Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

verstelwerkje

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: verstelwerkje
    Posted: 14 Juli 2021 om 16:40
Heb het momenteel (nu eventjes niet) druk. Komt nog bij dat de jas die ik jaaaaaren geleden eens gemaakt had, dat daar zomaar twee knopen van doormidden gebroken zijn. De eerste die lag gewoon op de grond, de tweede die viel er onderweg naar de winkel af. Ik was naar de winkel gegaan om een nieuwe knoop te gaan halen, maar ja, na zoveel jaar.... nietmeer te verkrijgen. 
Dus...dan maar alle knopen vervangen. En ik had bemerkt dat er onderaan nog een knoop bijmoet komen. Dan maar twee knopen meer gekocht.  
Daar ik momenteel ook nog eens zonder naaimachine zit (jaarlijks nazicht en onderhoud). heb ik die jas dan maar naar de naaister gebracht. Morgen wordt die opgehaald in dat winkeltje, en dan heb ik die normaal gezien, komende donderdag terug. 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2021 om 22:24
Dat plastic van de knopen schijnt te kunnen vergaan bij de gaatjes ,maar waarom heb je een naaimachine nodig om knopen aan te zetten ?

Of begrijp ik iets verkeerd ?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2021 om 08:34
Voor de extra knoopsgaten?

Ik noem het plasticmoeheid als dingen vanzelf kapot gaan. Ik had een pop van mijn dochter liggen en daar was het been van gescheurd, terwijl er niets mee gebeurd was, ze lag op zolder in een doos. Die pop was in 1978 in Parijs gekocht.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2021 om 15:44
@ mutti, er moeten nog twee knoopsgaten bijgezet worden (onderaan) 
@ Magtelt, Dat van die pop, zou wel eens de 'poppenziekte' kunnnen zijn, gevaarlijk voor de andere poppen, want die kunnen daar besmet mee kunnen worden

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2021 om 17:31
Ja en die zijn niet ingeënt. Ik heb wel eens gehoord dat Barbiepoppen groen kunnen uitslaan. Zeker van jaloezie.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2021 om 17:17
Zaterdag kon ik mijn jas gaan halen, was zogezegd klaar. 
Heb hem daargelaten, de naaister zal geslapen hebben denk ik, want de knopen welke op het linkerpand stoden, die had ze aan de BINNENKANT  gezet. En de twee extra knoopsgaten (één links en één rechts)  waren niet gemaakt.
Dus....afwachten maar.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2021 om 17:46
Daar schiet je ook niet veel mee op
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2021 om 15:35
Klopt volledig Mutti. Nu is het zowat bang (hahaha) afwachten  wat het resultaat zal zijn deze keer  (en wat de uitleg van de naaister zal zijn)
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2021 om 15:54
Ja daar ben ik ook benieuwd naar . Al zou ik denken dat dat de opdracht was ,dan zou ik toch gaan twijfelen en voor de zekerheid navraag doen .

Ik wil niet zeggen dat ik nooit een fout maak , maar een knoop aan de binnen kant heb ik nooit gepresteerd ,of het moest een knoop van een binnen sluiting zijn .
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2021 om 16:43
Passeerde zaterdag jas gaan halen, naaister was verstrooid geweest, daarom stond de rij knopen aan de linkerkant, aan de binnenkant, en niet aan de buitenkant. En de twee resterende knopen daarvan dacht ze dat die over waren. Ik had nochtans gezegd dat er aan de onderkant extra knopen en knoopsgaten moesten komen. Het was in totaal 16 euro. Dus....dat viel allemaal nogal mee vond ik
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2021 om 17:01
Wees maar blij dat ze niet verstrooid was geweest met een schaar .

En 10 euro is i.d.d. niet veel .
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns