Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Phildar haakpatroon Joelie, meisjes jurk

 Reageer Reageer Pagina  <1234 6>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mirjam16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2021
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mirjam16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2021 om 18:18
Originally posted by carolina2 carolina2 wrote:

eerlijk gezegd heb ik eergisteren gehaakt maar toen was ik te moe, gisterenmiddag toen ik de computer aanzette en jullie gesprekje las, dacht ik dat jullie eruit waren. nu zie ik mijn naam weer langskomen en reageer maar even.
wil je nog dat ik het probeer Mirjam of weet je inmiddels genoeg?

Gelukkig ben ik er al voor een groot deel uitgekomen,zit nu alleen even te kijken waar ik de meerderingen rechts en links van het midden bij rij 15 moet haken omdat daar volgens het schema een rij van 2 stokjes in 1 steek moeten komen.Moet er dan bij het midden rechts en links in 1 steek 4 stokjes gehaakt worden?
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2021 om 10:30
Mirjam, ik ben een 'doe' mens, geen lees mens. Daarom stel ik bij vragen als de jouwe voor het even te haken, dan kom ik er meestal wel uit maar Bep kan fantastisch lezen en dan ook nog begrijpen wat de ander ermee bedoelt.
Dat is het talent wat je nu nodig hebt, aan mij heb je nu niks meer.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2021 om 11:26
Hoi Mirjam en hartelijk welkom op dit leuke en behulpzame forum.
Back to Top
Mirjam16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2021
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mirjam16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2021 om 14:35
Originally posted by carolina2 carolina2 wrote:

Mirjam, ik ben een 'doe' mens, geen lees mens. Daarom stel ik bij vragen als de jouwe voor het even te haken, dan kom ik er meestal wel uit maar Bep kan fantastisch lezen en dan ook nog begrijpen wat de ander ermee bedoelt.
Dat is het talent wat je nu nodig hebt, aan mij heb je nu niks meer.

Geeft niks.Wink
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt.
Back to Top
Mirjam16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2021
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mirjam16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2021 om 14:36
Originally posted by Dilianne Dilianne wrote:

Hoi Mirjam en hartelijk welkom op dit leuke en behulpzame forum.

Dank je wel.
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt.
Back to Top
Mirjam16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2021
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mirjam16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2021 om 14:46
Originally posted by bep bep wrote:

misschien dat carolina straks nog met iets anders komt nadat zij het geprobeerd heeft te haken (het begin toch)

Carolina geeft aan dat zij niets met lezen heeft en zij meer een doe iemand is.Smile

Ik was bij rij 18 en had veel te veel steken dus er is iets goed mis gegaan,ik heb alles uitgehaald en ga het zelf per  rij opnieuw schrijven met aan het eind hoeveel steken er per rij moeten zijn want ik raak in de war met van het één naar het ander gaan.

Ik heb nu alles opgeteld en afgetrokken en het patroon klopt gewoon dus daarom ga ik het zelf opschrijven per toer.

Ik weet alleen niet wat er bedoeld wordt als ik moet gaan beginnen met minderen.
Er staat 2 tr hoger (zie de afbeelding dat ik rood heb omlijnd)
Weet jij wat er hiermee bedoeld wordt?

Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2021 om 15:59
op 18,5 cm moet ge aan sweerszijden 23 steken ongemoeid laten , want dat zijn de mouwen. En dan doet ge 2 toeren over de steken die overblijven en begint dan met de minderingen. (ik denk dat ge die 2 toeren nodig hebt om de oksel te vormen) Bij andere haakpatronen top down met aparte mouwen moet ge altijd een paar steken bij opzetten en nadien dat gatje dichtnaaien)

2 toeren niks + 1 (eenv mind) + 18 (6x3) + 1 = 22 toeren
Back to Top
Mirjam16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2021
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mirjam16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2021 om 18:22
Originally posted by bep bep wrote:

op 18,5 cm moet ge aan sweerszijden 23 steken ongemoeid laten , want dat zijn de mouwen. En dan doet ge 2 toeren over de steken die overblijven en begint dan met de minderingen. (ik denk dat ge die 2 toeren nodig hebt om de oksel te vormen) Bij andere haakpatronen top down met aparte mouwen moet ge altijd een paar steken bij opzetten en nadien dat gatje dichtnaaien)

2 toeren niks + 1 (eenv mind) + 18 (6x3) + 1 = 22 toeren
Ik snap wat je bedoeld,de eerste 2 toeren niet minderen aan weerszijde,maar je moet de hele zin 3 x herhalen omdat er voor 2 tr hoger een * staat t/m 6 x 1 eenv mindering

Is het dan 2 toeren zonder minderingen
7 toeren met minderingen
2 toeren zonder minderingen
7 toeren met minderingen
2 toeren zonder minderingen
7 toeren met minderingen 

p.s.  Ik heb 7 minderingen opgeschreven omdat er staat:

* 2 tr hoger: 1 x 1 eenv.mindering, daarna in ieder toer 6 x 1 eenv mindering.*
Herhaal  * tot *  3 maal in totaal.
Dat zijn dat toch 7 toeren met minderingen achter elkaar?
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2021 om 19:42
inderdaad het sterreke staat voor die 2 toeren.

en na die 2-7-2-7-2-7 komt er direct nog 1 mindering.

Zijn in totaal dan 28 toeren.



En tot en met die mouwen zijn het 17 toeren

Dat klopt al 17+28=45

en in totaal hebt ge dan 117 steken en dan is het verder haken op die middelste en dat zijn er dan 117-46 = 71 steken om te beginnen.




Vanaf de mouwen zoudt ge in het midden nog een (72= verkeerd)   64 steken meerderen en aan de zijkanten mindert ge in totaal 44 steken.


( en dan heb ik 99 steken. Duuuus ergens heb ik een dubbele meerdering verkeerd geteld. = dus ook verkeerd)    

91 steken heb ik dan na het nog eens na te tellen en af te punten. Dus het klopt wel.

Back to Top
Mirjam16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2021
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mirjam16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2021 om 20:35
 Dank je wel voor je geduld en uitleg Bep.
Het is heel wat rekenwerk.

Ik ga het proberen,het is wel een hels karwei dat patroon dus ik hoop dat het gaat lukken.

Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2021 om 20:54
Ik vind zoiets uitpuzzelen plezant.
Eerst klopt het en dan begint ge cijfertje voor cijfertje op te schrijven dan gaat ge dus de mist in. Maar ik kwam terug op het kloppen uit, na afpunten.

(maar ik zal dus nooit een patroon haken of breien, zelfs met naaien, daar gebruik ik wel een patroon maar meer voor de maten van waar de armsgaten en de halsuitsnijding zodat het geen patattenzak wordt, maar er komt altijd iets anders uit).

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2021 om 20:56
en als het niet lukt is het geen ramp, dan maakt ge een lange trui en doet er frennekes onder.
Back to Top
Mirjam16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2021
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mirjam16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2021 om 07:19
Originally posted by bep bep wrote:

en als het niet lukt is het geen ramp, dan maakt ge een lange trui en doet er frennekes onder.


LOLLOLLOL

Ik weet wel dat met die 45 lossen opzetten je in de 5 losse vanaf de haaknaald moet beginnen want anders krijg je geen middelste steek om te markeren,wel vreemd want volgens het telpatroon moet je in de 4e losse  beginnen.
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2021 om 07:38
dat begin zie ik dus al anders. 45 lossen opzetten en de middelste daarvan is de 23ste losse en dan de volgende toer is drie losse (voor het zogezegde eerste stokje of voor de hoogte en dan in de tweede losse van de oorspronkelijke opzetketting (dus idd de vijfde vanaf de haak) omdat die drie losse(als stokje) op die eerste staan.
Back to Top
Mirjam16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2021
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mirjam16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2021 om 08:55
Originally posted by bep bep wrote:

dat begin zie ik dus al anders. 45 lossen opzetten en de middelste daarvan is de 23ste losse en dan de volgende toer is drie losse (voor het zogezegde eerste stokje of voor de hoogte en dan in de tweede losse van de oorspronkelijke opzetketting (dus idd de vijfde vanaf de haak) omdat die drie losse(als stokje) op die eerste staan.

Ja klopt in de 5e vanaf de haaknaald beginnen,dat is de eerste steek,3 lossen en 2 stokjes komen dan in de 5e losse vanaf de haaknaald anders krijg je geen middelste steek.
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2021 om 09:14
die drie losse die ge moet (bij)maken in de eerste toer is uw eerste stokje en dan die dubbele meerdering komt in datzelfde stokje (dus in de vierde losse). Dus ge vertrekt in feite met 45 lossen, dan 3 losse voor het eerste stokje erbij is 48 losse)



efkes foto bijgevoegd voor duidelijkheid

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2021 om 10:07
Zo heerlijk vermakelijk deze conversatie, chapeau Bep Thumbs Up
Back to Top
Mirjam16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2021
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mirjam16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2021 om 10:11
Originally posted by bep bep wrote:

die drie losse die ge moet (bij)maken in de eerste toer is uw eerste stokje en dan die dubbele meerdering komt in datzelfde stokje (dus in de vierde losse). Dus ge vertrekt in feite met 45 lossen, dan 3 losse voor het eerste stokje erbij is 48 losse)




Oh dat wist ik niet,bedankt maar weer.
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt.
Back to Top
Mirjam16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2021
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mirjam16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2021 om 10:12
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Zo heerlijk vermakelijk deze conversatie, chapeau Bep Thumbs Up

Ja he?
Bep heeft enorm veel geduld met mij.Embarrassed
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt.
Back to Top
Mirjam16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2021
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mirjam16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2021 om 07:47

Ik heb nog een vraag aan je Bep.
Op toer 14 zijn er 107 stokjes,de middelste is dus 54,ik moet dan in steek 53 een eenv mindering doen.
Je komt dan uit op een steek waar ik in principe 2 stokjes in 1 steek moet maken.(zie afbeelding)
Hoe zou jij dit doen,moet ik dan 4 stokjes in één steek maken?
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234 6>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns