Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Elluk nadeel heb se foordeel

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Elluk nadeel heb se foordeel
    Posted: 02 Februari 2021 om 16:55
zoals Cruyff altijd zei.

Nu de bieb nog in lockdown is, duik ik in mijn eigen boekenbezit. Gejaagd door de wind, drie delen over een Hollandse patriciërsfamilie voor de Franse revolutie en wat daarna kwam, boeken over de vrouwenemancipatie en nu Désirée, over een meisje dat met Napoleon verloofd was, trouwde met zijn maarschalk en later kroonprinses van Zweden werd. Nevelen van Avalon en de hele serie, die ervoor kwam. Prisma detectives. Bekenden van vroeger. Ik wil ook nog voor alles "normaal" is mijn hele serie West Wing kijken, over een Amerikaanse president.

Wat lezen jullie nu?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2021 om 17:40
Het boek Desire heeft voor mij in mijn jeugd een fascinatie voor Napoleon veroorzaakt. Wat leuk dat je nu dit boek noemt.

Ik lees al jaren digitaal op een ereader, boeken via de bibliotheek en heb net Hoe duur was de suiker uitgelezen en ben gisteren begonnen aan : De meeste mensen deugen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2021 om 08:24
Wat ik ook heel mooi vind en net als Désirée geërfd heb van mijn oma, is Kolibri op het gouden nest. Over de verloren kroonprins van Frankrijk, die later in zijn leven in Delft woonde en daar gestorven is. Zijn gevecht om erkenning. Later zijn zijn kinderen en hun nazaten in Canada opgedoken en die eisten op een gegeven moment DNA onderzoek en dat wees uit, dat ze niet familie waren van de Bourbons. Maar het kwam naar voren, dat het graf geruimd was en dat de botten mogelijk niet van die man waren.

Overigens had ik ook iets met Napoleon in mijn jeugd. Later met koning Arthur van de ronde tafel.

Ik heb nu spijt dat ik niet aan de E-reader ben gegaan, maar ik geniet nu weer van mijn oude boekenkast. Ik heb nog veel jeugdboeken, ik was een leesbeest, en ik lees nu ook weer de Onder moeders vleugels serie, die twee jaar geleden als film uitkwam. Ook de mry Poppins serie heb ik helemaal gelezen deze winter.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2021 om 11:21
Ik heb pas het zoutpad gelezen en nu lees ik even niets.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2021 om 11:42
ik heb mijn berichtje uit het gelijknamige topic gekopieerd en zet het ook hieronder.

ik ben geen fanatieke lezer, ik doe liever iets met mijn handen.
en als ik lees wil ik een boek die ik met heel kleine 'hapjes' kan nuttigen en zo'n boek is voor mij het boek wat ik nu zo langzaam in heel kleine stukjes lees: Het verborgen leven van bomen. van Peter Wohlleben
prachtig Heart
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2021 om 12:12
Desiree heb ik ook gelezen en er heel erg van genoten. Kolibrie op het gouden nest, had ik, maar nooit gelezen. Op het moment lees ik bijna geen boeken meer. Vroeger heel veel gelezen. Ik heb in 1979 een tijd in het ziekenhuis gelezen. Kreeg van een vriendin een hele serie boeken mee en verheugde mij er op dat ik zoveel leestijd kreeg. Ik was niet echt ziek, ik moest plat en mocht mijn bed niet uit. Eerst natuurlijk allerhande onderzoeken en na een paar dagen begonnen met lezen. Het was middag en ik had mijn eerste boek uit. Het was avond en ik had mijn 2e boek uit. Ik had geen mens gezien, terwijl er toch mensen in de kamer geweest waren. 2 boeken uit en pas 1 dag om, terwijl het er naar uitzag dat het wel 3 maanden kon duren. Toen ben ik gestopt met boeken lezen. Wat ik wel gedaan heb weet ik niet meer. Het zijn uiteindelijk  bijna 4 weken ziekenhuis geworden, maar het boeken lezen bijna niet meer opgepakt. En als ik nu weer zou gaan lezen, zou ik beginnen met de boeken die in onze boekenkast staan en die ik ooit gelezen heb. Ik krijg mijn tijd heel goed om met breien en haken. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2021 om 14:21
Wat ik een grote uitkomst vind, is dat steeds meer titels ook als luisterboek beschikbaar zijn. Zo kan ik ook tijdens het strijken, handwerken gewoon "doorlezen". Ik download dan van de bib zowel het ebook als het luisterboek
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2021 om 17:58
Die luisterboeken zijn ook een uitkomst voor kinderen met leesproblemen, ze kunnen dan zelf bijwijzen met het vingertje en meelezen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2021 om 20:19
oh, ik heb dat eens geprobeerd zo'n luisterboek maar voor mij is het helemaal niet prettig. een hoorspel daarentegen wel maar dat waren ook losse afleveringen. en poezie op de radio vind ik ook geweldig
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2021 om 09:21
De acteur, die de Harry Potterboeken voorlas voor luisterboeken, struikelde in het eerste boek over de zin: Harry pocketed it. Hij vroeg aan J.K. Rowling of hij dat mocht lezen als: Harry put it in his pocket. Nee, zei Rowling, dat kan niet, want kinderen die luisteren en lezen zouden dan niet weten wat ze lezen. Wel stond er voortaan in de andere boeken diezelfde zin.

Ik kijk tv onder het handwerken, ik heb nooit een luisterboek beluisterd, mar ik leende ze voor mijn dyslectische dochter. Of ik las haar voor, Schoolidyllen, Onder moeders vleugels, Stijfkopje. Elke avond las ik zoon en dochter voor uit Heksen en zo van Annie Schmidt. Dan kozen we elk twee verhalen, die ik dan voorlas en dan begon het: "Ik heb de verkeerde verhalen uitgezocht, wil je ook nog .... en .... voorlezen? Dus dan deden we er nog 6.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2021 om 12:05
Magtelt Smile

mijn zus net boven mij, las mij altijd voor uit Saskia en Jeroen. die haalden we bij de bieb. zij was een onverbeterlijke boekenwurm Heart
ik heb ook regelmatig voorgelezen aan mijn dochter en de andere avonden zong ik dan voor haar Smile
nu leest zij haar kinderen elke dag voor en het kan ook best dat ze regelmatig voor hen zingt. ze verbaast me regelmatig LOL

Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2021 om 20:10
ik lees nu breibabes van debbie macomber
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2021 om 10:15
Ik heb net al mijn handwerkromans weer eens verplaatst, van Breibabes is er een vervolg. Debbie Macomber schrijft ook heel veel voor Harlequin en dat soort uitgevers, boeken als een doos kersenbonbons, heerlijk. Google haar maar eens.

Ik heb mijn kleine zus en broer ook altijd voorgelezen, Wiplala, Abeltje en ook Heksen enzo. Van oudste zus heb ik lezen geleerd, zij was 6 en had een leesplankje, dus ik las met 4,5. Veel later verdiende ik al zelf en broer was tiener. Ik liet boeken slingeren als ik ze uit had. Jaren later vertelde broer, dat hij me dankbaar was, dat hij al mijn boeken had mogen lezen, en dat hij zo cultureel gevormd was. Mijn klomp brak, nooit geweten dat ik door slordigheid en luiheid zo'n goede invloed had gehad.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2021 om 16:07
ik weet dat er een vervolg is op breibabes 
die heet wolwinkel als het goed is
heb ik ook al liggen 

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2021 om 18:19
Veel leesplezier!

Ik heb de kinderdeken uit Breibabes een aantal keren gebreid. Het patroon ziet er ingewikkeld uit, maar het is gewoon een herhaling van rijen blokjes in recht en averecht. Zoals Cruyff zei: Je gaat ut pas sien as je het dóór hep.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2021 om 20:30
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Veel leesplezier!

Ik heb de kinderdeken uit Breibabes een aantal keren gebreid. Het patroon ziet er ingewikkeld uit, maar het is gewoon een herhaling van rijen blokjes in recht en averecht. Zoals Cruyff zei: Je gaat ut pas sien as je het dóór hep.

dank je wel 
ik heb de e-boeken van de reeks maar volgens mij staan daar geen patronen in 
ik heb de breibabes al eens gelezen maar kan me niet herinneren dat is dat gezien heb 
lijkt me wel leuk 
 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2021 om 08:08
Het patroon staat voorin mijn boek. Ze breien op les toch allemaal een deken voor een goed doel (als taakstraf) of een kleinkind of eigen baby?   Security blanket heet dat in Amerika. Linus uit de Charlie Brown strips heeft er altijd één bij zich. Ik brei hem voor baby's, maar wel zo groot, dat een hangerige peuter eronder kan liggen op de bank. De blokjes zijn 3 steken, 4 naalden of 9 steken, 12 naalden, om de hele deken een rand van kleine blokjes, 3 x 3 blokjes, middenin de grote blokken, allemaal recht en averecht, ik maak hem zo groot als ik wil. Is de wol bijna of de goede zin op, dan ie hij af en brei ik nog een rand kleine blokjes
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2021 om 08:21
Ik ben inmiddels op zoek naar het boek. Teeedehand. Nieuw niet meer te verkrijgen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2021 om 10:17
Och, jij bent gewend aan een e-reader. Ik heb mijn exemplaar van Nevelen van Avalon in de kringlooptas gedaan, de letters waren te klein, zelfs met loep. Maar ik heb drie grootletterboeken ervan kunnen kopen. heerlijk was dat, ik verheug me al op de heropening van de bieb, we hebben een kast vol grootletterboeken. Het gekke is, dat ik de andere boeken van die serie wel kan lezen, zelfs zonder leesbril.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2021 om 18:05
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Och, jij bent gewend aan een e-reader. Ik heb mijn exemplaar van Nevelen van Avalon in de kringlooptas gedaan, de letters waren te klein, zelfs met loep. Maar ik heb drie grootletterboeken ervan kunnen kopen. heerlijk was dat, ik verheug me al op de heropening van de bieb, we hebben een kast vol grootletterboeken. Het gekke is, dat ik de andere boeken van die serie wel kan lezen, zelfs zonder leesbril.

Het wordt dan toch echt tijd voor een Ereader Magtelt. Daarmee kun je letters groter maken of kleiner, meer ruimte ertussen of juist minder. Kiezen uit verschillende lettertypes en verschillende marges en afstand tussen de regels. Er is zelfs een speciaal lettertype voor mensen met dyslexi.
Je bent dan dus niet afhankelijk van beschikbaarheid van grote letter boeken.
Voor de prijs hoef je het haast niet meer te laten, zeker wanneer je sowieso vaak boeken koopt.
De kobo klara die ik heb heeft verlichting zodat je ook in bed zonder je man te storen kunt lezen.
Er kunnen wel honderden boeken op!

Ik lees al zeker 20 jaar digitaal, omdat ik het niet meer vol kon houden een boek vast te houden in mijn handen voor langere tijd. Dat werd simpelweg te zwaar omdat ik graag lekkere dikke pillen lees.
Ik heb intussen al wel mijn 3e reader in gebruik, maar gebruik hem dan ook erg intensief. Hij gaat altijd mee in mijn tas voor lange autoritten of een fietstocht. En uiteraard op vakantie, maar dat gaan we niet vaak.

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns