Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de breipennen

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Op de breipennen
    Posted: 08 December 2021 om 17:48
Ik heb al in een ander topic over de poppenhangmatten verteld. Daarvoor heb ik ook dekentjes gebreid.

Wat hebben jullie op de breipennen?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2021 om 21:13
Ben aan een Sjaal bezig.

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2021 om 21:22
Kerstboompjes voor kinderen en kleinkinderen. De onderkant kan open zodat ik de goede kerstgaven in kan stoppen. En alles ligt klaar om pop no 12 aan te kleden
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2021 om 09:46
Lidwina, ga je dan door volgend jaar met de maandelijkse pop?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2021 om 12:13
Op dit moment niets meer
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2021 om 12:48
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Lidwina, ga je dan door volgend jaar met de maandelijkse pop?
Nee, dit project is nu bijna afgesloten. misschien volgend jaar iets anders. Ik zal mij waarschijnlijk niet vervelen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2021 om 14:48
Een muts.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2021 om 17:13
....Ben aan een Sjaal bezig....

is de eekhoorn klaar Petraco?

ik ben aan een deken bezig
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2021 om 21:23
Originally posted by carolina2 carolina2 wrote:

....Ben aan een Sjaal bezig....

is de eekhoorn klaar Petraco?

ik ben aan een deken bezig
Carolina, nee helaas.Confused Ik heb er twee gebreid inmiddels maar nog niet in elkaar gezet. In is half in elkaar
en staat zo al zeker drie weken te wachten. geen power en ook nog te weinig tijd. Ik wil nog 1 eekhoorn breien maar moest ook een nieuwe sjaal dus vandaar dat ik nu aan een sjaal begonnen ben. Elke avond nog geen 12 naalden van 64 steken pfff meer lukt nu even niet. Zal dus wel lang duren voordat deze klaar is. Daarna ga ik toch aan die eekhoorn beginnen en heb ook het garen klaar liggen voor Hedwig de uil van Harry Potter.  Maar ik brei bijna nooit aan twee projecten tegelijk. 
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2021 om 09:06
het spijt me voor je dat het je zo moeizaam gaat Petraco Hugmaar ik zou me er, als ik jou was, proberen niet te druk over te maken. je hebt al zoveel mooie dingen gemaakt; het komt vanzelf wel weer. Heart

Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2021 om 13:53
Een vraagje voor jullie,

mijn muts is af, had de goede stekenverhouding maar hij is alsnog te groot.
Er stond 'voor een volwassen vrouw'. (Ze hadden beter kunnen schrijven '... met een groot hoofd'.)

Zal ik hem heet wassen?
Het garen is 60% katoen en 40% acryl. (Ik had expres geen wol gekozen omdat het anders te warm zou worden voor mij.)

Wat zouden jullie doen?
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2021 om 14:06
(Ze hadden beter kunnen schrijven '... met een groot hoofd'.) hahahahaha LOL
te heet wassen zou ik zelf niet doen. het is niet zo heel veel werk dus ik zou hem uithalen en opnieuw beginnen

wat ook mogelijk is, is heel dun elastiek in die kleur te kopen en dat een aantal randen door de boord te rijgen

ik vind een grote muts wel erg leuk Smile een die als een theemuts op je hoofd staat. zo'n strakke staat mij ook helemaal niet.

Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2021 om 17:34
ik heb geen dingen op de breipennen staan
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2021 om 21:23
Originally posted by carolina2 carolina2 wrote:

het spijt me voor je dat het je zo moeizaam gaat Petraco Hugmaar ik zou me er, als ik jou was, proberen niet te druk over te maken. je hebt al zoveel mooie dingen gemaakt; het komt vanzelf wel weer. Heart

Dank je wel Carolina,Heart komt wel eens in elkaar. Maar is frustrerend als je hoofd veel wil maar de rest het niet kan.Cry
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2021 om 09:15
dat laatste weet ik maar al te goed.
heel kleine dingen doen die altijd lukken geven weer vertrouwen.
een cake bakken of een lekkere maaltijd koken helpt mij maar dat kan voor een ander weer net te ambitieus zijn.
het enige wat echt iedereen helpt is tijd. neem de tijd, gun jezelf de tijd om weer op te knappen Hug
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2021 om 10:37
Chrissie, kun je niet kijken hoeveel steken de muts te wijd is? Als je dan als voering een kleinere muts breit, kun je die er in naaien en heb je een muts, die aan twee kanten draagbaar is. Of je breit een kleinere en zet een advertentie: Groot hoofd gevraagd.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2021 om 15:48
Dank jullie voor de adviezen. Thumbs Up
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2021 om 20:50
Originally posted by carolina2 carolina2 wrote:

dat laatste weet ik maar al te goed.
heel kleine dingen doen die altijd lukken geven weer vertrouwen.
een cake bakken of een lekkere maaltijd koken helpt mij maar dat kan voor een ander weer net te ambitieus zijn.
het enige wat echt iedereen helpt is tijd. neem de tijd, gun jezelf de tijd om weer op te knappen Hug
Dank je wel Carolina, jij begrijpt me maar veel mensen om mij heen niet en die gunnen me die tijd helaas niet. Maar komt allemaal wel weer goed.HeartSmile

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2021 om 10:41
Ik doe eigenlijks niets , maar vorigeweek of de week daarvoor ,kreeg ik een vraag van een vriendin of ik een sjaal van een collega kon repareren .
Het is een economie docent en vanwege het ventileren .

Het was een doodeenvoudige patentsjaal in strepen gebreid die ging slijten Hij wilde hem niet wegdoen want hij was nog door zijn oma gebreid ,dat ontroerde mij eigenlijk zo .

Ik heb de sjaal zo goed als ik kon hersteld, maar het was nog een hele klus ,steeds de draad in de maasnaald en dan maar de steken volgen .
Voor de zijkanten eerst met een haaknaald geprobeerd ,maar dat was niet naar mijn zin ,toen maar weer een nieuwe draad in de maasnaald en langs de kant steken gemaakt .
Beter kon ik niet , hij was er blij mee. Staat mijn vriendin voor de deur met een kerstster als dank , en een ontroerend kaartje .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2021 om 10:45
Het klinkt tegenstrijdig, maar om voor anderen te zorgen moet je soms egoistisch zijn. Als je goed voor jezelf zorgt, geef je jezelf de kracht om er voor anderen te zijn. Niemand, jij ook niet, heeft er baat bij, dat je doorgaat tot je instort.

Breien kan helpen als je rustig in je hoekje zit en alleen maar bezig bent met steken maken. Goed voor lichaam en geest.

Ik noem het Quality-time: breien. lezen, puzzelen, sporten en computeren. Als ik dat niet doe en geen lol in mijn leven heb, kook en was ik zonder aandacht en dat is te merken aan minder lekker eten en kreukeltjes of achtergebleven vlekken. Of ik vergeet belangrijke boodschappen, die Ton op het lijstje heeft gezet. Niet expres, maar ik ben maar half aanwezig bij mijn taken en plichten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.514 seconden.
Lang Yarns