Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Zijn we allemaal voorbereid?

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Zijn we allemaal voorbereid?
    Posted: 06 Februari 2021 om 18:23
Hebben jullie voldoende voorraad in huis om het een paar dagen uit te zingen? Ik had vanmorgen boodschappen doen, maar Ton was al zo onder de indruk van het weerbericht, dat hij het beter vond niet in de auto te stappen. Ik heb gelukkig altijd reserves voor een aantal dagen liggen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2021 om 18:35
Ik doe altijd op vrijdagavond de boodschappen voor meteen een hele week. Hoef alleen de deur uit om de hond uit te laten.
Had wel ergens gelezen dat mensen weer massaal aan het hamsteren zijn geslagen. Wordt het dan echt zo erg?
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2021 om 07:56
Wij hebben een week vorst in het vooruitzicht. Maar wat een mooie witte stille wereld! Ik zag om 0.30 al een laagje liggen en nu zag ik dat de achterdeur geblokkeerd is, zo'n laag ligt er, nota bene op het zuidwesten, terwijl er een oostenwind woei. Aan het kattenluik in de voordeur te zien ligt daar ook een pak, maar het raam in de deur zit vol vlokjes. Die ligt op het noordoosten.

Wij hadden al krokussen staan, maar die liggen onder een witte deken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2021 om 11:02
Mijn schoondochter gaat maandag altijd en brengt voor mij mee sinds de corona ,want wij hebben niet echt een winkel in het dorp,wel 3 bakkers en dat is toch zo gevaarlijk met al die zoetigheid 🤪🎂
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2021 om 13:38
mijn Man doet de boodschappen en we kunnen wel 10 dagen voor uit als ik zelf brood bak, en dat kan
oant Sjen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2021 om 17:27
Ik heb een broodbakmachine staan en altijd wat pakken mix in voorraad. Dus als de nood aan de man komt, hebben we brood. Maar mijn man heeft de neiging om lekker door te drinken van zuivel en andere melksoorten, ondanks mijn waarschuwing dat op=op. Vlees en groente zijn geen probleem. Maar hij had vergeten op het lijstje te zetten: kattenbrokjes. Onze katten leven niet meer, maar de eksters aten altijd mee van de droge brokjes en die zijn er nog wel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2021 om 15:34
Ik heb voor geval van nood ,ook nog maar een paar pakken houdbare melk inhuis gehaald .

En er waren net nog 120 bakjes medische toetjes, in alle smaken geleverd .
Dat is genoeg voor een maand .Dat is geen hamsteren ,dat is de normale hoeveelheid ,
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2021 om 08:47
Echt hamsteren doe ik niet, maar soms zijn wasmiddelen, shampoo's of toiletpapier in de aanbieding met een spaar-item erbij, voetbalplaatjes, Artiszegels of knikkers, en dan denk ik, dat die dingen niet staan te verpieteren en geen brood eten op zolder. Ik heb meestal voor 7 tot 10 dagen eten en drinken in huis, voor het geval ik griep krijg of verkouden ben, dat was ook al vóór Corona.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2021 om 09:19
Wij komen ook altijd wel de week door wat voorraad betreft .

We hebben ooit eens in Frankrijk een huisje gehuurd ,midden in de natuur hoog gelegen ,over een slingerpad met de auto te bereiken .
Je moest een vriendelijk kabbelend beekje over om er te komen .
Kennelijk kon dat beekje een woeste stroom worden na een flinke hoosbui , want er stond een hele noodvoorraad . Indien nodig mochten we ervan gebruiken ,met het vriendelijk verzoek het wel weer aan te vullen .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2021 om 10:10
ik heb ook altijd wat in huis. het verbaasde mijn dochter die een poos geleden onverwacht en onaangekondigd kwam en bleef eten dat ik een compleet rijsttafeltje op tafel zette LOL
groenten heb ik natuurlijk altijd nog in de vriezer van de tuin, net als tofu en tempeh en verder houd ik van een gezonde voorraad in huis en vul ik die ook aan wanneer het (wel merken die ik altijd gebruik) in de aanbieding is. zo heb ik altijd wat in huis om plotseling bezoek op te vangen en/of als ik me eens niet lekker voel.
daarbij ben ik nooit een fan geweest van boodschappen doen en bestel ik regelmatig online, zoals meel, pitten, vegetarische kaas, zaden, enz.

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2021 om 09:01
Nu de laatste groente ondergesneeuwd is doe ik boodschappen in de kelder, zoet zure bieten, doperwten, allerlei bonen (weck, blik of droog), tomaten
en mais. Ik vind het alleen wel saai eten, maar daar denk ik dan gedurende de dag af en toe aan en dan lukt het altijd wel. Gelukkig was de huisband
pas nog langs de witlofteler gefietst Thumbs Up
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2021 om 09:49
Biet ,losse sperciebonen, bloemkool ,peulen en sla met de wortelen er aan waren nog op het marktje te koop .

Hij had het goed bedacht .Z'n dichte vrachtwagen had hij als winkel ingericht .Verwarming erin en van pallets een trap gemaakt .
Beneden stond iemand die er voor zorgde ,dat er maar een paar mensen de wagen in konden ,de rest stond netjes beneden te wachten .

De aardappelboer was er niet ,had ik wel verwacht .Aardappelen en vorst dat lukt niet .

Mijn man heeft z'n " eigen " aardappels nu niet .Is al 3 winkels en een supermarkt afgeweest .Ik krijg nu iedere dag te horen wat voor soort aardappel het is .Hij zal het ermee moeten doen .

Het zal nog wel even duren voor de sneeuw weg is .Vanmorgen was vrouw Holle de kussens weer aan het uitkloppen .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2021 om 09:37
Ik weet nu waar de biologische kruimige aardappelen liggen in Plus. Dat biologische vind ik zo'n nep-woord. Net of alle andere groentes en aardappelen in een fabriek worden vervaardigd. Maar die aardappelen gaan er goed in, zelfs Ton eet ze met smaak.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2021 om 09:44
Ik heb "altijd" een onaangebroken pak, blik, glas of doos in voorraad van dingen die ik regelmatig gebruik. Een keer per week ga ik naar de groenteboer. Dat "altijd" tussen aanhalingstekens omdat het natuurlijk ook voorkomt dat het er niet is. Vroeger als kind woonden wij midden in het dorp met aan alle kanten winkels. Dus als mijn moeder stond te koken kwam het regelmatig voor dat er geroepen werd: Lida ga even naar Triske dat of dat halen. Dan rende je met "het boekje" naar Triske. Als er een blz vol was in het boekje ging mijn moeder en vulde zgn de voorraad aan en betaalde alles. Alles wat er vergeten was, haalden wij.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2021 om 11:32
IK noem dat onaangebroken pak of die fles de buffer. Er moet er altijd één staan. Als de voorlaatste wordt aangebroken, komt het op het boodschappenlijstje in de keuken te staan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2021 om 13:55
Ja wij hebben ook zo'n soort systeem .
Laatste pak suiker ,op de lijst .
Koffie idem .
Vooral de dingen die je niet wekelijks nodig heb moet je mee oppassen .
Ik eet nooit boter op mijn brood .Ik moet het kuipje van mijn man dan goed in de gatenhouden ,evenals jam wat ik ook nooit eet .

Laatst vroeg mijn man naar zakjes jus ,wil het best wel eens kopen ,maar ik gebruik geen jus , hoe hij daar nu weer bij komt .
Ik denk van iemand van de vrijwilligersclub ,die is weduwnaar en houdt ook van kruimige aardappels ,misschien dat die het gebruikt .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2021 om 10:20
IK vind die jus uit zakjes niet lekker. Dan kun je nog beter runderlapjes sudderen en de jus wat indikken en in kleine kuipjes invriezen.

Overigens boffen wij ondanks de code rood. Vorige week zou Ikea Billy boekenkasten met glazen deuren leveren plus een klein rolkastje, maar dat ging nit door, dan maar deze maandag. Het was weer code rood, wij rekenden er niet op, maar een uur geleden een telefoontje: Wij zijn er bijna. Normaal levert Ikea tot achter de huisdeur en bij flats tot 4 hoog zonder lift. Er kwamen twee medelanders, die zonder probleem de boel naar één hoog brachten in een rijtjeshuis. De ene bleek in onze wijk te wonen en zei, dat Ton bij problemen kon bellen, dan kwam hij helpen. De stakker was dus helemaal naar Zwolle gereisd en toen weer terug naar onze wijk. Ik heb ze koffie gegeven en elk een tientje, en we namen met veel dank en buigingen afscheid. Inmiddels is het rolkastje in elkaar gezet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2021 om 11:45
Geoefend op het rolkastje en nu de grote jongens in elkaar zetten. Tip zorg dat je plek hebt, dan gaat het lukken.

Over biologische piepers gesproken, wij wonen tegenover een maisland dat eens in de zoveel tijd eens aardappelen ziet, als je ziet hoeveel gif er 
gespoten wordt, dan lust je misschien nooit meer "een gewone" aardappel.
Vroeger (oma spreekt) had je nog wel niet zo zeer biologisch maar wel "onbespoten", daar zou ik het ook voor doen - maar ik ben bang dat
de grootgrutters de markt totaal kapot gemaakt hebben, ze persen de boeren uit en leven er zelf goed van en de consument moet dan maar
de makkelijkst te telen aardappelen eten (of de moeilijker te telen maar met meer bestrijdingsmiddelen).
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2021 om 12:18
Heette onbespoten niet macrobiotisch?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2021 om 10:50
Nee, onbespoten was dat wat ooit normaal was. Macrobiotisch klinkt mij 70-er jaren in de oren, even goegelen en wat krijgen we dan.
Een voedings- en gezondheidsleer gestoeld op het zen-boeddhisme, inderdaad zoiets waar mijn ouders dan over gniffelden.
Maar zij hadden de "normale" tijd ook nog meegemaakt, dat niet alles vol gif op je bord kwam.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns