Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Boldocynara

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Boldocynara
    Posted: 30 December 2021 om 17:40
Kent iemand misschien Boldocynara van Dr. A. Vogel? Ik loop al 4 maanden de deur van de huisartsenpraktijk plat met maagklachten, opgezwollen gevoel, pijn in de ribbenkast, buikpijn en dat soort klachten. Niet heel ermstig, maar op een gegeven moment wil ik dat het ophoudt. Ik heb al ontlastingonderzoek gehad (geen maagzweer), een coloscopie (één poliep, niet kwaadaardig) en vandaag een echo, niets gevonden, hoogstens wat vet in de lever.

Ik heb niet zo'n zin in pillen van de apotheek, omdat ik snel last heb van bijwerkingen, waar de arts ongeduldig van wordt. "Lees de bijsluiter dan niet. Iedereen heeft wel eens ergens last van."

Ik ben dus zelf op zoek naar huismiddelen of in de drogist verkrijgbare middelen tegen dat constante misselijke gevoel en de opgezwollen maagstreek. Als iemand een suggestie heeft, hoor ik die graag.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2021 om 20:33
Je zou ook probiotica kunnen proberen om je darmen tot rust te brengen. Je kunt ook 'savonds voor je naar bed gaat een Rennie nemen om de nachtelijke verzuring tegen te gaan. Boldocynara ken ik niet. Op de Duirse tv wordt veel reclame gemaakt voor Kyimea. Ken ik ook zelf niet, maar ik heb altijd een voorkeur voor Duitse produkten.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2021 om 22:14
ik gebruik een enkele keer 'bij zuur' , verkopen ze bij Holland &Barret
het is een ayurvedisch middel. er zit geen bijsluiter bij omdat het geen bijwerkingen kent. ook zwangere vrouwen kunnen het gebruiken.
de keren dat ik het heb gebruikt, heeft het mij heel goed geholpen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2021 om 22:23
Machtelt,

Ik denk dat jij iets hebt wat ik ook heb . Ik heb dezelfde onderzoeken gehad maar er is niets te vinden .
Alleen zag degene die de echo's maakte waar de pijn zat . Niet op de echo maar aan mijn gezicht .

Ik ken Boldocynara ook niet . Als Kyimea dat produkt is wat als een pleister in je darmen werkt .dan heeft het mij helaas niet geholpen .
Ik heb hier inmiddels een halve apotheek staan van middelen die moeten helpen . Ik ben echter ook een figuur die veel last heeft van bijwerkingen .

Dus zit het tussen mijn oren . 
Van de pillen kreeg ik vreselijke nachtmerries . Morgen heb ik een gesprek en vanavond neem ik ze nog een keer in , de helft van de laagste dosis en als het dan weer zo is stop ik er mee ,al gaat hij op zijn achterbenen staan . 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2021 om 09:53
Machtelt,

Ik ben gisteravond nog even  gaan kijken of ik het  doosje nog kon vinden van iets wat in het begin wel iets hielp ,voor dat ik met mijn klachten naar de dokter ging.

Tempocol  Het is een kruidenmiddel , op het doosje staat pepermuntolie .Ik heb het wel in de apotheek gekocht maar niet op recept Er zit geen bijsluiter meer bij ,maar ik dacht niet dat het bijwerkingen had.

Geen idee of het Kruidvat het ook verkoopt . 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2021 om 10:12
In Boldocynara zit o.a. artisjok, en dat kocht ik voor mijn dochter nadat haar galblaas verwijderd was. Het hielp volgens haar.

Ik kan naar Holland & Barret gaan voor advies. Brandend maagzuur heb ik niet vaak meer, Ton slikt pantoprazol, ik let al jaren op wat hij wel en niet mag eten en drinken. Zelf neem ik een halve theelepel baking soda in een half glas water, als ik een aanval heb.

Helaas kan ik niet tegen pepermunt, ik word misselijk en krijg enorme niesbuien, zelfs als iemand naast me het sabbelt. Ik poets mijn tanden met pasta zonder menthol, er mag nog geen grammetje in zitten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2021 om 11:37
Jammer ,

Goed dat je niet met mijn man getrouwd ben , want hij loopt de hele dag op die dingen te zuigen .
Ik vind ze half afgezogen op de gekste plaatsen .

Ik hoef niet meer op mijn eten te letten , want ik eet vnl. dieetvoeding .
Gelukkig hebben ze nu ook iets wat op soep lijkt , is tenminste een beetje hartig .
Maar ik klaag niet , want ik ben al blij dat het er is .

Ik weet nog dat degene die de echo's maakte tegen me zei : ik heb niet zo'n prettig bericht voor u .
Zeg het maar was mijn antwoord , ik kan niets vinden was haar antwoord . 


Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2021 om 16:26
Bij mij deed de radioloog van hiep hoera, er is niets gevonden. Ik was wel een beetje bang voor kanker, maar ik dacht vooral aan ontstekingen. Ik heb niets aan de tips van de MaagLeverDarmstichting: goed kauwen, veel water, want dat doe ik al. Weinig peulvruchten, welnu daar houdt Ton niet van.

Ik had vandaag om 12 uur een boterham gegeten, 6 druiven, een klein stukje brie en 4 halve walnoten, een glas water en een glas havermelk. Het is nu bijna half vijf en het opgeblazen gevoel begint te verminderen. Na die boterham heb ik een paar keer de trappen op en af gelopen, het knalt bij ons te vee om buiten te wandelen. Ik zie nu al op tegen het avondeten. Ik maak wel iets voor Ton klaar en neem een kop bouillon.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2021 om 18:18
Magtelt je zou een keer naar een Ayurvedisch behandelaar kunnen gaan, die onderzoekt je hele lichaam en geeft je een voedingsadvies om weer in balans te komen.
Ik heb er veel baad bij gehad. meer dan van welk ander onderzoek ook.
de kosten worden, afhankelijk van de zorgverzekering, (gedeeltelijk) vergoed.
het is geen 'hokus pokus' hoor, die mensen hebben daar een gewone opleiding voor gehad.

je zult zien, dat is mijn ervaring, dat je wanneer je dat voedingsadvies opvolgt, binnen een paar dagen verschil in je lijf merkt en bij mij was het binnen twee weken echt helemaal 'stil' in mijn lijf.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2022 om 15:35
Ik kijk op internet en denk er over.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2022 om 17:40
Heb je wel eens aan het simpelste allerhuismiddelen gedacht? Kamillethee. Goed warm opdrinken.
Als ik druiven en walnoten eet kan ik het wel schudden. Al die dingen eet ik niet of nauwelijks, omdat ik doodsimpel niet goed verdraag. Mijn man zegt altijd: eet de dingen waarvan je grootmoeder ze als eten herkende, gaat het meestal goed. Ik denk dat grootmoeder geen walnoten bij de lunch zou eten.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2022 om 18:13
Ik heb kamillethee, venkelthee en gember om thee te zetten in huis en ik drink van alle drie minstens een kop per dag. Ik vind alle drie ook erg lekker. Die noten met brie waren een suggestie om de spijsvertering op gang te brengen, maar ik doe dat niet meer. En vandaag heb ik nog geen pijnaanval gehad. Terwijl ik wel een oliebol en appelbeignet heb gegeten van een warme bakker, die er goud mee heeft gewonnen. De praktijk is een week gesloten, dus ik heb 9 dagen om zelf te kijken wat werkt en wat niet, voordat de huisarts opbelt met de uitslag van de echo. Donderdag vond ik een boek in de bieb: Loethe olthuis, Zin en onzin in de supermarkt, over kopen en eten. Wel een pil om door te werken. Het gaat over mythes, en over het milieu. Allerlei goede raad.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2022 om 18:40
Waarom drink je steeds verschillende thee Magtelt? houdt het eens op een soort en kijk hoe je lichaam daar op reageert. Mijn man eet bijna altijd zijn fruit met een witte boterham. Eet hij fruit apart, krijgt hij last van zijn maag. Misschien zou het een idee zijn, om 's middags warm te eten. Ik voel mij daar veel beter bij. De laatste tijd kan ik niet goed meer tegen vet. Een maatjes haring? Ik vind ze heel erg lekker, maar met geroosterd brood en maar een. Terwijl ik er vroeger 5 of 6 kocht voor 2 personen. Loelthe Olthuis schijnt veel verstandige dingen over tuinieren in de Volkskrant te schrijven. Nu weet ik niet of ze echt verstandig zijn, of dat ze mijn man goed uitkomen en hij ze daarom verstandig vindt. Bv onkruid bestaat niet!!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2022 om 20:51
Magtelt, heb je misschien last van een spastische darm ? daar kan je deze klachten ook door krijgen. Deze kunnen ook heel vervelend zijn en zoals jij omschrijft. Heb hier vaak last van. Dan moet je gaan puzzelen wat je wel en niet kan verdragen, ook heel lastig kan ook per keer verschillen . En je hebt betere periodes en slechtere. En zou inderdaad eens met 1 soort thee op een dag proberen. Sterkte en succes

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2022 om 09:33
Ik zeg ook altijd: Onkruid bestaat niet, alleen maar kruid. Soms morsen de vogels zaadjes, waar de mooiste bloemen uit komen. Mijn man wil die dan verwijderen, omdat wij ze niet geplant hebben.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2022 om 10:49
IK denk dat alle pijn aan organen en het opgeblazen gevoel kwamen door Pantoprazol, dat ik voorgeschreven kreeg, toen ik diezelfde klachten kreeg van Esomeprazol. Prazollen zijn pillen tegen brandend maagzuur, maar kunnen ook allerlei klachten veroorzaken. Pijn in mijn buik kon volgens de Maag-Lever-Darm-verpleegkundige komen door uitstulpingen aan de darmen. Ik dacht dat dat poliepen aan de buitenkant zijn, maar ze zijn hol, en als daar ontlasting in blijft zitten, kun je er erge buikpijn van krijgen. Daar wordt niets aan gedaan, zelfs niet als ze gaan ontsteken. Je moet er mee leren leven. Niet oud worden, dat is het beste.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2022 om 14:04
Machtelt,

Ben je daar nu mee gestopt ?


Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2022 om 17:31
Ja, ik moest van de huisarts stoppen met de Pantoprazol, en die ligt nu veilig opgeborgen. Ik bots altijd met de huisarts, ik ben overgevoelig voor allerlei bijwerkingen en hij vindt dat flauwekul. Maar komt hij midden in de nacht kijken, hoe ik sta te kreunen van de spierpijn in kuiten en bovenbenen? Laatst had ik een lijst gemaakt van alle klachten, waarmee ik de praktijkdeur plat had gelopen in september en oktober, en daarmee kwam ik op een nieuwe afspraak. Maar zo gaat dat niet! Eén klacht per afspraak. Hij keek niet eens naar de lijst. Terwijl ik vond dat hij maar eens moest kijken naar het totaalplaatje.

Ooit had ik pijnaanvallen in mijn gebit en de tandarts vond dat ik dan maar eens langs moest komen, als het net heel pijnlijk was. Helaas was de praktijk 's nachts gesloten en dan was het het ergst. Misschien knarsetandde ik in mijn slaap, geen idee. Die pijn is verdwenen en nooit meer teruggekomen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2022 om 20:12
Je zou eens osteopathie kunnen proberen.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2022 om 10:45
Magtelt ,

Ik heb precies het zelfde , niet dat jij daar wat aan hebt ,maar iedere bijwerking die er maar kan zijn heb ik .en ik lees de bijsluiter nooit En het is altijd flauwe kul , een keer was het zo erg dat hij kwam en teneinde raad maar een morphine
spuit heeft gegeven , toen duurde het nog een uur voor de pijn zakte .
Dat had ik als kind al . Ooit moest ik, als kind dus, 3x daags een poeder innemen . Toen mijn moeder me de tweede wou geven werd ik niet wakker en dat heeft dagen geduurd voor dat ik weer goed bij kennis was . De poeders zijn nagekeken of er door de apotheek geen fout was gemaakt . 
Ik heb mezelf niet gemaakt , ik kan er ook niets aan doen , maar dat je er geen begrip voor vindt en het altijd maar tussen je oren zit daar wordt ik verdrietig van .
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns