Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Gebreide sjaal

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Gebreide sjaal
    Posted: 28 Januari 2022 om 18:54
Deze gebreide sjaal is al enkele dagen klaar,
helemaal vergeten te posten. 

Groet Petra,

Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3601
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2022 om 19:37
wat is deze leuk zeg
mooi gemaakt
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2022 om 20:41
Dank je wel Niania.
Ging niet zo snel met dat vlechten (of eigenlijk een soort kabel )
Nu mag het wat kouder worden heb nog niet kunnen gebruiken.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8149
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2022 om 16:32
Ik neem aan dat het een mooie sjaal is ,maar het plaatje is bij mij helemaal zwart .Het enige wat ik kan lezen is de datum .

07 / 01/2022 .

Heb geen idee hoe dat komt .
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2022 om 21:09
Mutti bij mij is die gewoon te zien . Ik weet even niet of er nog meer dit probleem hebben en wat ik eraan kan doen!!!
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2022 om 22:35
die donkere fotoMutti, is bij de onderste. erboven staat er nog een en die is wel goed te zien.

Wat een prachtige sjaal Petraco!Clap
ik wilde vragen of je hem helemaal in kabels hebt gevlochten maar dat stond al in het antwoord aan Niania. Die dubbele kleur, zit dat in het garen?
ik zou willen zeggen, let it snow, let it snow, let it snow Wink

Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2022 om 15:25
Heel mooi gemaakt en ik kan allebei de foto's goed zien. Een soort van kabelsteek?
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2022 om 21:41
Dank je wel Carolina en Dilianne. Fijn dat jullie de foto's wel kunnen zien. Het is verloop garen wat ik gekregen heb van iemand. Ik denk dat dit royal van de zeeman is maar weet het niet zeker.
Inderdaad een soort van kabelsteek. blokken van 6 steken. een keer voor kruisen en en paar naalden later achter kruisen. Het is gebreid in een steek recht en links zeg maar boord steek. Dat is niet te zien op de foto. 
De sneeuw mag van mij weg blijven maar eens goed vriezen met een lekker zonnetje erbij zou goed zijn. Vind sneeuw alleen mooi als ik er niet doorheen hoef te gaan maar dat gaat hier niet lukkenTongue
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14041
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2022 om 09:46
Leuke sjaal Petra. Na de uitleg zie ik het patroon. Leuk.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2022 om 10:27
Leuk en mooie kleur
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2022 om 21:38
dank je wel Lidwina en pareltje.
Ja de foto is wat onduidelijk moet ik zeggen.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2022 om 22:22

Deze Lamar sjaal is aan beide zijden gelijk, omdat het gebreid is in boordsteek 1 recht, 1 links of averecht [1 R, 1 A].
Dat is zo niet te zien, want het oogt als een tricotsteek. Daardoor is deze sjaal zeer warm!




Opzetten: 36 steken (of een meervoud van 6 (12 + 12)).

Plaats meteen een steekmarkeerder in de eerste steek. Deze steekmarkeerder zal een herkenningspunt zijn, want het zal de rechterhoek van de sjaal markeren op de goede kant en de linkerhoek aan de verkeerde kant.

Het patroon gaat over 12 rijen:
Rij 1-4: *[1 R, 1 A]* herhaal over alle steken van de rij.

Rij 5: *Zet 6 steken op een kabelnaald, en houdt die voor het werk. [1 R, 1 A] 3 maal over de volgende 6 steken van de linker naald. Dan [1 R, 1 A] 3 maal over de 6 steken op de kabelnaald.* Herhaal vanaf * tot * nog 2 maal tot het einde. Je hebt nu 3 gekruiste kabels.

Rij 6-10: *[1 R, 1 A]* herhaal over alle steken van de rij.

Rij 11: [1 R, 1 A] 3 maal over de eerste 6 steken. *Zet de volgende 6 steken op een kabelnaald en houdt die achter het werk. [1 R, 1 A] 3 maal over de 6 steken op de kabelnaald.*
Herhaal van * tot * nog één keer. [1 R, 1 A] 3 maal over de laatste 6 steken tot het einde.
Je hebt nu 2 gekruiste kabels.

Rij 12: *[1 R, 1 A]* herhaal dit over alle steken van de rij.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2022 om 22:23
Originally posted by petraco petraco wrote:

Hier het gratis patroon van mijn sjaal. Ik heb alleen dunnere naalden gebruikt en daarom ook meer steken opgezet 

Deze Lamar sjaal is aan beide zijden gelijk, omdat het gebreid is in boordsteek 1 recht, 1 links of averecht [1 R, 1 A].
Dat is zo niet te zien, want het oogt als een tricotsteek. Daardoor is deze sjaal zeer warm!




Opzetten: 36 steken (of een meervoud van 6 (12 + 12)).

Plaats meteen een steekmarkeerder in de eerste steek. Deze steekmarkeerder zal een herkenningspunt zijn, want het zal de rechterhoek van de sjaal markeren op de goede kant en de linkerhoek aan de verkeerde kant.

Het patroon gaat over 12 rijen:
Rij 1-4: *[1 R, 1 A]* herhaal over alle steken van de rij.

Rij 5: *Zet 6 steken op een kabelnaald, en houdt die voor het werk. [1 R, 1 A] 3 maal over de volgende 6 steken van de linker naald. Dan [1 R, 1 A] 3 maal over de 6 steken op de kabelnaald.* Herhaal vanaf * tot * nog 2 maal tot het einde. Je hebt nu 3 gekruiste kabels.

Rij 6-10: *[1 R, 1 A]* herhaal over alle steken van de rij.

Rij 11: [1 R, 1 A] 3 maal over de eerste 6 steken. *Zet de volgende 6 steken op een kabelnaald en houdt die achter het werk. [1 R, 1 A] 3 maal over de 6 steken op de kabelnaald.*
Herhaal van * tot * nog één keer. [1 R, 1 A] 3 maal over de laatste 6 steken tot het einde.
Je hebt nu 2 gekruiste kabels.

Rij 12: *[1 R, 1 A]* herhaal dit over alle steken van de rij.
Back to Top
geerke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 13 Mei 2011
Locatie: Canada
Status: Offline
Points: 796
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geerke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2022 om 02:34
Wat een prachtige sjaal heb je gebreid !
Knap hoor
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2022 om 09:03
Mooie sjaal
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8149
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2022 om 09:39
Petraco ,

Wat is deze apart , nu begrijp ik dat je graag sneeuw wilt .

Bedankt voor het patroon ,ik sla het patroon op ,ik heb nog ergens wol liggen .Het zou eerst een kussenovertrek worden , maar dat was een ingewikkeld kabelpatroon en dan moest iedereen zijn mond houden .Ik ga kijken of met dit patroon wel wat gezegd mag worden .
Back to Top
Loes View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Februari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 524
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Loes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2022 om 19:10
mooi, en bedankt voor het patroon
groetjes Loes
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2022 om 21:06
Dank je wel voor de mooie reacties.

Het is geen moeilijk patroon vond ikzelf. alleen ging het bij mij wat langzaam, maar dat maakt niet uit het komt toch klaar.

Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2022 om 14:40
Mooi hoor. Thumbs Up
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2022 om 21:27
dank je wel Chrissie
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.357 seconden.
Lang Yarns