zag iets leuks op FB
stenen beschilderen van voorzien van een leuke tekst.

met acryl stiften van verf en een lak laagje.
die ga je dan ergens neer legt .voor iemand anders, als leuke atentie. 
Wat wil je doen ?
New mail< id="mailtovensterclipboardEmailCopy">Copy< id="mailtovenstercopyTo">
What do you want to do ?
New mail< id="mailtovensterclipboardEmailCopy">Copy< id="mailtovenstercopyTo">
oant Sjen
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2021 om 15:23
Ze waren zelfs al op de radio.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2021 om 15:29
Je hoeft ze niet te beschilderen, je kunt ze ook omhaken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2021 om 16:27


ja dat kan ook natuurlijk. maar als het regent word het minder fris.
oant Sjen
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2021 om 16:45
Geweldig.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2021 om 18:25
die met die poezengezichtjes zijn mooi he?

ik had het vorige week ergens gehoord of gelezen maarja ik hou heel erg van de natuur en vind stenen prachtig in al hun eenvoud, juist vanwege hun eenvoud.
en, hoe leuk en/of mooi ik sommige beschilderd vind, je brengt er ook weer acryl mee in het milieu en dat vind ik een groot nadeel.
ik zou er dan ook niet van gaan glimlachen, zoals kennelijk de bedoeling of verwachting is, en het hoogstwaarschijnlijk laten liggen.
maar ik glimlach al heel veel zonder stenen Smile
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2021 om 19:00
Carolina .je hebt me aan het denken gezet.ik heb het volgende op googl gevonden.


Acryl garen, wat is dat eigenlijk.
Wat is het..

Even voor de volledigheid, de acrylvezel wordt ook wel polyacryl of polyacrylonitril genoemd, simpelweg acryl.

Het garen is een synthetisch garen, oftewel het wordt in een fabriek gemaakt net zoals bijvoorbeeld nylon of fleece. Het is geen natuurproduct zoals katoen of wol dat wel is. Om even heel ingewikkeld te doen, het wordt verkregen uit polymerisatie van acrylonitril. Juist ja, daar heb je wat aan. Maar het komt er op neer, het is een plastic. Dat klinkt niet heel fijn, maar veel kleding wordt gemaakt van plastic. Door verschillende stoffen en bewerking krijg je toch echt prettige stoffen. Zo worden veel sportshirtjes van bekende merken gemaakt van plastic.

Er is tegenwoordig veel te doen om plastic. Het is slecht voor het milieu. Er komen microvezels vrij tijdens het wassen en die komen terecht in het milieu, met alle gevolgen van dien. Veel soorten plastic is niet of heel slecht afbreekbaar.

Helaas blijken veel natuurproducten ook niet al te best te zijn voor het milieu. Zo is katoen een van de meest vervuilende landbouwproducten van de wereld. Ik denk dat het belangrijk is met zijn alle zorgvuldig moeten omgaan met alle spullen die we gebruiken. Recyclen. 2e hands kleding en spullen is vaak zo gek nog niet. Je afval scheiden en proberen je afval te beperken.


oant Sjen
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2021 om 19:55
klopt Bloem, van die katoen. alles wat je schrijft trouwens.
ik draag mijn kleding op tot er bijna niets van over is en dan knip ik er nog vaatdoeken, dweilen en dat soort dingen van.
wat het mooie ervan is, als je eenmaal begint wol te dragen (bijvoorbeeld) ga je steeds meer merken hoe prettig het klimaat erin is en wordt het ook steeds moeilijker om bijvoorbeeld acryl te dragen. als je eenmaal bewust voor natuurlijke materialen kiest, krijg je, dat merk ik tenminste bij mezelf, ook steeds meer moeite met geverfde materialen. het is een proces waar je langzaam steeds dieper in gaat.
en de alternatieven zijn ook geweldig!
ik zou dolgraag willen gaan 'eco printen' zomers. niets anders kopen aan stof dan ongebleekte katoen en die dan zelf verven met planten, zonder gif. maar ik denk te weten dat ik ook dat op den duur een te zware belasting vind voor de planten bijvoorbeeld Smile

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2021 om 20:01
wat betreft het milieu....ik heb het wel eens onderzocht en een schaap houden voor de wol is net zo belastend voor het milieu als het vervaardigen van acryl maar....

als je die wollen trui van dat schaap hebt afgedankt blijft er uiteindelijk niks meer van over terwijl die acryl trui nooit vergaat.
en dan heb ik het nog over iets essentieels als kleding.
daarnaast wordt er natuurlijk massaal gemaakt van acryl wat niet echt of helemaal niet nodig is. wat denk je alleen al van al die dweiltjes en vaatdoekjes? daar heb ik me zelf ook vele jaren 'schuldig' aan gemaakt en nog een enkele keer. het is moeilijk uit ons systeem te krijgen, ook bij mij. maar ik blijf eraan werken Smile
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2021 om 11:34
Dat gaat mij allemaal te ver. mijn kleindochter gaat stenen zoeken Ik heb haar voorbeelden gestuurd ,want ja we kunnen het nu niet samen doen. en gaan we op afstand via de app   stenen schilderen. en zei gaat ze wegbrengen.
oant Sjen
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2021 om 16:08
He dat is leuk ,ik heb zo eens veel jaren geleden een steen cadeau gekregen en hij staat nog altijd in de kast
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2021 om 20:12
Het gaat toch om het idee dat er mensen zijn die iets voor een ander willen doen. Iemand die ze niet kennen. En zeker, er zijn mooie dingen genoeg in de natuur die je blij kunnen maken. Dat doet de natuur dan zelf. Maar een steen met een mooie schildering of een spreuk heeft een mens gedaan en dat kan voor een verdrietig of depressief iemand net genoeg zijn om de dingen even iets minder zwaar te zien.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2021 om 10:56
Hier in de buurt heb je van die "weerstenen" daar moet ik altijd zo om lachen.
Als de steen nat is dan regent het, als hij wiebelt dan waait het, als hij warm is enzovoorts - hele spreuken staan er dan naast.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2021 om 11:18
wat grappig Iew, daar had ik niet eerder van gehoord. ik ga het eens opzoeken....
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2021 om 14:21
Dat is leuk van die stenen .
Een soort weerhuisje .

Blijft iedereen er dan ook vanaf of staan ze veilig .?

Ze halen hier zelfs de "struikel"stenen tussen de straat stenen weg .

Ik heb wel eens gehoord ,dat ze in Israel als ze een graf bezoeken er een steen bijleggen ,ik weet niet of ze er een naam of teken opzetten ,maar ik vind het wel een mooi idee.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2021 om 16:54
waar had jij gezocht Mutti want ik vind alleen kleine 'huisjes' met daaraan een 'weersteen'
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2021 om 17:36
Wat bedoel je waar ik naar had moeten zoeken .

Vroeger had je weerhuisjes .Daar kwam dan een mannetje uit met paraplui bij regen en een vrouwtje bij zonneschijn ,of anders om .
En LW had het over weerstenen en die kende ik niet .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2021 om 18:56
die weerhuisjes ken ik.

Iew had het over weerstenen en toen ik ze opzocht kwam ik op een webwinkel met kleine op weerhuisjes lijkende dingen maar dan met een steentje eraan.

en omdat jij zei dat is leuk en blijft iedereen er dan vanaf, dacht ik dat jij op een andere site terecht was gekomen waar grotere weerstenen op staan ofzo.
zodoende vroeg ik waar had jij gezocht.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2021 om 08:05
Pelgrims die de Camino lopen leggen een steen van thuis op een bepaalde berg en bij een hek maken ze zelf een kruis van materiaal dat ze daar vinden en hangen dat aan een hek. Meestal twee takjes en een grashalm. IK heb er een paar documentaires over gezien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2021 om 08:49
Ik heb nog geen stenen kunnen vinden,maar als je op FB de blije gezichten van oud en jong voorbij ziet komen met een Happy stone ik de hand ,dan denk ik.... daar doe je het voor .
oant Sjen
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.598 seconden.
Lang Yarns