Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Elluk nadeel heb se foordeel

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2021 om 15:27
Ik lees nu op de tablet de boeken van de bieb ,maar het is soms erg druk .
Je kan hier bij de bieb titels opgeven via de mail .Het personeel gaat ze opzoeken en als ze er zijn krijg je bericht dat je ze kunt komen halen .
Dat is nu even gestopt ,vanwege de sneeuw .

We hebben hier ook mensen die buiten een kastje met boeken hebben hangen .
Waar ik zo af en toe wat uithaal ..
Ik had nog een hele stapel kinderboeken van WG van den Hulst .Ik denk van 70 jaar geleden .Ik heb ze in het kastje gelegd ,de volgende keer dat ik langs kwam waren ze weg .Ze zullen niet meer gelezen worden ,maar kennelijk iets voor een verzamelaar .
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2021 om 21:25
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Ik lees nu op de tablet de boeken van de bieb ,maar het is soms erg druk .
Je kan hier bij de bieb titels opgeven via de mail .Het personeel gaat ze opzoeken en als ze er zijn krijg je bericht dat je ze kunt komen halen .
Dat is nu even gestopt ,vanwege de sneeuw ..


Het kan volledig online Mutti, in de online bibliotheek. 24 uur per dag open. Er is een heel handige app voor de tablet. Online bibliotheek
Staat in de app store. Je moet dan wel eerst een account aanmaken.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2021 om 22:35
Ik lees ze ook op de app van de bieb ,maar soms krijg je een bericht dat het waarschijnlijk door de corona erg druk is .

Geeft niet wachten we even en proberen het later weer even
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2021 om 08:43
Ooit bezat ik de hele Rozemarijntje serie van W.G. van der Hulst. Op verjaardagen en feestdagen werden die uitgedeeld door de zondagsschool.

Ooit had ik vier grote boekenkasten vol, ook jeugdboeken, maar ik heb eens alle boeken, waar ik treurig van werd, weggedaan. De boekenkast die leeg kwam, staat nu vol films op dvd. Ik kocht daarna bijna alleen handwerkromans, de quiltserie en boeken over breiclubs. En nadat ik De Ierse Tuin van Tara Heavy had gekocht, ben ik naar andere boeken van haar gaan zoeken en ik vond Engelse op Amazon.com.de. Die heb ik nu ook weer afgestoft voor de komende weken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2021 om 10:23
was dat dat Rozemarijntje met dat boze bosmannetje Magtelt?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2021 om 08:36
Nee, het ging over een blonde krullenbol met een gouden hartje. In ieder boek maakte ze weer een ander mens gelukkig. Een klein meisje dat door het leven huppelde. Overal haar neusje in stak, zogenaamd stoute dingen deed, maar die dan toch weer iets goed voortbrachten. Ik kreeg ze op de Lutherse zondagsschool. Ik weet niets van boze bosmannetjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2021 om 09:51
bij ons op school, in de tweede klas, werden we voorgelezen van Rozemarijn en het boze bosmannetje.
Het meisje was alleen maar lief en goed en dat boze bosmannetje maakte het hele dorp bang, behalve Rozemarijntje, die had ogen zo blauw en zo oprecht....toen hij die in de ogen zag vluchtte hij weg en kwam nooit meer terug LOL
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2021 om 09:34
Ook zo'n braaf Rozemarijntje dus.

Onze juffen uit klas 3 en 4 hadden slechts zoons en lazen voor uit jongensboeken. Mijn grote zus en ik haalden die ook vaak uit de bieb, Fulco de Minstreel, De scheepsjongens van Bontekoe, Paddeltje. Wij lazen ook de oude kinderboeken van onze vader, Ivanhoe was mijn favoriet. Oja, Daan Zonderland had je in die tijd, met absurde kinderboeken: Professor Zegellak en Jeroen en de zilveren sleutel. An Ruters van der Loeff-Basenau, die sociale thema's aansneed. Ik had ook wel echte meisjesboeken, die in de bieb Vriendinnetjesverhalen heetten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2021 om 09:53
Als kind las ik alleen op school als er vrij lezen was. Thuis hadden we alleen boeken van mijn oma over Heiligen levens. Oma was overleden toen ik nog geen jaar was en die boeken waren toen bij ons terecht gekomen denk ik. Bibliotheek was er toen niet. ik denk dat ik een jaar of tien was toen ik het boek van Heidi kreeg. ik vond er niet aan. Ben eigenlijk pas echt beginnen lezen toen ik een jaar of 14 was op kostschool. Ik las daarna alles wat los en vast was. Ben een verloren mens als ik lees. Na dat onze oudste zoon geboren is ben ik steeds minder gaan lezen. Nu lees ik eigenlijk alleen nog kranten. Boeken nauwelijks nog. Het laatste was geloof ik De eeuw van mijn vader van Geert Mak. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2021 om 11:29
Toen de kinderen klein waren, was er een rage van vrouwenboeken over luiers, slapeloze nachten en snotneusjes. Ik las ze niet, ik liet me door boeken ver weg voeren, Science Fiction, Fantasy en Chinese romans, die ik via de bieb uit Leiden liet komen. Ik wist al genoeg van vieze luiers etcetera.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2021 om 11:53
Als kind las ik de halve bieb, tegenwoordig lees ik met horten en stoten.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2021 om 12:15
Ik heb tot mijn 12de in het centrum van Amsterdam in de Kerkstraat gewoond en ik liep naar de kinderbibliotheek in de zijstraat van het Spui. Met vier tassen, voor broer, zusjes en mezelf. Toen ik bijna door de kast 8-12 jaar heen was, mocht ik uit de kast 12-15 lezen, omdat ik die boeken toch al voor mijn zus uitzocht en las. IK bracht in mijn huwelijk 3 hoge boekenkasten in, vol boeken. Kinderboeken, maar ook In de ban van de ring. Toen ik op de middelbare school zat aan de Reynier Vinkeleskade, was de bibliotheek aan de Roelof Hartstraat dichtbij.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2021 om 16:51
Ik kan me niet anders herinneren dan dat ik gelezen heb .

Op een gegeven moment ben ik in een boekhandel gaan werken .
De boekhandel had naast de gewone boeken ,als specialitijd handwerkboeken..
We verkochten ook de materialen ,niet zozeer breigarens ,maar meer weef enn kantklos garens .
We stonden vaak op beurzen door het hele land
De gewone boeken mochten we als personeel gewoon lezen .

De handwerkboeken kwamen uit alle landen ,met heel veel diverse technieken .


.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2021 om 17:28
Wij mochten aan tafel niet met een boek zitten onder het eten. Dan keken we met een scheef oog naar de tekst op het potje sambal of het pak hagelslag. Je bent leesbeest of niet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2021 om 17:59
Ik heb wel het telefoonboeken zitten lezen.

Onze onderwijzer combineerde lezen met aardrijkskunde .
Je moest plaatsen met b.v minstens een bepaald aantal plaatsen met een O opzoeken ,maar je moest ze dan ook in de atlas weten te vinden.



Of we moesten de rivieren en kanalen leren
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2021 om 19:28
En ik bofte, terwijl de andere meisjes zaten te zwoegen op brei- en borduurwerkjes: De juf wilde me niet in de handwerkklas, omdat "echte meisjes van handwerken houden en niet zitten te teuten". En wat deden de jongens? Tekenen en lezen, ik was populair met Kapitein rob en Erik de Noorman, terwijl ik Dick Bos en Akim, de held uit het oerwoud las. Als ik dat eerder geweten had, had ik vóór de 6de klas al gesaboteerd.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2021 om 21:39
Ze moest eens weten dat het nog helemaal goed is gekomen .

Zo kan ik helemaal niet zingen ,ik herken ook geen enkel instrument ,of muziek stuk ,zelfs de toonladder lukt niet .
De muziekleraar hield vol dat ik het expres deed en de klas op touw zette .
Ik mocht dus steeds vertrekken ,nadat ik eerst geweigerd had steeds straf
Te krijgen voor iets waar ik niets aan kon doen .Eerst mocht ik plantjes water geven,maar later mocht ik handwerken omdat ik toen al wel wist dat ik daarin verder wou gaan ,gelijk met kunstgeschiedenis .


Ik deed toen ook handwerkjes voor de meiden die het gepriegel met naald en draad niet lukte ,maar dat heeft ze nooit geweten .

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2021 om 09:13
Dat herken ik ook. Ik kon geen toon houden en als me noten werden voorgespeeld om na te zingen, klonk het als een kapotte stofzuiger. Toch werd ik toegelaten tot het schoolkoor van de middelbare school. Er waren er meer zo. We gingen gewoon dichtbij een goede zangeres staan en dan klonk het best aardig, al die stofzuigers. Bij uitvoeringen playbackte ik. Bij het afwassen zongen oudste zus en ik koorliedjes, ik denk dat mijn ouders binnen zaten te lachen. Of hun oren bedekten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2021 om 09:37
Ze moest eens weten dat het nog helemaal goed is gekomen .

Zo kan ik helemaal niet zingen ,ik herken ook geen enkel instrument ,of muziek stuk ,zelfs de toonladder lukt niet .
De muziekleraar hield vol dat ik het expres deed en de klas op touw zette .
Ik mocht dus steeds vertrekken ,nadat ik eerst geweigerd had steeds straf
Te krijgen voor iets waar ik niets aan kon doen .Eerst mocht ik plantjes water geven,maar later mocht ik handwerken omdat ik toen al wel wist dat ik daarin verder wou gaan ,gelijk met kunstgeschiedenis .


Ik deed toen ook handwerkjes voor de meiden die het gepriegel met naald en draad niet lukte ,maar dat heeft ze nooit geweten .

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2021 om 09:47
Ik zit met stomme verbazing naar mijn tablet te kijken Machtelt .
Berichten die ik gisteren verstuurd heb staan er nu ineens weer .

Hier snap ik niets van
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.281 seconden.
Lang Yarns