Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Phildar breipatroon trui Josselin

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Slear91 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 16 September 2021
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Slear91 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Phildar breipatroon trui Josselin
    Posted: 16 September 2021 om 21:17
Hoi allemaal,
Ik ben nieuw in de breiwereld en heb al geoefend met de verschillende steken die nodig zijn voor Phildar breipatroon trui Josselin. Ik denk dat dat moet gaan lukken (hopelijk ben ik niet te optimistisch )

Nu wil ik starten aan mijn eerste trui voor mijn zoontje, maar ik ben een leek in het lezen van het patroon. Ik begrijp het niet zo goed en hopelijk kunnen jullie mij helpen

Rugpand:
1) Brei 3cm boordsteek 1/1: begin de 1e naald met 1 rechte steek en eindig met I-cord.
2) Brei daarna tricotsteek en I-cord over de laatste 3 steken.

1) Interpreteer ik het goed dat ik bij elke 1e naald moet eindigen met I-cord? Dus 1 naald wel; andere naald niet? En moet ik dit dan herhalen tot ik aan de 3cm boordsteek zit? Of moet de I-cord echt enkel op de 1e naald (dus maar 1 keer) en brei ik de boordsteek verder zonder I-cord totdat ik aan 3cm zit? Of hoe moet ik dit lezen?
2) Eigenlijk heb ik hier een soortgelijke vraag. Zet ik de I-cord enkel op de laatste 3st van de allerlaatste naald? Of moet ik dit bij elke naald doen? Dus bij tricotsteek bij zowel de rechte als averechte naald?

Alvast heel bedankt voor jullie hulp!

Groetjes!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2021 om 00:18
het is dat bruine truitje met het splitje onderaan opzij met knopen.

Efkes een bijvraag : is het splitje maar aan 1 kant of aan de twee kanten want dat is niet op de foto te zien.

Aan de uitleg te zien is het maar aan 1 kant omdat het maar over de laatste drie steken moet gebreidt worden. En dan zal het bij het voorpand in het begin van de naald zijn.

De icord over drie steken is volgens phildar :


8 картинка


dus ge doet dat 'weven' op het einde van de naald en de volgende naald breit ge gewoon. Volgende terug het 'weven' en volgende terug breien en zo doet ge verder tot de gewenste hoogte.

dus uw allereerste interpretatie was juist.



Back to Top
Slear91 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 16 September 2021
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Slear91 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2021 om 09:23
Heel erg bedankt!

Het gaat inderdaad om het bruine truitje met het splitje onderaan opzij met knopen. De split zit aan 1 kant en de voorpand start inderdaad met de I-cord.

Dus de boordsteek zal ik voor de rugpand de eerste naald eindigen met de I-cord, dan volgende naald normaal, en dit herhaal ik tot ik de gewenste hoogte heb bereikt.

Voor vraag 2, doe ik dit hetzelfde bij de tricotsteek? Dus de naalden afwisselend eindigen met I-cord en normaal?
Ik heb gezien dat ik de tricotsteek tot 10 cm hoogte moet doen, en daarna aan 1 zijde moet afkanten (. = einde split)

Nogmaals bedankt!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2021 om 10:17
misschien dat dit filmke helpt :

https://www.youtube.com/watch?v=SMcvEoCoUrQ
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2021 om 10:21
en hier hebt ge ze aan de twee kanten (voor het voorpand en het rugpand dus wel de juiste kant kiezen)

https://www.youtube.com/watch?v=9lVisnXB4_8




ik was dus verkeerd met te zeggen dat de teruggaande naald gewoon breien was. Zelf ook weeral wat bijgeleerd.
Back to Top
Slear91 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 16 September 2021
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Slear91 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2021 om 11:07
De filmpjes zijn heel duidelijk!
Dus als ik het goed begrijp moet ik voor de rugpand de eerste naald eindigen met I-cord op de laatste 3 steken, de tweede naald starten met I-cord op de eerste 3 steken. Volgende naald weer eindigen met I-cord op laatste 3 steken etc. (En voor de voorpand net andersom)
Ik ga het zo eens proberen of het lukt
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns