Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Maandag patroon 292 kabelvest klopt niet HELP?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
LiliannevD View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 17 Februari 2021
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LiliannevD Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Maandag patroon 292 kabelvest klopt niet HELP?
    Posted: 17 Februari 2021 om 13:45
Enthousiast begonnen met het mooie kabelvest heren als cadeau straks voor onze zoon. Het betreft Phildar breipatroon herenvest Harry in ribbelsteek met verschillende kabelpatronen.

Maar bij de eerste pen van het telpatroon gaat het al fout en kom ik echt niet uit.

7cm rechts/averechts opgezet voor boord en dan beginnen met volgen telpatroon. Het betreft het achterpand van het vest.
Hier loop ik vast als ik de eerste pen met het telpatroon ga breien. 
Wie heeft dit patroon? En, kan het wel goed breien?
Er zijn 120 steken voor medium maat nodig. Het telpatroon laat een wiebertje zien (in totaal 24 vakjes)
8 averecht steken, dan het telpatroon ook over 8 steken, en dan weer 8 averecht steken. Het probleem zit bij de 8 steken telpatroon. Als ik de beschrijving volg kom ik uit op in totaal 12 steken. Dus 4 teveel?? Dus vooralsnog even gestopt in de hoop dat iemand het patroon heeft en kan uitleggen waar de fout zit, of waar ik de fout maak.
Alvast heel hartelijk bedankt.
Een enthousiast beginnende breister, maar nu even niet Tongue Groet LiliannevD
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2021 om 14:44
is het dit 'wiebertje'?






Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2021 om 14:52
in de eerste naald zijn het kabels over 2 keer 4 steken na mekaar. (het onderste symbooltje) dus 2 steken kabelnaald voor, 2 volgende breien en dan de 2 van op de kabelnaald en dan nog eens hetzelfde (2 op kabelnaald voor, 2 breien en 2 van de kabelnaald breien)




Bij die volgende naalden zit ik nog in dubio van wat ze bedoelen. Aan de hand van de steken in de averecht naald kunt ge ongeveer zien welke 'kabel' dat ze bedoelen.


https://www.hobbydoos.nl/maandag/292-breipatroon-vest.asp
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2021 om 16:10
Naald 3, lijkt mij.
1 st op de kabelnld achter het werk, volgende 2 st recht, st van de kabelnld av. Dan krijg je 4 st  en dan kan ik de beschrijving van het symbooltje niet vinden. het lijkt mij dat het zou moeten zijn: 2 steken op de kabelnld achter het werk, de volgende 2 st recht, dan de st van de kabelnld recht. Daarna weer een kabel over 3 st. Daarbij 2 st op de kabelnld voor het werk, volgende st av, dan de 2 st van de kabelnld. 
Ik heb het niet geprobeerd. Verder denk ik dat de beschrijving van de tekens echt niet klopt. De 2 laatste bv lijken speigelbeeldig te zijn over eenzelfde aantal steken. Bij de beschrijving gaan ze over 3 en 3 st, en 2 e 2 st. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2021 om 20:34
Meteen de 1e naald schrijft ze, in het grote wieber patroon van 24 steken, dus ik denk die van Bep.
Ik heb net even met het hoofd op mijn schouder naar het patroon gestaard, het is wat Bep zegt, je hebt 8 averecht dan de kabel.
Een kabelnaald is een korte naald waar je steken even op parkeert, die tel je dus niet dubbel. Je zet ze even opzij, breit de 2 volgende steken 
en dan brei je de steken die op de kabelnaald staan. Je zegt ze dus wel dubbel, maar je breit ze maar 1 keer. 
Je zet ze apart op de kabelnaald (parkeren, niet breien)
Je breit de volgende 2 steken
je breit de steken van de kabelnaald

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2021 om 20:35
Heb je ook gezien dat ze met een groene streep aangegeven hebben, waar je in het telpatroon begint ?
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns