Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

info omtrent babyponcho

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Suzannemie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 31 Maart 2021
Locatie: Heemstede
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Suzannemie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: info omtrent babyponcho
    Posted: 31 Maart 2021 om 18:16
Hallo,
Kan iemand me helpen met het in elkaar zetten van een (baby)poncho?

Patroon : Breipatroon Meisjes poncho

Patroonnummer: 19510
Het is een rechthoekige lap en moet in elkaar gezet worden.
Ik kom niet uit de beschrijving.
Dit is de poncho waar het over gaat.
Help help help
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2021 om 19:37
Is het 1 groot deel of zijn het 2 delen ?
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2021 om 21:13
welkom op het forum Suzannemie Handshake

ik heb even met een rechthoek (papier) zitten proberen...kun je die beschrijving even in een berichtje zetten? dan kijken we met je mee.
Back to Top
Suzannemie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 31 Maart 2021
Locatie: Heemstede
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Suzannemie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2021 om 22:36
Hallo,
Het is een rechthoek dus bestaand uit een gedeelte
beschrijving is:
plooi het stuk dubbel, maak daarna een onzichtbare naad aan de av. kant van het werk op (voor mijn maat) 19 cm en sluit de naden volgens de kleuren

plooi de bovenkant voor de kraag om, plooi daarna aan weerszijde 8 cm. voor de polsboorden om en zet de plooi met enkele steken vast

dat is de beschrijving om in elkaar te zetten.

Weet iemand hoe dit kan/moet/gaat?
Dat zou super zijn.
Alvast bedankt!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2021 om 08:56
Heb je geen pop, waar je de lap omheen kunt spelden? Of een teddybeer? Met veiligheidsspelden. Of een kussen, waarvan je de punt afknoopt als hoofd? Dan ie je misschien vanzelf wat er bedoeld wordt. Het zou ook het beste zijn om machine- of handgaren te gebruiken, dat is minder zichtbaar.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2021 om 12:27
ik heb het geprobeerd met 'n stukje stof....

dubbel gevouwen en iets meer dan de helft dicht gestikt
(op de foto is de naad aan de voorkant wel duidelijk zichtbaar)

nu kun de de rand omvouwen voor de hals

en de mouwboorden aan weerskanten omslaan en met een paar steekjes vastzetten

ik vermoed dat het zoiets is en door de enorme rek in het ribbel breiwerk valt het dan zelf in model bij het dragen.
let op! ik probeer iets uit voor je, ik weet het niet zeker. misschien moet de naad helemaal dicht of verder dan ik nu gedaan heb? uiteindelijk moet jij het gaan doen en als je denkt dat mijn idee niet klopt, kun je misschien het patroon hier afdrukken dat ik ook die gekleurde strepen kan zien die je dient te volgen.
ps. de laatste twee foto's staan ondersteboven

succes Thumbs Up
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2021 om 12:28
ik zie dat ik in ieder geval in de 'goede' kleur zit,  LOL
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2021 om 12:46
ik twijfel nu al omdat de halsopening volgens mij te wijd wordt op mijn manier.

maak je even een foto van de werkbeschrijving?

je kunt hem posten door naar http://nl.imgbb.com te gaan, foto uploaden, kiezen voor optie 'BB code groot met link' kopieren en hier in het scherm waar je typt 'plakken'
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2021 om 13:13
ge plooit de lap dubbel en dan naait ge de bovenkant dicht tot op 19 cm. van de dubbelgevouwen hoek.
De 'zijkanten' van de lap wordt de onderkant.

Denk ik.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2021 om 14:29
ooooohjaaaaa, even proberen
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2021 om 14:53
ja, ik denk dat Bep het bij het rechte eind heeft.

dit is de lap

je vouwt hem en stikt de lange kant, het gat wat open blijft is voor het hoofd
(het stiksel ziet een beetje verstopt achter het 'rolletje')

je vouwt het nu met de naad aan de voor- of achterkant
en stikt de hoeken weg waardoor r armsgaten ontstaan

die sla je een slag om

goed van jou Bep Clap

succes Suzannemie Thumbs Up


Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2021 om 15:11
Wat een heerlijk ros' knutselwerk
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2021 om 15:35
ja LOL
Back to Top
Suzannemie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 31 Maart 2021
Locatie: Heemstede
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Suzannemie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2021 om 17:07
Ik ga het opnieuw proberen en hou jullie op de hoogteSmile
Back to Top
Suzannemie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 31 Maart 2021
Locatie: Heemstede
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Suzannemie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2021 om 17:23
ben ik weer
de lengte naad voor midden super dat klopt alleen met de maatvoering die gegeven is 26 x 68 krijg je aan de onderkant beslist geen rechte lijn om de mouwen dan vast te zetten
wat doe ik nu weer verkeerd?Wacko
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2021 om 18:23
Ik weet het niet. Ik vind dat ze een tekening er bij hadden moeten zetten, met aangegeven waar de naadjes en zo moeten komen. Net als bij naaipatronen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2021 om 19:38
Magtelt Thumbs Up

ik vermoed dat jij niks verkeerd doet Suzannemie, we moeten er gewoon verder over nadenken. kun je er een foto van plaatsen? en van die kleurtjes in de werkwijze?

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2021 om 20:57
Het zijn geen echte mouwen, door de punten om te vouwen maken ze manchetten. Die zetten ze vast, dat geeft een idee van mouwen,
maar dat zijn het niet.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2021 om 08:27
Misschien zitten de manchetjes maar op één punt vast en zijn ze daar omgeslagen. Zodat de poncho niet draaien en opwaaien kan. Zonder zou ook kunnen. Het is bedoeld als heel simpele poncho, maar zonder tekening is het nog niet zo simpel. Ik brei poncho's voor poppen met rechte lappen, die je haaks op elkaar naait en dan kun je kiezen voor een ruime halsopening, waarin je een col kunt breien of een sluiting met knopen. Het oorspronkelijke patroon was een poncho voor moeder en dochter. Je kunt het zien bij Creaties onder het topic "Als je op facebook zit". Bep heeft de foto's geplaatst, ik kan dat wel op Facebook, maar niet hier.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2021 om 08:38
ik had ook de naadjes op de hoeken gedaan en dan de hoeken omgeslagen maar als ik naar de foto van dat meisje kijk, zie ik geen omgeslagen hoeken.
wat mij doet vermoeden dat ik daar ook een fout maakte. nu wacht ik op de werkbeschrijving.....
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns