Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon drops 188-1

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Joke Janssen View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 09 Februari 2021
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joke Janssen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patroon drops 188-1
    Posted: 09 Februari 2021 om 12:23
Ik ben al 2x opnieuw begonnen met het patroon voor trui Drops 188-1.
Bij de ronde pas gaat het steeds fout. Ik begrijp het patroon dus niet goed. Kan iemand mij helpen?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2021 om 14:25
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2021 om 14:52
zit het probleemin de 3de meerdering?

3e MEERDERING: * Brei 2 herhalingen van A.1 zoals hiervoor, meerder 1 steek in de volgende A.1 *, brei van *-* tot het einde van de naald = 13-14-14-15-15-16 steken gemeerderd. Brei 3 naalden van het patroon.
Herhaal de1e tot 3e meerdering in totaal 3-3-3-3-4-4 keer (= in totaal 9-9-9-9-12-12 meerdernaalden), herhaal dan de 1e meerdering, 0-1-1-1-1-1 keer (= in totaal 9-10-10-10-13-13 meerdernaalden), herhaal dan de 2e meerdering, 0-0-1-1-0-1 keer (= in totaal 9-10-11-11-13-14 meerdernaalden) = 234-266-280-300-330-368 steken.


Bij de 1ste meerdering : direct in het eerste a1 patroon en na de laatst gebreide steek

Bij de 2de meerdering : eerst gewoon a1 breien zonder meerdering en in het volgende de meerdering beginnen en voor de laatst gebreide steek

Bij de 3de meerdering : eerst 2 delen a1 en dan pas beginnen met de meerdering en weer na de laatst gebreide steek

bij de herhalingen verder afwisselen voor de laatste steek, volgende meerdering na de laatste steek, enz.
Back to Top
Joke Janssen View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 09 Februari 2021
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joke Janssen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2021 om 16:49
De pas Is gelukt. Bij het begin van de ronde pas, nld 5, heb ik 126 steken. Dat klopt dus. Er staat Herhaal de 1e tot 3de mededeling in totaal 3 keer = totaal 9 meerdernaalden. Ik moet dus niet herhalen, maar 3x breien (is 2x herhalen)
Dan heb ik 126 van de pas + 9x 14 = 126 steken vermeerderd. Nu heb ik 242 steken op de naald.
Herhaal dan de 1e meerder( plus 14)
Omdat ik nu veel meer steken heb dan de eerste keer,krijg ik toch veel meer meerderingen als ik het patroon volg?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2021 om 17:32
Zet je dan ook de foto bij Creaties? En volgende vragen bij Vragen?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2021 om 18:47
het totaal klopt hoor.

Ge hebt nu dus 126 steken en ge moet inderdaad 9 keer 14 steken meerderen = nog eens 126 = in totaal 252 steken en dan voor uw maat nog 1 keer meerderen = + 14 maakt in totaal 266 steken.

De gemeerderde steek wordt mee in ribbelsteek gebreid (staat in tip voor het meerderen)

Als ge die meerderingen hebt gedaan moet ge dus uw patroon a1 aanpassen en de stukken met meerderingen worden dan 3 averechte en 1 rechte.



Na de 3de meerdering zijn al de stukken     a1    4 steken.

Dan begint ge te herhalen(1ste keer van 2) en is a1 een patroon van 3steken averecht en 1 steek recht , waar ge dus weer een meerderingtoer hebt.

totdat ge weer alle a1 hokjes hebt van 5 steken

En na de 2de herhaling gaat ge hokjes van 6 steken krijgen (5 averechte en 1 rechte).

Ge moet in ieder geval zien dat de rechte steken schoon onder elkaar vallen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2021 om 11:56
Bep, ik heb me niet ingelezen - dus ik zit echt met de oren te klapperen. Maar wat leuk dat het goed gaat en dat Joke vooruit kan Thumbs Up
Back to Top
Joke Janssen View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 09 Februari 2021
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joke Janssen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2021 om 19:18
Jee, wat goed van je om mij zo te helpen. Ik ga het maar weer verder proberen. Dank je wel
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2021 om 11:34
Succes Joke! Krijgen wij het resultaat nog te zien? Zou leuk zijn.
Back to Top
Joke Janssen View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 09 Februari 2021
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joke Janssen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2021 om 12:18
Als ik de pas af heb, ga ik dat zeker laten zien! En later de hele trui.
Back to Top
Joke Janssen View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 09 Februari 2021
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joke Janssen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2021 om 22:47
Ik heb het opgegeven. Er liggen nu 4 mislukte passen. Het worden steeds ongelijke banen. Begrijp ik de eerste regel van de ronde pas niet: meerder afwisselend in iedere 3de herhaling van A1 in de breedte in iedere 4de nld ?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2021 om 08:31



misschien dat dit helpt?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2021 om 09:04
dus de eerste meerdering is waar het kruiske staat. De 2de meerdering in die 2de A1 enz. (niet naar de cijfers kijken want die 5 moet in de eerste serie meerderingen dus een 4 zijn, maar had ik zo opgeschreven om het duidelijker te maken voor mezelf al van waar dat die meerderingen in de rondes van meerderen moeten komen.).

En dan dat afwisselend

Meerder steken afwisselend voor en na de de laatst gebreide steek in A.1 - zie pijl in het telpatroon, d.w.z. de eerste meerdering is na de laatst gebreide steeek en de tweede wordt gemeerderd voor de laastst gebreide steek. Meerder als volgt: Maak 1 omslag tussen 2 steken, de omslag wordt gedraaid gebreid op de volgende naald. Dan wordt de gemeerderde steek in ribbelsteek gebreid. Met andere woorden voor elke gemeerderde steek, is er nog 1 steek meer in ribbelsteek in de A.1 waarin u meerdert.


Is dus 1 steek meerderen elke 3de A1 en die afwisselend denk ik dus dat ze bedoelen de eerste keer (tot ge alle A1 hebt gehad dus 1ste 2de en 3de meerdering) in het begin van die A1.

Bij de volgende ronde (1ste   2de en 3de meerdering) doet ge die meerderingen op het einde van die A1

Bij de volgende ronde weer in het begin van die 'vakskes'




Back to Top
Joke Janssen View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 09 Februari 2021
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joke Janssen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2021 om 13:15
Lieve Bep,
Ik had het opgegeven, maar met jouw uitleg ga ik het misschien weer proberen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2021 om 15:29
Bovenaan staat een tip voor wat ze precies met afwisselend bedoelen;
TIP VOOR HET MEERDEREN-1 (voor de ronde pas):
Meerder steken afwisselend voor en na de de laatst gebreide steek in A.1 - zie pijl in het telpatroon, d.w.z. de eerste meerdering is na de laatst gebreide steeek en de tweede wordt gemeerderd voor de laastst gebreide steek. Meerder als volgt: Maak 1 omslag tussen 2 steken, de omslag wordt gedraaid gebreid op de volgende naald. Dan wordt de gemeerderde steek in ribbelsteek gebreid. Met andere woorden voor elke gemeerderde steek, is er nog 1 steek meer in ribbelsteek in de A.1 waarin u meerdert.

En misschien raken de banen daardoor wel ongelijk, als je na de laatste steek meerdert of ervoor misschien lijken de steken dat wel bij
een andere baan te horen dan je verwacht. Ik zou er denk ik een heleboel hulpdraden bij gebruiken.

De grote vraag is dus inderdaad hoe bedoelen ze afwisselend - afwisselend binnen 1 naald of afwisselend per toer ?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2021 om 15:35
In het Duits is dit duidelijker, daar staat in de eerste ronde dat je meerdert, doe je het na de laatste rechte steek en in de volgende ronde dat je meerdert
doe je het voor de laatste steek.
Dus binnen 1 ronde meerder je altijd op dezelfde manier altijd voor of na de laatste steek, maar niet om en om.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns