Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Phildar haakpatroon Joelie, meisjes jurk

 Reageer Reageer Pagina  <12345 6>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2021 om 10:12
de minderingen moet ge aan de zijkanten maken vanaf toer 19 dacht ik en de meerderingen altijd in het midden.

dus als de 54ste steek de middelste is en ge moet een enkelvoudige meerdering maken (en rij 14 is een gewone rij stokskes op het telpatroon zie ik (9 toeren stokskes voor de groene maat)) dan maakt ge 2 stokskes in steek 53 en 2 stokskes in steek 55 omdat ge aan sweerszijden van de middelste steek moet meerderen.

In de volgende toer 15 dus, moet ge 2 stokskes en een losse doen en (het gaat niet veel uithalen, alleen voor uw stekenaantal wel) dan maakt ge aan sweerszijden van de middelste 3 stokskes en 1 losse.

Toer 16 moet ge die stokskes en 1 losse IN de losse van toer 15 maken en doet ge dus ook aan elke kant naast de middelste 3 stokskes en 1 losse

En bij toer 15 en 16 zijn het enkelvoudige meerderingen (wil zegge 1 steek extra) en dat gaat niet veel uithalen dus bij toer 15, dus die zou ik persoonlijk gewoon haken zonder meerderingen en die tekorte zou ik bij toer 16 doen en daar dan zo die steek bij doen dan dat ge een 'klusterke' van 2 stokskes 1 losse 2 stokskes 1 losse hebt voor en na die middelste. Maar dan kan het zijn dat ge 2 steken teveel hebt op het einde (dat moet ik dus nog efkes narekenen)

en dan hebt ge toer 17 waar ge een dubbele meerdering moet maken aan de 2 kanten van die middelste en dat zijn allemaal stokskes in de stokskes van de vorige toer EN de lossen van vorige toer en dus 3 stokskes in de steek voor de middelste en 3 in de steek na de middelste.

Back to Top
Mirjam16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2021
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mirjam16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2021 om 11:10
Bep bedankt voor je hulp en uitleg maar het aantal steken klopte weer niet dus heb alles voor de zoveelste keer uitgehaald.
Ik vind het een frustratieobject geworden en ben ermee gestopt.
Ik heb dit nog nooit meegemaakt.
Mijn dochter moet maar iets anders kiezen.
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2021 om 13:32
wacht, niet zo rap opgeven. Heeft de dochter het modelleke gekozen of de kleindochter want dat maakt een wereld van verschil. Voor de kleinkinderen alles en als het de dochter is, spijtig, dan kunt ge de frustratie inderdaad beter vermijden en iets anders laten kiezen.

Ik ben begonnen en ben vanaf toer 4 gedaan was de steken beginnen tellen.

de getallen die eraan komen is na de toer die eerst staat :

4             69
5             75
6             79
7             85
8             89
9             91

toer 10 ben ik juist begonnen.

weet ge nog hoeveel steken ge had bij die toeren, dan kunnen we misschien zien waar ge de mist inging (alleen als het door de kleindochter is e)

Back to Top
Mirjam16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2021
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mirjam16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2021 om 13:51
Het is door mijn dochter gekozen Bep,ik heb het patroon al weggegooid want ik had er echt genoeg van.
Ik sliep er ook slecht door want je blijft er maar aan denken.TongueLOL

Heb haar dan ook gezegd dat zij maar iets anders moet uitzoeken,helaas is er niet veel bijzonders te vinden.
Ja er staat een leuke bij die eigenlijk op hobbydoos zou moeten staan maar het patroon bestaat helaas niet meer.
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2021 om 13:56
en weet ge de naam van dat ander kleedje?


Bij Drops anders eens kijken, zijn ook zo'n puzzelpatronen
Back to Top
Mirjam16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2021
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mirjam16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2021 om 14:11
De naam niet,wel nog de link waar de foto te zien is.

https://www.hobbydoos.nl/patroon/5282/meisjesjurk

Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt.
Back to Top
Mirjam16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2021
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mirjam16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2021 om 14:12
Dit jurkje is niet meerderen in het midden want daar ging het steeds fout.

Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2021 om 14:55
de naam van dat jurkje is Midinette en zou op phildar.fr zelf, nog te kopen zijn

En de meerderingen in het al weggegooide in het midden is echt niet moeilijk.

Elke toer vanaf de eerste tot en met de 44ste is het de steek voor die middelste : 2 stokjes in 1 steek en de steek na die middelste : ook 2 stokjes in 1 steek

BEHALVE bij toer 7     12    17    22    27   32   37   en 42 daar is het 3 stokjes in 1 steek (voor die middelste) en 3 stokjes in 1 steek (na die middelste)
Back to Top
Mirjam16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2021
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mirjam16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2021 om 15:00
Daar was ik al bang voor,ik ken geen frans dus ik wacht dan wel af of er nog eens een leuk patroontje ergens opduikt.

Het klopt van die meerderingen maar ik kwam weer in de knoei met de dubbele stokjes en losse van toer 15 dus toen weer tellen,uithalen enz..... na vele malen proberen is de lol er af om het nog te te maken.
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2021 om 08:24
Ik kan me voorstelen, dat je er genoeg van hebt. En haken kun je, dat zie ik bij Creaties. Wil je dochter leren haken? Dan kunnen jullie later samen patronen uitvlooien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mirjam16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2021
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mirjam16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2021 om 09:29
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik kan me voorstelen, dat je er genoeg van hebt. En haken kun je, dat zie ik bij Creaties. Wil je dochter leren haken? Dan kunnen jullie later samen patronen uitvlooien.

Ik ben toch weer een poging aan het wagen want ik kan het niet uitstaan dat het niet lukt.TongLOL

Mijn dochter heeft hier geen geduld voor en ook te druk met huishouden, 3 kinderen en baan en ook nog eens een cursus erbij om hogerop te komen.
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2021 om 09:50



toer 14 waar ge dus normaal gezien dan 3 stokjes voor en 3 stokjes na moet maken maar dat haalt niks uit vermits ge in toer 15 in de 'holtes' moet werken


dus toer 14 zonder de meerderingen gedaan en die doe ik in toer 15 erbij



in de middelste steek (die een losse was in toer 14) maakt ge dan 2 stokskes een losse en 2 stokskes. En die losse is terug uw middelste steek en ge hebt langs sweerszijden 2 steken gemeerderd.


Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2021 om 09:52
de gekleurde draden is de middelste steek. maar in die losseholte kon geen draad

Back to Top
Mirjam16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2021
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mirjam16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2021 om 11:00
Dank je wel Bep voor je uitleg en wat doe je veel moeite voor mij.
ik ga er vanavond mee verder want ik ben nog niet bij toer 14,wel bijna.Grote glimlach
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2021 om 15:07
Wat een genieten is dit. Ik zit hier vol spanning te wachten tot Mirjam door de kamer springt van vreugde als het eindelijk lukt.
Back to Top
Mirjam16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2021
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mirjam16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2021 om 15:28
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Wat een genieten is dit. Ik zit hier vol spanning te wachten tot Mirjam door de kamer springt van vreugde als het eindelijk lukt.

lollollol
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt.
Back to Top
Mirjam16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2021
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mirjam16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2021 om 14:44
Gisterenavond ineens visite gehad dus ben er nog niet aan toegekomen Bep.
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt.
Back to Top
Mirjam16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2021
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mirjam16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2021 om 21:09
Als het goed is,is het gelukt,alleen niet in de middelste gemeerderd omdat dit volgens het patroon aan weerszijden van de middelste moet gebeuren maar het aantal steken klopt.Glimlach

Bij 18,5 cm hoogte moet ik verder gaan voor het rugpand maar ik weet dan alleen niet welke kant ik moet aanhouden want de zijkanten waar de mouwen komen is nu 17 cm hoog en het midden is 19 cm hoog omdat het natuurlijk in een punt loopt.

Wat denk jij Bep?
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2021 om 00:23
boven de teltekening van de medaillon staat er een tekening met hoe de afmetingen te nemen. Die 18,5 cm moet ge dus schuin meten.

Volgens het proeflapke (en ook de uitleg vanaf die minderingen want daar hebt ge dus nog 28 toeren te gaan) zijn het dus 17 volledige toeren.

Back to Top
Mirjam16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2021
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mirjam16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2021 om 06:11
Originally posted by bep bep wrote:

boven de teltekening van de medaillon staat er een tekening met hoe de afmetingen te nemen. Die 18,5 cm moet ge dus schuin meten.

Volgens het proeflapke (en ook de uitleg vanaf die minderingen want daar hebt ge dus nog 28 toeren te gaan) zijn het dus 17 volledige toeren.


Oja,stom dat ik dat zelf niet gezien heb.
Dankje wel.Smile
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345 6>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns