Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

patroon 8 Elody Phildar boek 20/21 nr190

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: patroon 8 Elody Phildar boek 20/21 nr190
    Posted: 27 Februari 2021 om 11:33
Het hele punt van later beginnen is dat het patroon mooi op het pand zit, zodat links en rechts van het midden net zo veel motief heeft.
Het is dus niet logisch om aan het eind wel verder te breien, maar ze hadden dat er best even bij mogen zetten. Ik heb pas ook wat andere 
Phildar patronen langs zien komen waar ze dat wel aangegeven hadden.
Back to Top
shoffie68 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 24 Februari 2021
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer shoffie68 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2021 om 16:25
Aha ja denk dat wel logisch klinkt. En dan is t aan beide kanten gelijk.
Superbedankt voor t meedenken!!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2021 om 15:42
En ook opletten, dat je geen meerderingen (omslagen) maakt als er geen minderingen tegenover staan. 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2021 om 15:40
Maar wat is dus eerder dacht is denk ik waar, je begint rechts pas op 4, dan zit je op de rand van het patroon. Links brei je niet tot het eind,
maar ook een steek of 4 minder. Want anders is je patroon links en rechts niet gelijk.
Kantsteek, steek 4,5,6, dan 6 herhalingen van die 12 steken en dan de rest van het patroon voor zover je steken hebt, plus in de 1e naald 1 meerderen
op het einde en je kantsteek. Volgens mij is het dan goed.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2021 om 15:33
Ook nog niet helemaal hè ? Heel apart

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2021 om 15:26
Aha ik zie het al, dat zijn wel 37 steken, maar die herhaal je niet - je herhaalt steeds wat in dat rode blokje staat en dat zijn maar 12 steken.
1 kantsteek, op steek 4 van het telpatroon beginnen (dat is dat stuk van 37 steken), dan steeds het rode blokje herhalen en eindigen met wat na 
het rode blokje staat - kom je dan uit ?
Back to Top
shoffie68 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 24 Februari 2021
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer shoffie68 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2021 om 15:25
Dank voor de uitleg upload!
Back to Top
shoffie68 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 24 Februari 2021
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer shoffie68 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2021 om 15:24
oh gelukkig. Ik ben niet super ervaren maar brei al wel wat jaren. En wel eerder ajour gebreid. Maar nu heb ik het al 4x geprobeerd en werd ik er een beetje moedeloos van..
Back to Top
shoffie68 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 24 Februari 2021
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer shoffie68 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2021 om 15:21
patroon-Elody
Back to Top
Mirjam16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2021
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mirjam16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2021 om 14:46
Ik ben blijkbaar niet e enige die moeite heeft met een patroon van Phildar.lol
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2021 om 12:36
voor afbeelfingen gebruik je bijvoorbeeld http://nl.imgbb.com
upload de afbeelding en kies dan voor bb code groot met link, kopieer de link en plank het rechtstreeks in het venster van hobbydoos waar je ook 'schrijft'
succesThumbs Up


Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2021 om 12:12
Zonder het te zien en Phildar kennende zou ik dat denken ja. Eerst je kantsteek, dan de 1e herhaling vanaf 4 beginnen en de laatste 
herhaling stopt dan waarschijnlijk ook voor 37 en dan aan het einde ook een kantsteek.

Er is ergens een post over het plaatsen van foto's. Wie weet heeft iemand dat voor je paraat.
Back to Top
shoffie68 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 24 Februari 2021
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer shoffie68 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2021 om 11:54
Dat wil ik graag, maar ik zie niet hoe ik een afbeelding kan uploaden.
Klopt idd dat er een kantsteek is. Het is dus wel de bedoeling dat ik doortel vanaf 1.
Dan ga ik dat nog een keer proberen.
Dank iig voor je uitleg!

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2021 om 11:25
Je bent hier bij het forum, wij hebben niet alle patronen en boeken paraat - dus je zult iets meer informatie moeten geven anders 
kunnen we je niet helpen.

Maar zoals ik het lees moet je voor jouw maat met de 4e steek van het telpatroon beginnen, als dit patroon zich achter elkaar herhaald begin 
je bij het herhalen gewoon bij 1. Waar je dan erg op moet letten is of de 4e steek dan niet b.v. een bijzondere steek is, b.v. meerderen of minderen.
Want dat gaat meestal niet, want dan raak je steken kwijt of je krijgt er te veel.
En als je met steek 4 begint, eindig je in de laatste herhaling waarschijnlijk ergens op steek 33. 
Even verder denken, hmm Phildar patroon, die heben meestal ook 1 kantsteek (aan beide kanten) die voor alles komt en nooit wegvalt.
Back to Top
shoffie68 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 24 Februari 2021
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer shoffie68 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2021 om 11:08
Goedemorgen,
Ik kom niet uit het telpatroon. Het telpatroon bestaat uit 37 steken. Voor mijn maat moet ik beginnen met de 4e steek van het telpatroon. Ik heb eerst vanaf steek 4 doorgeteld tot steek 37 en dan vanaf steek 1 doorgegaan. Maar dat ging niet goed. Toen heb ik de steken in het omlijste vakje herhaald, dat ging ook niet goed. Wat doe ik verkeerd?

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns