Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Ik kom n=iet ui de beschrijving van I-cord.

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ikke View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 15 Oktober 2021
Locatie: Leiden
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ikke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Ik kom n=iet ui de beschrijving van I-cord.
    Posted: 22 Oktober 2021 om 15:28
dank oor de reactie, inderdaad wat een gedoe, ga filmpje nog eens bekijken, maar denk dat ik in de tussen tijd het truitje al af heb, ha,ha,Clap
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2021 om 08:19
Nu begrijp ik pas dat het om de zijkant van een truitje gaat. Wat een ingewikkeld gedoe.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2021 om 08:15
Dat zal iets steviger worden, met de draad aldoor rond het koord gewonden. Ik denk wel dat je er lang mee bezig bent. De fourniturenkraam op onze markt heeft koordjes in allerlei kleuren en diktes én koordstoppers in allerlei kleuren en diktes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2021 om 00:24
in de heengaande naald breit ge de eerste steek en de derde steek, de 2de steek moet ge afhalen met de draad er rond geweven.

In de teruggaande naald breit ge alleen die 2de steek en die derde en eerste afhalen, met draad errond geweven.


Misschien het filmke nog eens bekijken.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2021 om 19:09
Volgens mij is een i-cord een koordje dat lijkt op punnikwerk. Maar je breit het op naalden zonder knop. Je zet het gewenste aantal steken op, breit ze recht, schuift ze naar de andere kant van de naald en breit ze weer recht. Dit blijf je doen tot het koord lang genoeg is. Je blijft naar de voorkant van het werk kijken, je neemt de lege naald telkens in de rechterhand. De draad verdwijnt in het koordje, je ziet die later niet meer.

Vind je het niks, dan kun je gewoon een koordje haken of draaien, het staat nergens in de wet, dat je een patroon of beschrijving precies moet volgen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2021 om 16:44
het is denk ik een Phildar patroon wat ik niet heb, dus ik kan niet zien wat er staat. Maar misschien heb je wat aan dit filmpje? https:////www.garnstudio.com/video.php?id=86&page=2&lang=nl

Of kijk even verder op dit forum bij de antwoorden van deze vraag want die gaan over dezelfde trui:

Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Ikke View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 15 Oktober 2021
Locatie: Leiden
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ikke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2021 om 16:10
Wie heeft het leuke truitje Josseling al gebreid. Nr.193 T20-482
Ik kom niet uit de het I-cord breien, heb het gevoel en gedaan maar dan brei ik elke naald de derde streek en de een na laatste steek niet zo gek.
Wie o wie kan mij dit uitleggen.
Groetjes.
Janny
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns