Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

De kracht van breien

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: De kracht van breien
    Posted: 27 Mei 2021 om 11:14
Ik had bij de bieb een boek gereserveerd: De kracht van breien, door Loretta Napoleoni. Maar de wachttijd is me te lang, ik heb het bij bol.com besteld. Ik las de recensies en het leek me wel wat.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2021 om 11:27
Bedankt voor de tip Magteld, ook ik ervaar dagelijks de kracht van breien en haken. Het geeft me de noodzakelijke rust in mijn door autisme overvolle hoofd.

Het verhaal is interessant, maar ik zie in de inhoudsopgave dat er ook nog patronen in staan. Daar zit ik nou net niet op te wachten, dus ik vraag me af hoeveel verhaal er dan nog overblijft in het boek.

Ik heb het dus nog niet besteld als ebook. Ik hoor daarom nog graag van jou hoeveel pagina's verhaal en hoeveel patroon pagina's het zijn.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2021 om 11:45
Ik heb de recensie van de volkskrant gelezen ,het lijkt me heel interessant .Die vindingrijkheid van die trui met knopen .

Ik denk dat de patronen heel eenvoudig zijn .Felle kleuren lijken me niet zo handig in de oorlog , Die muts was denk ik een soort protest ,zoals wij in de oorlog overal OZO opzette .

Ik denk dat ik het laat reserveren .

Bedankt voor de tip .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2021 om 16:07
222 bladzijden, 21 bladzijden met patronen, die op de inhoud van het boek slaan.    Een inleiding en een woord vooraf, een Epiloog (narede) Noten bij de hoofdstukken, een dankwoord, een verantwoording over de patronen, waar ze vandaan komen en een literatuurlijst. Op de voorkant een vuist met twee breinaalden, wat doet denken aan de vuist met de roos van de PvdA. Het boek gaat over de betekenis van breien voor de schrijfster en anderen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2021 om 18:26
Dank je Magtelt, ik ga het ebook van dit boek bestellen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2021 om 08:20
Ik neem dit boek wel tot me met een korreltje zout, wat zeg ik, een hele pot zout. Ik kan me niet voorstellen, dat de onafhankelijkheid van Amerika, de burgeroorlog daar, de twee wereldoorlogen en totale economieën gered zijn door breisters. Ik kan me best voorstellen, dat morse-codes ingebreid kunnen worden, dat wel. En ik geloof ook wel dat breien, net als tai-chi oefeningen iets te weeg brengen in de hersenen, zodat ze beter ontwikkelen en allerlei signalen beter kunnen doorgeven aan de rest van het lichaam.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2021 om 10:18
Ze hebben het hier niet bij de bieb .

Ik geloof dat verhaal van het redden van wereldoorlogen en economieen ook niet .

Ik kan me voorstellen dat als je denkt bezig te zijn met iets nuttigs te breien, je je zinnen kunt verzetten en dat dat ook goed is voor de rest van je lichaam .In ieder geval beter dan te gaan zitten piekeren .
Naderhand dacht ik waar haalden ze in vredesnaam al dat garen vandaan, als ik bedenk dat hier het ene uitgehaald werd om nog iets anders van te maken , Ik heb het niet gelezen , maar als ik jou zo hoor is er zeker een pot zout nodig .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2021 om 12:05
In de loopgraven was het koud en nat, de voeten gingen schimmelen. Moeders, zusters en verdere familie haalden truien en spencers uit om sokken te breien.

Ik volg Erik Scherder, die het altijd over hersenfuncties heeft en ik geloof graag, dat breien, de beweging, goed is voor de neuronen, die allerlei info doorgeven in de hersenen. En dat je er serotonine door aanmaakt, net als kauwen van kauwgom (word ik misselijk van) of andere regelmatige beweging, zoals wandelen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns