Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

poncho baby hoe steken meerderen

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Entie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 November 2015
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Entie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: poncho baby hoe steken meerderen
    Posted: 11 Juli 2021 om 20:12

https://cdn2.hobbydoos.nl/images/patroon/210174/16-groot.jpg?height=300&width=220

Ben bezig met poncho breien voor baby. Kom er niet uit hoe nu verder. Dit is de afbeelding van patroon nr 20326.Rugpand is klaar Maar dan bij voorpand staat: Op 24 cm tot hoogte voor de opening het werk in tweeën verdelen. Br over de st. van recht en voeg vervolgens 2 st. toe (Vraag 1: waar 2 steken toevoegen? En moet ik die dan mee breien?) Dan br. de andere (links) zijde als volgt: Zet 4 st. (vraag 2: waar moet ik die opzetten?)op neem daarna de in de wacht gelaten st. weer op, meerder 2 st aan de splitzijde en eindig zoals tevoren.

Dan de afwerking: Na bovenkant en sluiten kap (is duidelijk):

Plooi de onderkant van de kap om, naai deze rond de hals en laat de 2 toegevoegde st. open (knoopsluitingskleppen) waarin u 2 knoopsgaten maakt, het 1e knoopsgat 1 cm onder de hals en de volgende met een tussenafstand van 3 cm. (ik heb het idee dat de 2 x gemeerderde steken op dezelfde hoogte komen?)

Ik hoop dat iemand me wat wijzer kan maken. Ik snap het echt niet en heb ook het idee dat dit misschien een beetje vreemd vertaald patroon is???? 

Alvast bedankt en vriendelijke groet

Entie

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2021 om 20:21
Je zult toch echt iets meer informatie moeten geven. Aan een patroonnummer alleen heb ik niets. Een Drops patroon heb ik geprobeerd, maar dan komt er niets te voorschijn. Een afbeelding, waar jij naar verwijst, is er ook niet.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Entie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 November 2015
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Entie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2021 om 20:23
Ik krijg de afbeelding er niet in, maar dit is de link. Ik hoop dat dit lukt.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2021 om 20:26
Er staat plotseling iets meer bij, daar kom ik ook niet veel verder mee
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2021 om 20:32
De afbeelding is nu gelukt. Is het een kooppatroon of uit een blad? Kan ik het totale patroon ergens zien?
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2021 om 20:54
Ik heb het gevonden. Het is een Phildar patroon zie ik. Dat steken meerderen zal voor de sluiting middenvoor zijn. Meestal staat bij het patroon een schematekening. Misschien daar eens goed naar kijken.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Entie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 November 2015
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Entie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2021 om 20:56
Ik heb het patroon (op papier) met het garen meegekregen. Probeer het (via scan etc) erin te krijgen. Maar lukt tot nu toe niet
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2021 om 21:06
Ik las het, je krijgt het patroon met het garen. Ik heb het blad waar het in staat ook niet. Ik kan je op dit moment niet verder helpen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2021 om 17:53
Vreemd vertaald is het inderdaad .

Ik heb ook een paar vragen . Ben je aan de onderkant, bij de punt begonnen en ben je daarna aan weerszijde gaan meerderen ? En daarna weer gaan minderen ?
Als dat zo is moet je de helft van het aantal steken dat je op je pen hebt staan breien en dan twee steken op je pen erbij opzetten ,daarmee ga je verder breien de andere helft laat je rusten . Je breit dus heen en weer op de helft van je aantal steken .

Als het zo is krijg je steeds minder steken op je pen .
Ik kan best fout zitten , maar als het goed is laat het dan even weten
Back to Top
Entie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 November 2015
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Entie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2021 om 21:21

Ben idd eerst gaan meerderen en daarna minderen. Zal het es proberen zoals jij zei.

En dan laat ik het even weten.

Maar vind het zo vreemd dat er dan staat (volgende tussen haakjes nu  is me duidelijk: br. de andere helft (is dus linkerhelft) als volgt: zet 4 steken  op, neem daarna de in wacht gelaten st. weer op, )

 

Maar dan: meerder 2 st aan splitzijde en eindig zoals tevoren.

 

Want dan kom je bij de afwerking. Plooi de onderkant van de kap om, naai deze rond de hals en laat de 2 toegevoegde st. open (knoopsluitingskleppen) waarin u 2 knoopsgaten maakt, het 1e knoopsgat 1 cm onder de hals en de volg. Met een tussenstand van 3 cm.

 

Ik heb het idee dat ik dan 2 st aan beide splitzijden op dezelfde hoogte heb.

 

Maar in ieder geval zal es wat proberen. En……..ik ben hartstikke blij dat je met me mee hebt gekeken. Dankjewel

 

Vr. groet

Entie

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2021 om 21:43
Als je dus in het midden bent zet je er 2 steken bij op,dat wordt de bies
Die onder het andere deel schuift , kijk maar op je foto .

Is je capuchon een rechte lap die je aan de achterkant dicht naait ?
Die kan je dan in je hals plooien .

Die 4 steken zet je eerst op je nieuwe pen en dan neem je de steken die je hebt laten rusten na die opgezette steken op je naald en breit weer heen en weer tot de juiste hoogte
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2021 om 21:58
Jullie lijken er uit te komen. Het is dus weer een typisch Phildar patroon, uit het Frans vertaald. Denk er aan dat Phildar vaak een knoopsgat maakt, door als het breiwerk klaar is met een draad een soort gaatje in het bestaande breiwerk te trekken. Let even goed op wat ze hier doen. Misschien vind je het handiger om een knoopsgat gelijk in te breien.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2021 om 22:31
Zit er soms een bies om de rand van de capuchon ?

Dan zouden ze dus kunnen bedoelen dat je die laatste 2 steken om de capuchon moeten plooien .

Maar probeer maar eerst eens de 2 helften .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2021 om 10:55
Entie ,

Hoe gaat het met de poncho ?

Ik had van Renske begrepen , dat jij haar ook om hulp gevraagd had .

Er was iets wat ik ook niet helemaal begreep en was bang jou op het verkeerde been te zetten .

Ik kreeg van haar bericht dat zij jou verder zou helpen .
Back to Top
Entie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 November 2015
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Entie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2021 om 14:21

Sorry sorry sorry. Helemaal bij ingeschoten om jou te laten weten hoe ik het heb aangepakt.

Op een gegeven moment gewoon die vier steken weggelaten. En toen kwam het goed. Zie foto.

Nogmaals dankjewel voor het meedenken. Maar zat dus een fout in het patroon. Poncho is succes. Wordt veel gedragen door kleindochtertje.

Ben hele poos bezig geweest om er een foto van bij te doen. Maar helaas. Lukt niet

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2021 om 14:51
je kunt de link aanklikken, op 'uploaden' klikken, aangeven hoe lang je de foto wilt laten staan, kiezen voor BB code groot met link, kopieeren en hier in het schermpje waar je schrijft plakken

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2021 om 14:53
mijn persoonlijk advies, plaats geen foto's van je (klein)kinderen. je kunt de poncho vast ook wel liggend fotograferen Smile
Back to Top
Entie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 November 2015
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Entie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2021 om 18:21
Back to Top
Entie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 27 November 2015
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Entie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2021 om 18:22
Oh jee had kleiner moeten makenTongue
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2021 om 22:03
nee hoor, we kunnen hem goed zien zo.
wat een heerlijk zachte poncho! en ook licht gewicht vermoed ik?
mooi gemaakt! Thumbs Up
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns