Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

diversen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: diversen
    Posted: 19 Maart 2022 om 20:05
Als het dan zo stil is hier, moet ik toch maar eens laten zien zoal gedaan heb.
Begin januari maakte ik deze krans voor een gouden bruidspaar. Zij houdt van bloemen en hij regelt de groente in de tuin.
Toen naaide ik voor de jeugdcarnaval 2 waterratjes. Deze krijgen de jeugdprins en jeugdprinses bij hun afscheid. Normaal zijn ze dat maar een jaar, deze keer dus langer ivm Corona. De moeder van de eerste jeugdprins is daar in 1978 mee begonnen. Zij is een paar jaar geleden overleden. Voor Corona heeft het iemand anders gedaan, nu werd ik gevraagd. 
Toen een vest gebreid. Het garen ooit gekocht op een Breibeurs in Zwolle. Heeft jaren gelegen. verleden jaar begonnen met het patroon dat ik toen al van plan was, werd niet naar mijn zin. Begin van het jaar uitgehaald en opnieuw begonnen. Afbeelding gevonden, maar niet het patroon. Via Pinterest het patroon in het Russisch gevonden. Meneer Google heeft het voor mij in het Engels vertaald. Eindelijk is het garen dus toch een vest geworden.
Ik had de smaak te pakken en garen liggen. Was te weinig voor een vest. Een streep vest gezocht en gevonden. De donkere kleur bijgekocht en dat is nu ook klaar.

En omdat ik over de markt liep en een leuk lapje zag heb ik na jaren weer eens een blouse genaaid.
Ik heb heel goed moeten nadenken hoe dat ook alweer ging, maar ik bleek het nog niet verleerd te hebben.
En nu liggen er nog wat lapjes en garen op mij te wachten
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2022 om 20:54
Nauw Lidwina, weer vlijtig geweest.
Alles is prachtig geworden. De krans, een schitterend passend kado.
De water ratjes ook prachtig en een mooie herinnering.
De vesten niet te missen heel mooi gebreid.
De blouse niet te vergeten ook mooi gemaakt.

En fijn dat er weer eens iets gepost word is echt stil. Heb al dagen niemand meer gezien.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2022 om 22:16
Dankjewel Petra. Een mens moet toch wat om zijn tijd te vullen.
Het is inderdaad erg stil hier.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2022 om 12:49
o ik vind die waterratjes echt geweldig
en wat je verder gemaakt hebt super goed gedaan 
waar haal je de energie vandaan 

Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2022 om 11:32
Weer heel vlijtig geweest en heel mooi gemaakt, ook die blouse
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2022 om 16:07
Daar zie geen popjes meer dan maar 2vesten ,een krans voor cadeau twee waterratjes en dan doen we nog een bloes erbij ....en het is dan nog prachtig gemaakt ...geen woorden voor
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2022 om 21:46
Dank jullie wel, Nia, Dilianne en Pareltje. Ik vind het heerlijk om bezig te zijn met naald en draad. En misschien leuk om te weten. De blouse heeft het geweldige bedrag van 5 Euro gekost (stof en knopen).
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2022 om 08:06
wat mooi allemaal. jij gaat gewoon door. en de sport om het zo goedkoop mogelijk te doen geweldig.   
oant Sjen
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2022 om 17:53
Prachtig. Dat gestreepte vest vind ik het mooist.
En de muisjes zijn leuk maar waarom hebben ze hun tong uit hun mond?
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2022 om 17:55
Ik had een tas gemaakt voor mijn broer maar ik heb hem al weggegeven. Misschien post ik hem nog.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2022 om 21:45
Dank je wel Bloem. Inderdaad , ik ben een koopjes mens en dat vooral vanwege de sport. Die blouse was bv maar een lapje van 1m voor 3 Euro. Dan vind ik het echt een sport om daar dan toch een blouse van te maken. En het is gelukt.
Dank je Chrissie. Van het gestreepte vest heb ik de mouwen eruit moeten halen want bij het dragen zaten ze niet naar mijn zin. Bijna weer klaar. De ratjes hebben de tong uit hun mond omdat ze de tong uit steken naar de volwassenen carnaval. (Ik heb dat ook moeten vragen toen ik ze ging maken).
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2022 om 12:12
Oh ja ik ben van boven de rivieren dus carnaval is voor mij altijd een mysterie. Geek
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2022 om 14:15
Doe maar geen moeite Chrissie. Carnaval is georganiseerde wanorde en dan voor iedere plaats andere regels en gebruiken.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns