Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Omkrullen flap

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Omkrullen flap
    Posted: 20 September 2021 om 13:14
Hoi, 

Ik ben een tasje aan het haken dat bestaat uit twee vlakken (op elkaar) en een flap.
Ik heb al eens zoiets gemaakt
https://forum.hobbydoos.nl/zonnebrillenhoes-en-een-schaapje_topic47127.html
Als je naar de zonnebrillenhoes kijkt, zie je dat de flap een beetje omkrult. (In het echt erger dan op de foto.)
Blokken helpt niet omdat het zulke 'taaie' stof is. 
Weet iemand nog iets anders om dit tegen te gaan?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2021 om 16:51
het zijn maar ideetjes :

- zo van die metalen sierhoekjes erop
- van die textiellijm van de wibra of action erop die transparant opdroogt en dat laten drogen tussen plastic folie (kdenk dat dat niet kleeft) en iets zwaar erop. Dan zijn de hoeken wel veel stijver natuurlijk
- echt op de hoeken lussen zetten die ge dan over schone knopen trekt die op het tasje zelf staan (in verlenging van dat lussenhoekje)
- pressionnekes (zo van die metalen drukknopen van vroeger) op de hoeken en het andere stuk op het tasje en dicht knippen
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2021 om 13:31
Dank u bep.
De lijm vind ik wel een goeie. 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2021 om 09:43
Mensen die engeltjes of kerstklokjes haken, gebruiken vaak suikerwater, in gelijke delen opgelost. Voor een flap zou je met een medicijnbekertje van 20 ml
of een eetlepel kunnen werken. Ik heb hier ook wel eens iets gezien over een mengsel van houtlijm en water, maar ik weet niet meer waar. Je kunt op google zoeken op "versterken van haak- en breiwerk".
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2021 om 12:47
O ja daar had ik niet eens aan gedacht.
Suikerwater is denk ik niet zo'n goed idee, want het tasje is voor buiten. En dan lost het denk ik op.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2021 om 17:41
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk het wel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2021 om 12:47
Ik heb ook wel eens kleurloze nagellak gebruikt , maar misschien is het daar een te groot stuk voor
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2021 om 13:25
Ook een goed idee! Dat heb ik wel in huis.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2021 om 08:15
Mijn moeder gebruikte dat vroeger om koordjes voor kralen rijgen te versterken bij het uiteinde. Maar de samenstelling van nagellak is misschien veranderd. Ik gebruik ook wel eens gel-lak voor haren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2021 om 14:13
Ja de stof is wel erg dik voor nagellak. Ik ga het met de houtlijm proberen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2021 om 15:42
Ik zette vroeger een ladder in een panty vast met nagellak , en het uiteinde van een veter als dat harde stukje eraf was .

Nu ben ik bezig de rafels van mijn tablet hoes af te knippen en gelijk nagellak erop ,kijken of het, het verder rafelen tegenhoudt ..

Het is zo'n dure hoes dat als je hem dicht doet ,de tablet ook gelijk uit is ,dus ik wil er nog wel even mee doen .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2021 om 09:37
Misschien bestaat er tape van textiel, dat je als omranding kunt gebruiken?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2021 om 18:42
Tot nu toe is het stukje wat ik geprobeerd heb gelukt .

Je moet het wel heel voorzichtig en met geduld doen .
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns