Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

fronsen?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Palland View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 17 December 2021
Locatie: Harderwijk
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Palland Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: fronsen?
    Posted: 17 December 2021 om 14:39
Vraagje aan jullie forum...ik ben een jasje aan het breien uit Phildar kinderen herfst/winter 2020/2021.
Patroon 1, een roze jasje gebreid met Phil douce. 
Bij de afwerking staat dat ik deel 1 en deel 2 van het rugpand ineen moet zetten door deel 1 te fronsen.....ik brei al lang, maar hier heb ik nog nooit van gehoord. Kan iemand mij helpen? Het heeft iets met kleiner krijgen te maken, maar details ontbreken.
Graag jullie hulp!
Groet van Hetty
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2021 om 16:36
is het dat vestje genaamd Gloria in 2 verschillende soorten garen?

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2021 om 09:05
Volgens het woordenboek is fronsen van breiwerk: samentrekken. Soms passen delen, die samengevoegd moeten worden niet helemaal aan elkaar, dan moet één deel gefronsd worden. Een dun draadje door de rand van de te grote rand rijgen en zachtjesen gelijkmatig aantrekken, tot de delen wel aan elkaar passen. Dan kun je de delen netjes aan elkaar naaien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns