Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hulp breipatroon

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Cwesch View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 13 Februari 2021
Locatie: Alphen nb
Status: Offline
Points: 20
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cwesch Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hulp breipatroon
    Posted: 13 Februari 2021 om 22:33
Phildar 709 T20-344 herfst 2020/21
Patroon 11 lichtgele koltrui Habby.
Ik snap het niet.
Av. Afgeh. St aan de Av.kant v h werk (draad achter st.)
En de rechternld. Onder de gespannen draden insteken en de st. R. Br.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2021 om 23:18
die draden die achter de averechte steken moeten liggen moeten zichtbaar blijven aan de goede kant (dat is die spinnekop tussen dat gaatjespatroon).

als ge averechts breit is uw draad aan de voorkant van de naald. Nu moet ge dus eerst uw draad naar achter doen, dan de averechte steken afhalen zonder te breien die nodig zijn en de eerstvolgende die ge terug averecht moet breien, uw draad terug naar voren brengen en gewoon verder breien. Als ge de rechte naald doet moogt ge die 'draden' dus niet meebreien en moet ge in feite gewoon die afgehaalde steken rechts breien (dus onder de gespannen draad, die moet los en zichtbaar blijven)https://www.hobbydoos.nl/patroon/22599/damestrui#gallery
Back to Top
Cwesch View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 13 Februari 2021
Locatie: Alphen nb
Status: Offline
Points: 20
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cwesch Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2021 om 23:47
Heel erg bedankt voor ue hulp!!!
Back to Top
Els! View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 30 September 2021
Locatie: Valkenswaard
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Els! Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2021 om 14:40
Ik heb een brei patroon gedownload lang vest mayflower Sky 1594.Ik moet beginnen met het achterpand met naald nummer 5 in boordsteek het voorpand met naald nummer 6 in boordsteek zal dat een typ fout zijn van het patroon ?
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2021 om 15:23
welkom op het forum Els Handshake

daar zou ik niet zomaar vanuit gaan. misschien wordt het boord aan de voorkant op een dikkere pen gebreid zodat het wat mooier valt.
op welke pendikte wordt het vest zelf gebreid?

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2021 om 15:23
ik denk dat alles met een 6 moet want er staat geen breinaald 5 op en de mouwen moet ge ook met een 6 beginnen. Bij een vest moet de boord niet 'samentrekken'.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2021 om 15:29
Ik kwam al tot dezelfde conclusie als Bep. Naalden 5 staan niet bij de benodigdheden, dus het zal wel inderdaad een typefoutje zijn.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Els! View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 30 September 2021
Locatie: Valkenswaard
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Els! Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2021 om 18:28
bedankt voor jullie hulp.
Back to Top
Haas View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 20 Oktober 2021
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haas Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2021 om 09:24
Ik wil het oranje vestje gaan breien , nummer 6 uit Phildarboek 190 en vraag me af of ik de 11 steken langs de voortanden er niet direct aan kan  reien ipv een strook breien en die er aan naaien. Het lijkt me heel moeilijk om dat mooi te doen!
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2021 om 09:48
Originally posted by Haas Haas wrote:

Ik wil het oranje vestje gaan breien , nummer 6 uit Phildarboek 190 en vraag me af of ik de 11 steken langs de voortanden er niet direct aan kanĀ  reien ipv een strook breien en die er aan naaien. Het lijkt me heel moeilijk om dat mooi te doen!


Dit is een eigen keuze. Ik zou doen wat het makkelijkst is. Ben zelf met een vestje bezig en moet langs voorpand/achterpand en hals steken opnemen. Heb het aantal steken op een rondbreinaald gezet en naai de boord er later aan. Makkelijker
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2021 om 10:00
sinds ik een aantal jaren geleden een patroon had van een vest waar de sluitbiezen meteen werden aangebreid ben ik 'om'. ik brei ze er altijd aan maar nooit meet dan 6 steken breed. voor volwassenen brei in ribbels met dubbele draad, voor kleine kinderen in rijstkorrel met enkele draad. voor mij werkt dit perfect.
succes met breien Thumbs Up
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2021 om 10:01
die boord is in tricotsteek en loopt helemaal door zonder naden, dus als ge die er ineens aanbreit gaat die denk ik 'lubberen' en hebt ge aan uw schouders ook een naad in de boord.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2021 om 14:13
daarom brei ik hem in ribbels en met dubbele draad. he? de sluitbies komt toch niet aan de schouders? die komt toch tot aan de hals....bij mij tenminste....
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2021 om 17:03
ik heb maar 1 oranje vest gevonden in de phildar 190 en daar loopt de boord langs de voorpanden en nek helemaal door.

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2021 om 21:27
oh ja, ik heb alleen gezegd hoe ik het doe. en als het zo'n V-hals is zou ik, wanneer ik de schouders afkan, de 6 steken van de sluitbies doorbreien en die met een klein steekje aan de achterhals zetten. naadje sluiten achter in de nek.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns