Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nieuwe truuk

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Nieuwe truuk
    Posted: 06 April 2021 om 17:45
Zo'n tien jaar geleden had ik een rood-witt gestreepte stof gekocht. Mam zou daar voor mij een extra lang T-shirt van maken. Maar dat is er nooit. Vandaag per toeval die lap stof teruggevonden.
Blijkt dat het een stof is die naar twee kanten rekt. Dus niks voor mij om daar te werken.
Hier in de gemeente is er een klein winkeltje, waar je ook herstellingen en zo kunt binnenbrengen.
Heb er een korte bijgedaan met een tekening en uitleg hoe het moet komen.
de stof die kon je zowel horizontaal als verticaal laten lopen. (5 mm / rood-wit gestreept)
Als het klaar is, dan woord ik opgebeld (op mijn gsm)
Ik heb er meer dan eens een (voor mij althans) een lastige naaiklus binnengebracht en die is tot heden altijd goed afgewerkt.
Dus nu.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2021 om 20:38
Dus nu, ben je aan het wachten . . . spannend hoor.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2021 om 14:38
Ja, het is afwachten. Moest dat geen rekstof zijn, dan had ik het al lang zelf gemaakt. 


Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2021 om 08:56
Goed kijken hoe ze het gedaan hebben en of het kledingstuk bevalt, dan kun je het zelf ook een keer proberen.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2021 om 14:31
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Goed kijken hoe ze het gedaan hebben en of het kledingstuk bevalt, dan kun je het zelf ook een keer proberen.
Het propleem bij mij is enkel, de stof. Moest het een gewone katoenen stof geweest zijn, (dus geen rekstof, en alzeker geen dubbele rekstof) dan was het al lang gemaakt. 
Toch bedankt voor de goede tip. (Mam zaliger was regentes snit en naad, dus...) 
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2021 om 20:20
Ik maak badpakken van Lycra dat rekt alle kanten op. maar verwerkt heel gemakkelijk
oant Sjen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2021 om 09:49
Knappen de naden niet ?

Ik heb ooit een broek gehad van dat soort spul en daar knapte steeds het stiksel van .
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2021 om 10:12
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Knappen de naden niet ?

Ik heb ooit een broek gehad van dat soort spul en daar knapte steeds het stiksel van .


het word genaait met rekbaar garen. steek 1 op 1 , en een stretch naald.
ik heb al 4 badpakken gemaakt maar nog nooit een naad los gehad.

https://www.nstudio.nl/1000m-bulky-elastisch-garen-van-gutermann-002-730808/
oant Sjen
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2021 om 13:20
nooit eerder van gehoord dat garen. bedankt voor de tip Thumbs Up
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2021 om 13:21
Gisteren, 04 05 2021 een short binnengedaan in het winkeltje. Daar heb ik een spie laten tussen zetten aan de zijkanten. Dan heb ik terug een short zoals ik als tiener ooit gedragen heb (tot die tot op de draad versleten was). De omtrek is dan geen 70 cm meer, maar 90 cm. Dus lekker breed.  
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2021 om 13:41
Ik wou dat er hier ook zo'n winkel was ,niet om wijder te maken ,maar nauwer .

Ik heb nog prachtige broeken ,maar veel te groot .Ben eerst begonnen met de taille smaller te maken,dat lukte wel ,maar nu slobberen ze echt .
Wat ik ook eet er komt niets aan .De broeken zijn maten te groot .
Nog even aankijken ,maar dan moeten ze maar naar de kringloop en op internet naar nieuwe kijken ,want ik ga echt geen afspraak maken ,en als dat niet meer hoeft ,ook niet in een propvolle winkel iets kopen .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2021 om 18:03
Mutti ik zit met hetzelfde probleem. Ik moet al mijn broeken innemen. Ik neem de hele zijnaad in. Gaat heel goed. Ik heb broeken waar ik iedere naad 1 cm smaller kan maken. Sommige zelfs 1,5 cm. Ik naai meestal de tailleband aan de losse delen en stik de zijnaden dan pas dicht. Dus bij smaller maken hoef ik de tailleband er niet af te halen. Ik heb nog een paar broeken waar ik dat nog niet gedaan heb. Daar knip ik de tailleband gewoon door. Als ik ze 1 cm smaller moet maken is dat dus geen probleem, heb nog altijd 1 cm naad over. Het grotere probleem zijn mijn colbertjes en jassen. Ook allemaal te groot. Dat gaat dus meer werk worden. Verleden jaar dacht ik nog dat ik wel weer aan zou komen, maar dat is niet gebeurd. Dus ik zal er toch aan moeten geloven. Oh ja, ik heb vergeten te zeggen dat ik nauwelijks confectiekleding heb.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2021 om 18:54
Lidwina ,

Ik zal ze eens op gaan zoeken en ze binnenste buiten aantrekken

Ik vind het toch zonde .

Bedankt voor de tip .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2021 om 21:41
Mutti ik trek de broek normaal aan en steek op heuphoogte spelden op de goede breedte. Dan trek ik de broek uit en speld aan de buitenkant van boven naar beneden tot zover als ik wil smaller maken. Weer passen. Je kunt op deze manier gemakkelijk aanpassen wat niet goed is. Dan spelden naar de binnenkant zetten en weer passen. Ik pas met de spelden er in. Als ik denk dat het goed stik ik de naad. En maar weer passen. Ik rijg bijna niets. Teveel gedoe om de rijgdraad er uit te krijgen. Broeken die ik niet verander bewaar ik totdat ze misschien ooit weer passen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2021 om 22:08
Gaan we proberen .

Corona kilo' heb ik in iedergeval geen last van
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2021 om 22:12
Lida heb je ook een tip voor mij mijn broeken zijn allemaal gekrompen denk ik. ze gaan steeds strakker zitten.
oant Sjen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2021 om 22:16
Bloem, wijder maken als er nog naad in zit. Jan zegt altijd dat zolang als hij mij kent ik steeds bezig ben geweest met eerst rokken en nu broeken wijder of strakker maken. En nu is daar ook nog korter maken bij gekomen. Ik ben gekrompen in de lengte.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2021 om 17:19
Daarstraks de short gaan terughalen. Moet die nog eens aanpassen. 
Aanpassing:
Voelt prettig aan, net zoals vroeger. Ben blij dat ik terug zo'n model van short heb.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.609 seconden.
Lang Yarns