Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wel of niet inenten tegenover wel of geen computer

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2021 om 21:12
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Petraco ,

Ik krijg vandaag voor het eerst mijn huishoudelijke hulp , het is een man , maar ik ben er zo zenuwachtig van . Ik heb haast niet geslapen en als ik sliep dan waren het zulke rare dromen , ik heb zo' n moeite met het uithanden geven . Stom he ?
mutti ik hoop dat het je vandaag is meegevallen maar ik kan me dat wel heel goed voorstellen. de meeste mensen hebben dat . Het werk uit handen geven is inderdaad niet makkelijk en zal ook nog wel blijven dat gevoel.  Probeer de kleine dingen in het huishouden die je zelf nog kan en wil doen in die tijd te doen. Samen huishouden doen is ook misschien net wat makkelijker. Misschien kan je ook aangeven van ik dit dit zo zou dat niet makkelijker zijn ! Dat doen mijn cliënten ook vaak dan probeer ik het uit of ik doe het op hun manier en dan is het voor de cliënt ook wat makkelijker. Hopelijk heb je wel een vaste kracht dan is het ook wat makkelijker. Voor de hulp die komt is het ook spannend van hoe is die cliënt. Had vandaag toevallig een inval adres en was even puzzelen hoe die mevrouw het wilde. Opeens zei ze me wat dat er zes weken iets niet was gedaan. Ik zou dit elke week meepakken, dus snapte dat niet. Had nog tijd over en heb dit ook met tegenstribbelen van die mevrouw toch gedaan en ze was er heel blij mee. Ze was achteraf bang dat ik teveel zou doen maar dat was bij haar totaal niet. Sterkte en succes hoop dat je de hulp snel kan accepteren hoe moeilijk het ook is.Heart
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2021 om 21:39
Petraco,


Het was een aardige jongen , ik had een hele lijst gekregen van hij moet dit doen eens per 2 weken hij moet dat doen eens per 13 weken .Ik moest wel een tig aantal doekjes hebben enz enz

Hij begon gewoon te vragen wat wilt u dat ik doe , zal ik dan maar met stofzuigen beginnen ?

Ik had al wel dingen hooggezet en dat was wel goed ,want iets verplaatsen deed hij niet .Ik wil volgende week vragen of hij ook de hoekjes even appart doet ,waar je met de grote stofzuigermond niet bij kan .

Komt wel goed .

Bedankt voor de belangstelling .
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2021 om 21:25
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Petraco,


Het was een aardige jongen , ik had een hele lijst gekregen van hij moet dit doen eens per 2 weken hij moet dat doen eens per 13 weken .Ik moest wel een tig aantal doekjes hebben enz enz

Hij begon gewoon te vragen wat wilt u dat ik doe , zal ik dan maar met stofzuigen beginnen ?

Ik had al wel dingen hooggezet en dat was wel goed ,want iets verplaatsen deed hij niet .Ik wil volgende week vragen of hij ook de hoekjes even appart doet ,waar je met de grote stofzuigermond niet bij kan .

Komt wel goed .

Bedankt voor de belangstelling .
Hebben wij ook een lijst en ook wat wel en niet mag. Maar daar werk ik niet mee dat werkt toch niet. Ik doe altijd wat de mensen graag willen en als er mensen zijn die dit niet meer kunnen dan doe ik dit zelf  in overleg natuurlijk. Meestal zeggen de mensen als eerste de badkamer . Bij ons ook valalles wat in huis hebben maar klopt niet altijd. als er wat doekjes enz zijn kan er altijd in overleg nog wat bij gehaald worden. Soms zijn er dingen vaak onnodig. Wel vraag ik altijd om geen chloor te kopen maar een andere toiletreiniger want als we overal chloor in ademen is slecht voor de longen. En meubelen weg schuiven doe ik alleen de lichte dingen en in overleg om de zoveel tijd de zware dingen. Meestal hebben de hulpen meerdere klanten per dag dan is dit niet goed en vol te houden voor de rug enz.  Ik zou zeker aangeven de hoekjes te doen dat vergeten er veel. Kom ik vaak bij inval tegen dat het daar niet schoon is.  Succes en het gaat helemaal goed komen heeft alleen even tijd nodig.Smile
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2021 om 09:37
Dat weet ik zeker .

Hij heeft op dezelfde middelbare school gezeten ,als mijn dochter en zit nu op dezelfde Uiversiteit als waar zij gezeten heeft .
We hadden dus gelijk een aanknopingspunt .
Hij werkt ook nog in de vishal in IJmuiden , ik neem mijn petje dus voor hem af .

Chloor gebruik ik ook zelden of nooit . Zware meubels heb ik niet .
Toen hij boven met de badkamer bezig was , bedacht ik me ineens dan kan ik gelijk met het zelfde sop de vensterbanken in de slaapkamers doen , die liggen altijd vol zand en blad , ik voelde me zo bezwaard,ik alleen in de kamer beneden en hij boven aan het zwaardere werk .





Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2021 om 12:58
Onder zware meubels kunnen glijders geplakt worden, stalen voor op vloerbedekking en vilten voor op parket of ander hout.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2021 om 13:26
Het ging mij niet zozeer om meubels, maar om planten die op de grond staan .


Het enige wat bij mij zwaar is ,is de sta-op stoel .Die kreeg je destijds na de ongelukkigeval in de roolput ,waar geen deksel op lag , van de verzekering ,tenminste die zonder wieltjes , die met wieltjes niet .

We trekken hem altijd samen eens in de zoveeltijd weg ,omdat er achter altijd zand ligt van de mieren ,ondanks het feit dat er mierenlokdoosjes staan .
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2021 om 21:08
Mutti , super hoe je met je hulp omgaat. en neem mijnpetje voor beiden af.
Misschien kan je de planten als dat kan natuurlijk al voor dat hij komt hoog zetten !
Doen sommige van mijn cliënten ook.
En de zware stoel kan hij nu om de zoveel tijd voor jullie wegschuiven en misschien er er met iets duns onder gestoft worden.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2021 om 19:35
Originally posted by carolina2 carolina2 wrote:

in eerste plaats wil ik even reageren op

of nee ik doe het niet.
ik laat het hier voor wat het is en zeg aan jullie allemaal
heb het goed!
ik ben hier weg Smile


Ik begrijp dit niet. ligt dat aan mij ?
oant Sjen
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2021 om 19:50
Ik begrijp het ook niet Bloem.
Alles rondom Covid en vaccinatie is een gevoelig onderwerp en drijft mensen helaas uit elkaar. Ook andere onderwerpen kunnen gevoelig zijn.
Volgens mij ging het niet eens over Covid.
Maar ook al was dat wel het onderwerp, ieder heeft zijn eigen mening en gedachten erover. Dat mag, je kunt het niet met iedereen eens zijn.

Het is wel jammer dat een zeer actief en gewaardeerd forumlid nu afgehaakt heeft.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2021 om 08:47
Ik had het over uitsluiten van een groep, voornamelijk bejaarden, die al zoveel veranderingen hadden meegemaakt in hun leven, dat ze niet ook nog eens aan computers en internet wilden beginnen. Je moet of kunt tegenwoordig alles op internet opzoeken, vragen stellen, formulieren invullen en afspraken maken. Zonder computer of smartphone is het een stuk ingewikkelder. Daar wordt niet over gepraat, dat is niet interessant. Maar er was wel een hele discussie over het al dan niet uitsluiten van mensen die niet gevaccineerd zijn tegen Covid, dat kon niet en dat mocht niet en dat was niet grondwettelijk, bazen kunnen dat niet eisen. Wel beschermende kleding en helmen, oordopjes en andere veiligheidsvoorschriften, maar geen vaccinatieplicht.

Overigens merkte ik weer een klein staaltje van uitsluiting. Er bestaat teletekstondertiteling voor doven en slechthorenden. Ik zet die meestal aan, als het gaat om Nederlandse reisprogramma's zoals "Het Dorp", "Hunebedhighway" en "Denkend aan Holland". Die ondertitels worden waarschijnlijk machinaal geproduceerd, je leest de gekste dingen. Vooral omdat dergelijke programma's mensen streektaal laten praten. Soms heb je dat iemand zegt "Al die dingen en dan staat er ""Aldidingen". Maak daar maar chocola van als dove of slechthorende. Op een gegeven moment haak je af, als je het niet meer kunt volgen, denk ik. Het zal wel te duur zijn om er een controlerend persoon op te zetten, voor het uitgezonden wordt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2021 om 09:26
Er komen nog meer uitsluitingen .
Vanmorgen hoorde ik dat er straks ook niet meer met contant geld betaald mag worden .

Mijn man kan de pinpas amper uit de automaat krijgen ,dus hij betaalt altijd contant .

Er zijn ook mensen die leefgeld krijgen en die hebben nieteens een pas .

Ik begrijp wel dat het er omgaat de misdaad te bestrijden , maar waarom moeten de goede altijd onder de kwade lijden .?

Over lijden gesproken , ik heb gisteren een smak gemaakt en zit nu met een dikke blauwe enkel ,waar ik niet op kan staan Weet iemand nog een andere oplossing dan koelen en hoogleggen ? Vannacht heb ik het hoofdeinde van het bed hooggezet en nog kussens ,maar slapen lukte niet
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2021 om 11:39
@Mutti:
Het voorstel rondom contant geld. betreft volgens mij enkele contante betalingen met briefjes van 500 euro. 
Het betalen met de pinpas wordt trouwens steeds makkelijker, tegenwoordig kun je bijna overal volstaan door de pas tegen het apparaat te houden, dus hoeft die nergens in of uitgehaald te worden. 

Vervelend dat je gevallen bent, misschien beter om even langs de huisarts te gaan? Uiteindelijk moet je met een breuk weer andere dingen doen dan met een kneuzing. 
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2021 om 11:52
De pijn lijkt iets minder te worden .

Ik blijf nog even koelen en hoogzitten .


Ik zal straks eens proberen of lopen gaat , ik heb wel elleboogkrukken ,maar ik had er een uitgeleend en dat is nu net degene die ik nodig heb .

Bedankt .
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2021 om 15:37
Ik was even afwezig. Een hoop ellende aan mijn hoofd, maar daar zal ik het niet over hebben. Ik lees dat ook hier al een tweestrijd lijkt te komen en ik wil benadrukken dat we dat niet moeten toelaten. Het is zo al moeilijk genoeg.

Veel mensen hebben zich laten vaccineren en anderen niet. Dat is keuze, maar soms ook noodgedwongen want het blijkt dat niet iedereen dat vaccin verdraagt. We worden ook teleurgesteld in de bescherming die een vaccin biedt. Je kunt na vaccinatie nog steeds besmet raken. Eigenlijk was dat te verwachten, want ook andere vaccins beschermen niet 100%.

Ik ben gevaccineerd, maar ik heb geen QR code.
Wel dat gele vaccinatieboekje. Was nog een heel gedoe om er aan te komen, maar het is er.
Internationaal is dat vaccinatieboekje geldig, maar in Nederland moet je die QR code hebben. Een speciale QR code voor corona vaccinatie geldig in Nederland. Voor buitenlandse reizen is er weer een andere QR code. De code zou je op een smartphone moeten zetten.

Ik heb geen smartphone. Een ouderwetse mobiel om gewoon te kunnen bellen heb ik wel en dat is voor mij genoeg. Het zou mogelijk zijn om de QR code op papier thuis gestuurd te krijgen. Ik heb dat geprobeerd, maar zit nog steeds te wachten tot dat met de post komt.  Het telefoonnummer om te bestellen is: 0800-1351

Doe het niet met een mobiel, maar met een vaste lijn, bij voorkeur met een nummer dat onbeperkt bellen heeft, want alles bij elkaar was ik er anderhalf uur beltijd aan kwijt.

Je hebt je BSN nummer nodig en verder naam adres geboortedatum.

Ik heb het nog niet in huis, dus ik weet nog niet of het gelukt is.
Het bellen lukte, maar bij de post zie ik nog niks.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2021 om 15:39
Sterkte, Mutti. Ik was kortgeleden ook gevallen. Gelukkig is alles weer aan het helen.

Over contant geld is al langer gedoe. Niet alleen in Nederland. Ze doen alsof wij allemaal criminelen zijn, maar het ongeldig maken van geld vind ik pas echt crimineel. Het gaat nu inderdaad om de briefjes van 500. Terwijl de kosten voor van alles en nog wat steeds hoger worden, doen ze nu alsof 500 euro zo veel geld is dat je wel een crimineel moet zijn om dat in huis te hebben.

Pinnen vind ik makkelijk, maar soms moet het kaartje toch in de gleuf en je code intikken. Al die codes daar krijg ik langzamerhand ook een punthoofd van.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2021 om 09:50
Er is al gefraudeerd met de QR codes en er werd ook al gemeld dat mensen een afspraak voor vaccinatie maakten, de brief met het bewijs incasseerden en via de wc maakten dat ze wegkwamen.

Overigens kreeg ik van Kruidvat deze week een folder met twee blaadjes in de bus met een verwijzing naar de online folder. Daar zullen de digibeten niets aan hebben.

Op mijn soos zitten twee niet-gevaccineerden, één uit principe, één die voor de derde keer chemo en/of bestraling heeft gehad en van de dockter niet mocht. Wij zitten allemaal aan brede, lange tafels, dus niet vlakbij elkaar.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2021 om 14:36
Ik had een klantenkaart van Kruidvat. Die is er al lang maar ik vergat het steeds mee te nemen. Nu had ik het toevallig wel in de portefeuille toen ik daar weer afrekende. Kassiere vroeg er naar, ik geef het kaartje, zij vraagt of de kaart is geactiveerd. Dat weet ik niet. Nooit iets mee gedaan.

Zij doet er iets mee aan de kassa en zegt: Nu is die geactiveerd. Ik betaal, dan haalt ze het kaartje nog eens ergens langs en zegt: Nee hij is toch niet geactiveerd. Moet u de volgende keer vragen aan de kassiere, of ze wil activeren.

Dat had zij toch net gedaan? Jaa, maar is niet gelukt.
Wie zegt dan dat het volgende keer lukt?

Dat snapte ze ook nog wel en zegt dan moet u met kruidvat bellen.
Nou, ik denk dat ik helemaal niks meer met Kruidvat doe.
Wat een gedoe.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2021 om 17:44
Mijne is geactiveerd en laatst was er een aantrekkelijke aanbieding op de klantenkaart, dus ik activeerde die. Maar ik moest toch de volle prijs betalen, het werkte niet. Ik heb het spul laten liggen. Ze verzinnen van alles om klanten binnen te halen, maar daarna kan er ineens niets meer.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2021 om 08:57
Dat is bij zoveel winkels .

Als je je kassabon bij AH niet goed nakijkt loop je ook de bonus mis ,terwijl je het juist neemt omdat het in de bonus is .

Maar het kan nog veel gekker .AH had laatst o.a vitamine D in de aanbieding 2e gratis Omdat het niet meer in het basispakket zit ,is het voordeliger het bij het Kruidvat of AH te kopen zeker als het in de aanbieding is   Kom ik thuis zit er in een verpakking geen potje meer , hoe kan je dat nu bewijzen .? Stelen is natuurlijk nog goedkoper . Weer iets om op te letten .

AH heeft ook geen plasic zakken meer om je losse groenten in te doen .
Je moet nu van die zakjes kopen die herbruikbaar zijn IK wil best op het millieu letten en doe dat ook , maar bij de saucijzenbroodjes en de croissantjes hangen de plastic zakjes wel ,nu daar passen de sperciebonen ook in .
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2021 om 22:45
Bij Lidl heb ik zo vaak gehad dat de kassière groenten en fruit verkeerd intikte. En altijd in het nadeel van de klant. Heel vervelend omdat je zo moest opletten, maar ook veel gezeur, omdat ze hun fout nooit wilden erkennen. Maar nu hebben ze daar die zelfscan kassa´s. Het is even wennen, maar je hebt er beter zicht op dat het klopt en je betaalt wat het kost en niet meer.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns