Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Beetje gĂȘnant

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Beetje gĂȘnant
    Posted: 29 November 2021 om 18:28
Ik had bij mijn laatste bibliotheekbezoek al gezien, dat naast de weggeefkast drie grote kartonnen dozen stonden met het opschrift: mutsen, handschoenen en dassen voor de voedselbank. Dus toen er vandaag weer boeken teruggebracht konden worden, dook ik even in mijn breisels en ik herinnerde mezelf er aan, dat ik maar Ă©Ă©n hoofd en nek heb en een hekel heb aan mutsen. Er ging een grote tas mee met warmte voor de medemens. Ook gebreide tunieken en stola's, met Fenna gemaakt. Toen ik het buurthuis binnenliep, stond daar net een vrouw te sjoppen, ik heb er geen ander woord voor, in die dozen. Veel dingen keuren en terugleggen (gelukkig). Toen ze zag dat ik mijn tas ging legen, verdween ze, niet richting uitgang, maar naar de wc's. Waarschijnlijk kwam ze later terug om te keuren, wat ik gedoneerd had. Het kan zijn, dat ze het nodig had, ik geneerde me een beetje voor de situatie. Maar het Ă­s de bedoeling, dat die dingen uitgedeeld worden in de voedselbank en niet dat de bibliotheekbezoekers er hun voordeel mee doen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2021 om 21:12
ik zou me er ook ongemakkelijk bij hebben gevoeld.

de voedselbank geef ik ook niks meer sinds ik weet dat mensen die daar gebruik van maken wel moeten aantonen dat ze (te) weinig geld per maand overhouden om van te leven maar niet hoeven aan te tonen hoeveel spaargeld ze hebben.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 November 2021 om 08:41
Laatst zei iemand tegen me, dat mensen soms een eigen bedrijf hadden, dus nog wel in een grote auto rijden, maar tijdelijk geen inkomsten hebben, dus geen eten. Maar wel hopen weer te kunnen beginnen. Dat opende mijn ogen, je weet gewon niet wat voor problemen mensen hebben. Maar ja, als er een doos warme winterspullen pakken, ga je niet staan te selecteren, dan pak je iets warms.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 November 2021 om 09:55
ik weet dat de voedselbank in Den Haag het echt arm had, de 'meeste' mensen die daar kwamen ook. toen ik daarvoor breide kreeg ik eens een telefoontje van een mevrouw wiens oude tante haat 70! vesten had nagelaten. ik haalde ze op; de achterbank van mijn auto vol gedragen vesten.
toen bracht ik ze mee naar die voedselbank in Den Haag.
binnen het kwartier waren ze allemaal weg zei die mevrouw later. en die waren laten we zeggen, vooral warm.


Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns