Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Het menu van vandaag

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Het menu van vandaag
    Posted: 08 December 2021 om 17:40
Vandaag eten wij puree van zoete aardappelen, linzen met spekjes en minislavinken. Kiwi toe.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2021 om 21:33
Wij hadden sperzieboontjes met braadworst en gewone aardappelen. Heerlijk. Als ik dat op het menu heb,kook ik teveel aardappels en zorg dat ik veel jus heb. Eet ik de laatste aardappels met jus. Heerlijk. Ik ben een echte aardappeleter. Toe hadden we een cornetto van de Aldi. Ook heerlijk.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2021 om 09:42
Ik ben ook een aardappeleter, in alle vormen, heerlijk.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2021 om 12:54
Alle aardappels zijn lekker. Puree is niet zo mijn ding. maar heel gek, bij asperges altijd puree. Men is daar vaak verbaasd over. In de tuin van ons huis, boerderij en voorheen een brouwerij, waren 2 asperges bedden door de vorige eigenaar/bewoner aangelegd. Mijn vader vond dat geweldig en wij aten dus asperges in het voorjaar. In die tijd waren er toen alleen maar oude aardappelen, de nieuwe waren nog niet eens gepoot. Dus puree bij de asperges en ham en ei. Zo eet ik het nog altijd het liefst.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2021 om 08:24
Bij mij komt puree altijd bij geroerbakte spinazie. Waarom weet ik niet. Misschien omdat het zo goed vocht vangt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2021 om 10:06
Men heeft altijd zo van die combies (woord overgenomen van mijn kleinzoon) die je altijd het lekkerst vindt.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2021 om 11:59
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Alle aardappels zijn lekker. Puree is niet zo mijn ding. maar heel gek, bij asperges altijd puree. Men is daar vaak verbaasd over. In de tuin van ons huis, boerderij en voorheen een brouwerij, waren 2 asperges bedden door de vorige eigenaar/bewoner aangelegd. Mijn vader vond dat geweldig en wij aten dus asperges in het voorjaar. In die tijd waren er toen alleen maar oude aardappelen, de nieuwe waren nog niet eens gepoot. Dus puree bij de asperges en ham en ei. Zo eet ik het nog altijd het liefst.



dat alle aardappels lekker zijn ben ik niet je eens; er gaat niets boven Friese klei aardappelen.
oant Sjen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2021 om 16:12
Vandaag zondig ik tegen de keukenwet. Ik maak met puree uit een pakje voor ovenschotels een jachtschotel, maar zonder ui, omdat wij allebei last hebben van brandend maagzuur, en dan staan uien en knoflook op het taboelijstje. Ik maak het met schijfjes appel en rul gebakken rundergehakt. Waarom uit een pakje? Omdat ik te lui ben om in het weekend aardappelen te schillen, koken en tot puree te verwerken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2021 om 11:12
Ben ik met je eens bloem Friese kleiaardappels ,ze hebbe hiet wel een anderenaam, maar het zijn van die heerlijke bloemige .

Vroeger thuis bewaarde mijn opa die bij ons inwoonde altijd een aardappel en die haalde hij dan door de laatste jus op zijn bord .
Hij noemde dat een dweilaardappel .

Ik doe dat zelf ook wel eens als er nog een over is .
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns