Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

gehaakte sjaal verlengen

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: gehaakte sjaal verlengen
    Posted: 01 September 2021 om 13:25
Hoi allemaal,
Ik ben bezig met een sjaal en heb m zo gemaakt dat de toeren over de hele lengte liggen, niet in de breedte als jullie snappen wat ik bedoel.
De breedte heb ik zoals ik wil nu, maar hij past 1x om de hals en ik zou m graag 2x om kunnen slaan. En dus langer maken, maar los halen wil niet echt met deze wol omdat het heel erg in elkaar grijpt zeg maar.
Ik zou nog een zelfde deel kunnen maken en elkaar haken of naaien, maar nu stelde iemand mij voor om m dan gewoon direct verder te haken vanuit het smalle gedeelte zeg maar.. heeft iemand dit al eens gedaan en is dit überhaupt mogelijk?
Wat zouden jullie doen?
Groetjes liesanne
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2021 om 13:36
Ik zou een tweede deel maken, en de delen dan aan elkaar haken. 
Ik zou het tweede deel even lang maken als het eerste anders is het niet meer symmetrisch.
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2021 om 15:15
Daar zit ik dus ook aan te denken Chrissie.. had alleen gehoopt op een zo onzichtbaar mogelijke overgang tussen de 2 delen
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2021 om 15:37
als je de steken van de zijkant opneemt en daarop verder haakt, gaan je steken ook de andere kant op (horizontaal op verticaal zeg maar)
als je bijvoorbeeld een streeppatroon oid hebt gehaakt kan dat juist een leuk effect geven.
ik vind altijd, iets moet echt onzichtbaar worden opgelost of je moet de zichtbaarheid goed kunnen gebruiken voor een bijzonder/leuk effect en dan denk ik dat ik voor het laatste zou gaan.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2021 om 15:41
Als je vanuit het smalle deel verder gaat haken, zou dat betekenen dat je in een andere richting gaat haken. Ik weet alleen dat het bij breiwerk een andere rek en dus ook valling heeft. Hoe dat met haakwerk zal zijn, geen idee.
Je kunt zoals Chrissie zegt eenzelfde stuk haken en dan aan elkaar zetten. Je zou ook 2 halve stukken kunnen haken en aan beide buitenkanten er aan naaien. Lijkt het net of het zo hoort. Je zou er zelfs een of andere siersteek tussen kunnen verzinnen
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2021 om 16:22
Ik heb eerst 2 toeren halve stokjes gemaakt, daarna overgegaan op dubbele stokjes tot de juiste breedte en weer geëindigd met 2 toeren halve.
Wat zou dan eventueel een leuk effect zijn hiermee denk je Carolina?
En een siersteek er tussen of 2 andere uiteindes zou miss ook kunnen ja lidwina
Back to Top
Saskia Angelika View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Januari 2021
Locatie: s Gravendeel
Status: Offline
Points: 223
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia Angelika Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2021 om 16:24
Gewoon iets proberen en dan kijken hoe het wordt...Smile, vele mogelijkheden....
zoals hier voor beschreven ..
kijk op mijn website bij item 3.1 voor misschien wat inspiratie.?

Groetjes Saskia ,www.angelikastreasures.blogspot.com
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2021 om 17:41
Daar staan heel veel leuke sjaals tussen ja! Het is jammer dat deze wol niet meer te koop is (heb t van mn schoonzusje gekregen die had het nog liggen) anders had ik miss in een andere kleur 2 uiteindes gemaakt. Dus nu denk ik de uiteindes met een andere steek.. alleen nog wat leuks uitzoeken😁
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2021 om 17:42
De wol heet Mona, en was van de wibra. Voor haaknaald 3-3,5 heerlijk zachte wol
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2021 om 18:32
ik vind dat Lidwina met een nog leuker plan komt dan het mijne Thumbs Up en nee volgens mij wordt de valling niet mooi
je zou ook die twee extra delen van een ander, bijpassend garen kunnen haken of in een andere kleur....

zie je, meer mogelijkheden dan problemen LOL
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2021 om 20:20
Ik denk dat ik 2 uiteindes in de sterrensteek ga maken😊 allemaal bedankt voor de ideeën
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2021 om 21:46
leuk plan Thumbs Up
laat je nog een zien hoe het geworden is?

Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2021 om 23:15
Zou ik graag doen, alleen geen idee hoe je hier een foto plaatst ☺️
Het is trouwens niet de sterrensteek geworden omdat die deelbaar door 3 moet zijn en ik een steek moet hebben die deelbaar is door 2, dus is het de suzette geworden.. alleen is mijn probleem nu dat ik net een Engels filmpje heb gevolgd en daar word ie gedaan met 1 vaste en een dubbele vaste in 1 steek en in een Nederlands filmpje die ik net zag word ie met een vaste en een stokje in de zelfde steek haha.. maar ik blijf m nu volgen zoals in de Engelse uitleg haha
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2021 om 09:25
Ok blonde actie🙈😳 had mn Engelse termen door elkaar.. double chrochet is een stokje geen dubbele vaste🤣
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2021 om 09:41
een foto kun je plaatsen met behulp van http://nl.imgbb.com
downloaden en dan kies je voor BBcode groot met link
kopieren en plakken hier rechtstreeks in het schermpje waar je ook typt
succes met alles Thumbs Up

en nog een troost, als je niet meer blond bent maar grijs wordt, blijft het vermogen om 'fouten' te maken; ik spreek uit ervaring Wink

Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2021 om 10:29
Ok dank je wel voor die handige link.
En voor de troost dat zulke acties ook in de toekomst liggen 😂😉
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2021 om 00:05
https://ibb.co/B4WLPmM
https://ibb.co/Y7NCQR9 en zo is het uiteindelijk geworden vind het stuk wat er bij aangemaakt heb stiekem leuker
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2021 om 00:05
https://ibb.co/B4WLPmM

https://ibb.co/Y7NCQR9
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2021 om 00:08



Hopelijk gaat nu wel goed
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2021 om 10:07
Zo!! die is leuk geworden! en wat heb je dat snel gedaan.
dat is de kracht van 'in oplossingen denken' en dat heb je heel goed gedaan.top!
veel plezier ervan Thumbs Up
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.594 seconden.
Lang Yarns