Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

boekvouwen

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: boekvouwen
    Posted: 11 Februari 2022 om 12:37
https://www.youtube.com/watch?v=lXkcl0k59UQ

https://nl.pinterest.com/pin/620863498625471266/

dit lijkt me ook leuk om te doen.
oant Sjen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2022 om 17:30
Dan moet het wel een heel oninteressant boek zijn. Ik krijg rillingen over mijn rug, als mensen boeken gebruiken voor iets anders dan lezen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2022 om 13:24
Ja machteld dat is zo ,maar hier maken ze van reclame boeken zoals van ikea of zo kan je heel mooie dingen me maken...ik begin er niet aan hoor
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2022 om 05:56
http://www.youtube.com/watch?v=lXkcl0k59UQ

http://nl.pinterest.com/pin/620863498625471266/

dit lijkt me ook leuk om te doen.[/QUOTE]

O bloem ik zou dit ook zo graag kunnen 
heb ooit eens samen met mijn zus dit willen gaan doen 
maar we vonden het te ingewikkeld om er aan te beginnen 
we wilde waarschijnlijk meteen een te moeilijk iets maken 
denk dat je eerst simpel moet beginnen 

maar wie weet dat het er ooit nog eens van gaat komen 
ik had laatst nog het ontwerp van mijn zus in mijn handen die zij graag wilde maken 

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2022 om 08:27
Dit is iets waar ik nog nooit van gehoord heb en jammer genoeg krijg ik het ook nier geopend .

Als het van oude tijdschriften ook is te maken ?
Volgens mij verstuurt IKEA geen reclame meer

Oude boeken zou ik ook nooit gebruiken ,maar reclamewerk .
Ze liggen hier bij stapels in het bos, dan kan je er beter iets leuks mee doen .
Is het ook niet aanklikbaar ?
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2022 om 08:35

Is het ook niet aanklikbaar ? [/QUOTE]

ik heb het bij mijn bericht aanklikbaar gemaakt Mutti
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2022 om 08:38
ik zie net dat de linken niet werken 
helaas 
ik ga kijken of het als nog wil lukken
en het is gelukt ze doen het
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2022 om 08:42
Bij mij werken ze ook niet .

Als je het zou willen proberen ,alvast bedankt .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2022 om 15:11
Lukt het niet om ze blauw te maken door met je cursor (pijltje) naar links te gaan en dan op Ctrl c te klikken en op de balk van internet op Ctrl v ??
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2022 om 15:57
ze zijn roze en aanklikbaar 
waarom zouden ze dan blauw moeten zijn?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2022 om 19:11
Ik kan ze gewoon aanklikken. Het ziet er mooi uut, maar ik zie het mij nog niet doen, maar zeg nooit nooit. Als mijn handen niet meer willen breien of haken!!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2022 om 08:38
Dat gebeurde bij mij en toen kon ik er op komen. Daarom legde ik maar even helemaal uit hoe het bij mij ging. Ik ben zelf een leek op de computer en als iemand mij iets uitlegt en een stap overslaat, dan heb ik nog niets aan de informatie.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2022 om 09:03
Het is me nu gelukt ze aan te klikken .

Het ziet er leuk uit ,maar ik zie het mij nog niet doen ,daar ben ik te ongeduldig voor denk ik .

Overigens heb ik nu een roze en een blauwe ,maar dat doet er niet toe .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2022 om 09:44
Even slikken was het. Ik bracht gisteren een aantal brei en handwerkboeken en tijdschriften naar de kringloop. De beheerder nam ze zelf aan. Sorry zei ze. Deze en deze en deze enz. Gaan meteen bij het oud papier. Een paar zouden er nog wel in de winkel komen. Als mijn man niet bij mij was geweest had ik ze waarschijnlijk mee terug naar huis genomen. Maar of dat verstandig was geweest? Ik had er al mee lopen leuren bij handwerksters. Iedereen schijnt aan het opruimen te zijn. Ik dus ook. Mijn naai/hobbykamer is een grote zooi, dus het moet. Maar de grootste schrik kwam toen zij mij wees naar een wand van zeker 5 meter. Tot het plafond een grote boekenkast vol boeken. Die gaan ook naar het oud papier. Niemand wil ze meer. Wij hebben hier ook nog 4 dozen boeken staan voor de fanfare. Zij houden 1 keer per jaar boekenmarkt, maar door Corona is dat al 2 jaar niet door gegaan. Mensen brengen boeken bij ons, zodat wij ze bij gelegenheid voor de markt bezorgen!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2022 om 11:20
Zo gaat het op het ogenblik overal Lidwina .

Mijn dochter is net verhuisd . Laptoptassen zijn aan de straatstenen voor niets ,niet kwijt te raken . Je merkt ook dat jongeren geen kamer kunnen krijgen ,want voor nog prima stoelen heeft niemand belangstelling voor .
Mijn dochter had als studente voor zo'n makkelijke stoel een moord gedaan . Toen zij op kamers ging hebben we wel spullen bij het grofvuil weggehaald .

Overal zie je hier bij huizen van die kleine boekenkastjes staan ,waar je boeken uit kunt lenen of meenemen .Ik zelf heb nog hele series jeugdboeken op zolder staan .

Mijn schoonzusje kon , toen mijn broer was overleden zijn studieboeken ook niet kwijt , waar ze gewoon verdriet van had .Haar zoon moest gewoon hard zijn , want ze is in een senioren appartement gaan wonen en had er geen ruimte meer voor .

Het enige waar ze gelukkig mee is ,zijn de kussens ,die een vriendin van haar gemaakt heeft in patchwork ,van de vele stropdassen van mijn broer .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2022 om 11:54
Ik leg boeken tegenwoordig in de weggeefkast. Ze verdwijnen dan weer, zonder dat ik weet of ze naar de kringloop zijn gegaan, naar iemand, die ze wilde hebben, of naar het oud papier. Mijn vriendin, een oud-onderwijzeres, had een hele complete encyclopedie, die ze naar de kringloop wilde brengen. Ik gaf haar het advies om de boeken aan haar oude school te geven, zodat kinderen er plaatjes uit konden knippen voor werkstukken, maar dat vond zij zonde. Bij de kringloop mocht ze ze zelf in de blauwe containers gooien. Omdat niemand ze meer nodig heeft, er is toch Wikipedia?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2022 om 13:52
Ik heb nog een klein boekje ,een soort almanak uit 1768 .
Daar staan vertrektijden in van de trekschuiten en postkoetsen . . Hoelang de dagen en nachten zijn het hele jaar .

Hoelaat de stadspoorten dichtgaan .

Tekeningen / etsen van mensen die veroordeeld waren tot de galg voor iets ,maar dat is haast niet meer te lezen .Met veel moeite haal je er " kaas en brood krijg " uit .

Het zat in een opgewonden knotwol van een oudtante

Ik zou best wel eens willen weten of daar nog belangstelling voor zou zijn ?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2022 om 18:15
Universiteitsbibliotheken misschien. Als iemand een geschiedenisboek schrijft kan het van belang zijn.

Ik denk ook wel eens dat oude brei- en haakboeken handig zijn voor kostuumontwerpers, die voor tv of film werken. Maar hoe bereik je die?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2022 om 18:37
Kan je boeken niet op 2de hands zetten er is toch nog veel vraag naar omdat die modellen nu terug komen....denk ik
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2022 om 18:58
Ik heb ik denk zo'n dertig jaar geleden ,patroonteken boeken ,ik dacht naar het textiel museum in Tilburg gestuurd . Het waren toen al antieke patronen .

Ze waren van nacht en ondergoed o.a corsetten b.h 's ,maar ook van doopjurkjes , met kussens en mutsjes .
Ze waren er toen blij mee en vroegen of ik nog meer had .
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.688 seconden.
Lang Yarns