Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Scheef trekken breiwerk

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Leny1 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Februari 2021
Locatie: Zuid-Holland
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leny1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Scheef trekken breiwerk
    Posted: 07 Februari 2021 om 15:41
Goedemiddag, 

 

Ik ben begonnen aan een truitje voor mijn kleindochter - https://www.katia.com/NL/modellen-patronen-lente-zomer-baby-trui-6163-38.html.

Het is een patroon in de dubbele gerstekorrel. 
Inmiddels heb ik het rugpand wel af, maar het trekt helemaal scheef. Eigenlijk is er geen goed garen mee te spinnen - zie foto.

Is er iemand die weet hoe dit mogelijk is?







Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2021 om 16:08
we zien de foto niet Leny, van harte welkom Smileje kunt het opnieuw proberen met http://nl.imgbb.com

Back to Top
Leny1 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Februari 2021
Locatie: Zuid-Holland
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leny1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2021 om 16:29
Lukt me helaas niet 
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2021 om 16:49
hm, ik zou je graag willen helpen maar zonder die foto kan ik niet veel...
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2021 om 17:09
Ik weet het niet, ik heb geen ervaring met gerstekorrel, maar ik heb even gegoogled en het schijnt bij de steek te horen, kijk hier.
Ik vraag me af als je het wast (misschien even een proeflapje) en het netjes recht speld of het dan goed komt. 
Back to Top
Leny1 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Februari 2021
Locatie: Zuid-Holland
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leny1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2021 om 17:48
Dank je wel. 
Dat ziet er inderdaad hetzelfde uit. 
Wel wat vreemd dat een patroon met deze steek wordt aangeboden. Ik heb contact gehad met Katia. Zij wijten het scheeftrekken aan mijn breikwaliteiten.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2021 om 18:24
Heb je vooraf een proeflapje gebreid en was het daar ook bij?


Persoonlijk heb ik geen problemen met de dubbele gerstekorrel. Heb er al menig das mee gebreid. 
Dus misschien ligt het inderdaad aan je hand van breien. 
Dat je rechte steken strakker breit dan averecht? Of andersom. Het kan denk ik vanalles zijn. 
Klopt de stekentelling?

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2021 om 18:47
goed bedacht Hulten LampThumbs Up

ik heb ook nooit problemen met dubbele gerstekorrel en ik brei het ook regelmatig.
ik denk dat, zou het mijn breiwerk zijn, ik de steken onderaan op de naald zou nemen en er 3cm boord onder zou breien. ik denk dat het dan ook opgelost is

Back to Top
Leny1 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Februari 2021
Locatie: Zuid-Holland
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leny1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2021 om 19:03
Geen idee of dat het geval is. Ik brei altijd heel regelmatig...

Bij het proeflapje was het niet het geval.
Back to Top
Leny1 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Februari 2021
Locatie: Zuid-Holland
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leny1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2021 om 19:08
Dank je wel, Carolina. Ik kijk even of jouw idee gaat lukken.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns