Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Sint Maarten

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Sint Maarten
    Posted: 12 November 2021 om 08:30
Gisteren was het 11 november, in onze regio heeft dat niet met carnaval te maken maar met Sint Maarten.

Andere jaren maakte ik zakjes met een speeltje en verpakte snoepjes en chocorepen. Maar ik hoor nooit van ouders,dat het op prijs wordt gesteld en of ze überhaupt wel komen of met hoeveel kinderen. Dat varieerde per jaar, soms deden de oppaskindjes mee, soms niet. Was er storm, kwamen ze niet een dag later, want dat was 12 november.

Dit jaar zette ik mijn hakken een beetje in het zand, twee zakken mini's van die chocogevalletjes en niks geen gesorteerde zakjes met een speeltje. Ik zette om 18.00 uur lampjes buiten en toen stond er al een groepje bij de buren, een uur eerder dan andere jaren. Afijn, ze belden aan, zongen en kregen een mini. Toen werd er weer gebeld en daar stond één jongetje van 6 of 7, met een gezicht als een oorwurm. Hij zei: "Ik heb vreselijke haast". Ik: "Dus je zingt niet?" "Nee". Ook hij zette dus zijn hakken in het zand, ik voelde met hem mee en bood twee mini's aan. Hij wees: "Die lust ik niet, die wel". Dus die kreeg hij. Zijn moeder stond op straat en begon al te preken, terwijl hij de voortuin uit liep.

Arm joch, later leert hij wel om in de pas te lopen, Ja baas, Nee baas, maar nu zag hij even de lol niet van aanbellen bij vreemden en nog zingen voor ze ook voor één zo'n rotreepje.

Later om 19.00 uur kwam er nog een grote groep zingen. De rest van de mini's gaat naar de buurkinderen, die zich te groot achten voor een lampionoptocht, 11 jaar en ouder.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2021 om 09:29
Ik zat eigenlijk op de apotheek te wachten met een spoedrecept , maar een beetje traditie houden we toch in ere .

De eerste twee ,waren zeker 12 jaar .Het duurde even voor het zingen begon , maar niet van harte .

De volgende twee waren enthousiast , ook al was mijn inbreng niet zo groot als anders . Vervolgens kwam er nog een halve schoolklas , dus dat duurde even voor iedereen voorzien was . Het belletje van de apotheek is nooit gekomen ,hoewel mijn man toch met een papiertje van de dokter thuiskwam waar dat opstond . Vanmorgen apotheek gebeld ,wisten vanniets , huisarts gebeld , nieuwe medicijnen gingen niet door na overleg met de cardioloog .
Het schijnt dat de cardioloog vandaag zelf belt ,volgens de assistente .
Ben benieuwd .

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2021 om 12:33
Onze apotheek kondigde deze zomer trots aan, dat er met kluisjes gewerkt zou worden. Een cijfercode en je geboortedatum. Afijn, de kluis binnen is zo hoog, dat ik de bovenste drie toetsen niet kan bedienen, die buiten reageert eerst niet en dan ineens 10 x met het eerste cijfer. Mij was niet uitgelegd hoe je corrigeert, dat bleek een minuscuul pijltje te zijn onderaan links. Voortaan mogen ze het spul gewoon weer brengen. De post en andere vervoersbedrijven geven je een tijdsframe en bezorgen eventueel bij buren, de apotheek mailt alleen dat de bode de route bepaalt, dus dat je de hele dag mag wachten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2021 om 13:37
Hier heeft de Apotheek geen winkel meer en ook zo'n kluis .

Ik kan er ook niet bij .

Ben naar een andere apotheek overgestapt die bezorgt altijd netjes ,soms wel 2x per dag , maar ja als de dokter het recept niet doormaild .

Overigens nu de apotheek dicht is moet je voor een paracetamol of zo iets degelijks kleins een dorp verderop ,vroeger had de super het . Net zoals de pinautomaat of het dorp de ene kant op of de andere kant op is een geldautomaat ,geen OV ,vraag het maar aan de kinderen .

Ik denk dat ik het geld zelf maar ga drukken .

Maar waarom ging die jongen dan ' t Maartenlopen met z'n moeder nog wel ,toch niet voor wat snoep . ?
Overigens heb ik nog genoeg voor volgendjaar .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2021 om 17:22
Ik denk dat die moeder had afgesproken met de andere moeders, dat doen ze in de buurtapp, waar ik niet aan mee doe. En dat het voor dat kind helemaal niet hoefde, met een lampion lopen en zingen voor zo'n reepje chocola. Hij zette zijn hakken in het zand, net als ik dit jaar, door met die reepjes te komen, terwijl ik andere jaren me uitsloofde met kleine boekjes, speeltjes en verpakt snoep in een zakje met een mooi lintje. Ik had er geen zin meer in, 45 jaar me uitsloven, nooit heeft iemand er iets over gezegd. En hij had ook geen zin om zich uit te sloven.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.641 seconden.
Lang Yarns