Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

wat ben je aan het doen?

 Reageer Reageer Pagina  <12345 6>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2021 om 16:01
Mijn moeder liet ook haar kousen repareren en zo kwamen wij een keer aan een schattig Cypers katertje. Mijn zus en ik moesten na school de kousen ophalen en we werden meteen verliefd op de mooiste uit het nestje in de kleine winkel. Als het mocht van onze ouders mochten we hem na 4 weken halen, dan was hij 6 weken. En het mocht. Onze iets oudere kater vond het best zelfs als de kleine aan zijn tepels zoog. Ze zijn jaren lang beste maatjes geweest.

Ik moest een paar jaar geleden ook aldoor gaatjes repareren in t-shirts, omdat een kat die aan het wasrek als schommel gebruikte. Gewoon rond het gaatje rijgen met garen in dezelfde kleur, aantrekken, knoopje leggen en kort afknippen.

Vandaag probeerden wij op zolder de 45 jaar oude pickup aan de praat te krijgen, maar de boxen maakten een akelig bijgeluid. Het oude spul gaat naar de kringloop, ik heb gelukkig een nieuwe platenspeler uit Kruidvat en een nieuwe cd speler, die ook geluidsbandjes kan laten horen. Want bij strijken en gymnastieken heb ik muziek nodig. Bij strijken begin ik altijd met Het Slavenkoor uit Nabucco. Gym doe ik met Cliff Richard.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2021 om 17:13
Ik heb een afschuwelijke hekel aan alle muziek . Muziek is voor mij gewoon herrie anders niets .Ik herken ook niets ,geen melodie en ook geen instrument .

Ik heb er wat straf voor gehad op school .
Kreeg je een soort proefwerk en dan moest je de muziek instrumenten die je herkende opschrijven ,dat kon ik niet .
Een toonladder kon ik ook niet zingen .

Mijn man draait wel platen of zet de radio aan .

Ooit heb ik van iemand gehoord dat dit " toondoof " heet .

Maar ik denk dat mijn muziekleraar daar nooit van gehoord had .


Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2021 om 20:20
ik heb er ook nog nooit van gehoord maar ik vind het wel interessant, temeer omdat ik ongeveer het tegenovergestelde heb met muziek. ik ben een echte muziek-junkie en er zijn maar weinig soorten waarbij ik echt zeg, nu moet het af. ik kan het ook heel goed onthouden, als kind helemaal. de meest ingewikkelde concerten zat ik na twee keer luisteren mee te neurien. tot wanhoop van mijn vader want die had een hekel aan mijn geneurie Smile

vanmiddag is mijn buurman een uurtje komen helpen met de kattenren bouwen. ik durf niet goed op een trap op het balkon en kan niet met twee handen omhoog wat wel nodig was. aan de onderkant zat alles in elkaar, alle balken stonden recht omhoog en de bovenbalk had ik al zo voorbereid dat hij er zo op kon. De buurman bleef maar roepen dat het er allemaal zo keurig uitzag wat ik had gemaakt en dat die bovenbalken er precies oppasten en de beugels op precies de juiste plaats. ik de rest van de dag een 'krul in mijn neus' LOL

inmiddels staat op het balkon 3 liter snijbiet met tomaat soep af te koelen, op een rooster ligt een spelt-notenbrood af te koelen en in de oven staat een nectarinetaart.

ik had mijn lockmachine opgehaald, die was keurig gemaakt en ik had mijn naaimachine meegenomen want die deed raar. die heeft hij ook nog 'even' gemaakt. alles loopt weer als een zonnetje en ik mocht niks betalen. als de corona over is, geef je me maar een knuffel, zei hij. dat doen we riep ik blij. ik ben dol op knuffelen en ik realiseerde me dat ik niet alleen al heel lang niet geknuffeld heb maar dat ik het ook had gemist dat iemand het eens zei.
een regendruppeltje in een zonovergoten dag....
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2021 om 20:36
'kheb 'm uit de oven, moet je kijken hoe mooi....
beetje wazig zie ik nu door de damp die er vanaf komt Big smile




Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2021 om 21:23
Mmmm die ziet er heerlijk uit. En zal ook lekker ruiken in huis. Wat ben je toch altijd een bezige bij. Altijd met van alles bezig. Toppie. Smile
Hopelijk kunnen de twee katjes snel naar buiten op het balkon op ontdekkingstocht.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2021 om 22:09
ik zit even 'n beetje 'op te slomen' voor het slapen gaan.
het was een volle en tevreden dag. soep op, brood en taart op en nu weer lekker thuis met m'n beesten

slaap lekker vast voor straks Heart
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2021 om 09:47
Ontbijten .

Eerst om 7.00 de wasmachine aangezet en toen weer terug naar bed ,naar vroegevogels geluisterd .

Ziggo heeft iets bedacht dat we analoog niet meer naar de radio kunnen luisteren ,dat moet digitaal .
De herstel spullen hebben we al wel weer in huis - niet gratis natuurlijk - nu wachten tot mijn schoonzoon tijd heeft om het aan te sluiten .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2021 om 09:48
De wekkerradio doet het wel met het hele kleine draadje , vandaar dit weer terug naar bed .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2021 om 14:54
in bed luisteren kan ook heerlijk zijn Smile

ik heb de wekkerfunctie van mijn wekkerradio uit gezet. de eerste twee uur is er toch veelal geklets over het nieuws, het weer en verkeer.....alsof dat ontspannen ontwaken ondersteunt Wacko
zelfs op de klassieke zender!
ze plukken elkaar maar kaal en maken elkaar maar af, ik heb er geen zin meer in!

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2021 om 15:07
Ik kom net van buiten en ik wou koffie en thee gaan zetten, maar ik zie dat mijn man me voor is.

Dus ga ik maar weer buiten lekker lezen en de was afhalen .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2021 om 11:53
ik hang een beetje tussen bureau en bank, voel me niet zo lekker. gisteren ook al; m'n darmen Dead
vanmorgen vroeg werd ik niet goed op de wc....en als je dan zo alleen bent moet je goed oppassen dat je je geen arsenaal van enge ziektes in je hoofd haalt Confused
dus ik ga nu maar een leuk filmpje opzoeken op youtube. van iemand  die met weinig tot geen gereedschap een huis bouwt in het woud of zoiets; iets inspirerends

Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2021 om 13:20
Momenteel op het werk (directiesecretaresse) maar het is vanwege vakanties heeeel erg rustig en dus weinig te doen. Misschien weer de stilte voor de storm!
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2021 om 13:40
De laatste tijd druk geweest met het verven van de buitenboel, dat was hard nodig. Nu met al die regen gaat dat niet, dus tijd om weer wat nieuws te verzinnen om te hobbyen. Filmpjes gekeken om te zien hoe needle tatting, oftewel frivolite werkt. Heb geen zin om allemaal nieuw gereedschap aan te schaffen, volgens mij lukt me dat ook wel met een flinke stopnaald en een kleine haaknaald. Dus dat zal ik eens gaan proberen.
Ik hoop dat je snel opknapt Carolina!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2021 om 15:03
Als dat je lukt moet je het laten weten want dat zou ik knap vinden


Er zijn twee soorten een waar je een spoeltje van een naaimachine in kunt stoppen ,die zijn van Prym en een waar je   je draad tussendoor moet winden .

Zijn ze niet bij een kringloop te vinden ?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2021 om 15:12
Ik heb de gemeente gebeld, omdat de kliko weer eens niet geleegd was en die van de buurvrouw ook niet .

Het was de groenbak en hij zit stikvol Ik vroeg naar de burgemeester, maar dat was een stapje te hoog .Ik moest het met ene mevrouw Wouters doen .Ben benieuwd of ze werkelijk belt


De buurvrouw had het bedrijf gebeld en die kreeg te horen dat er een steen in lag en dat ze over 4 dagen wel eens kwamen .
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2021 om 21:22
Carolina, hopelijk voel je je al wat beter. Doe maar rustig aan. 

Ik heb vanmorgen eerst britt naar haar werk gebracht toen door boodschappen doen voor de hele week. Gelukkig deze keer met me zoon. Oud papier weggebracht, en daarna met me zoon naar de pedicure. Toen was de ochtend om. Vanmiddag rustig aan gedaan en om 17 uur Britt weer opgehaald. Nu ik vakantie heb voel ik pas hoe moe ik ben maar helaas kan er niet aan toe geven. Morgen zelf naar de fysio. Even mijn oefeningen gaan doen om in beweging te blijven zo zegt de huisarts dat altijd. Maar ik ben de hele dag in beweging en zit nauwelijks. Smile
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2021 om 21:34
Er heeft niemand van de gemeente gebeld .

De overbuurman had 2 kliko's ,we mochten er een gebruiken ,kan mijn man hem morgen weer vullen .Er begint hier al aardig blad te vallen .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2021 om 10:10
Hulten dankjewel Heart en Petraco ook dankjewel Heart
het lijkt gelukkig wat beter te gaan. ik had op internet gekeken en nav de melk laten staan gisteren, verder vooral licht verteerbaar gegeten, dat heeft kennelijk voldoende rust gebracht.
ik ben normaal niet zo van streek als ik wat mankeer maar mijn darmen vragen ernstige aandacht het afgelopen half jaar, vandaar dat ik schrik van zoiets als diarree Confused
maar vandaag voel ik me weer blij. kon even flink lachen toen Tempeh zijn 'kung fu' oefeningen op de hond ging uitproberen LOL
wat ben ik toch rijk met die dieren Heart

Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2021 om 14:24
Het lukte niet erg goed Mutti. De door mij gebruikte stopnaald bleek een te breed oog te hebben waardoor ik de draad niet meer door de gemaakte knopen kon trekken. 

Ik kan naar verwachting niet met zo'n spoeltje werken. Heb er filmpjes van gezien en het werken met een naald ligt mij vermoedelijk beter. Dan hoef ik mijn linkerhand met daarin de draad niet zo lang in een en dezelfde houding te houden. Dus ga ik toch maar op zoek naar die langere naalden die er wel voor geschikt zijn want het lijkt me wel leuk om te doen. Ik wil graag sierraden gaan maken.



Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2021 om 16:16
die frivolite spulletjes vind te nog wel eens op rommelmarkten. in de jaren 80(?) had je zo van die cursussen....euhm het complete handwerken ofzo? in van die rode mappen. elke maand kreeg je dan zo'n les thuis met eventueel de benodigde materialen. dus je kreeg ook een spintol, batik verf en was, kantklosjes en dus ook die spoeltjes. die cursusmappen kom je ook vaker op rommelmarkten en in de kringloop tegen
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345 6>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns