Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Knopendoos.

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Knopendoos.
    Posted: 09 April 2022 om 09:03
IK bewaar een paar houtje youwtje knopen voor als ik ooit een beertje Paddington ga maken, want die had zo'n jas.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2022 om 12:48
Hier precies het zelfde , zelfs houtje touwtjes
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2022 om 12:33
Als een kledingstuk spontaan van mijn lijf valt, helemaal versleten, sloop ik het altijd. Goed elastiek, knopen, drukkers, behahaakjes, haken en ogen, applicaties, koordstoppers, zelfs zakken van jeans, alles gaat in de fourniturenvoorraad in de hobbykamer. Weggooien kan altijd nog.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2022 om 17:02
Mijn moeder had geen echte knopendoos. Er zaten wel een aatal knopen in een apart vakje in haar naaidoos. Ook had ze een aantal knopen en gespen in zakjes, die waren meestal nog van haar moeder geweest. Ik heb een gesp bij een jasje gebruikt. Nog 2 geleden knopen op een winterjas genaaid. Ze zaten nog in een zakje, gebruikt en nieuw, van een winkel uit Luik of Brussel, weet ik niet meer precies. Zijn dus zeker knopen van voor 1940.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2022 om 16:35
Ik heb er zef een stuk of 3 .Ze komen nog vaak van pas . Als kind naaide ik ze wel op jute om er een schilderijtje van te maken .

Ik heb ook gespen . Van sommige weet ik nog waar ze aanzaten voor het goed naar de voddenboer ging , of er een poetsdoek van gemaakt werd
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2022 om 10:58
Toen mijn moeder nog leefde hadden wij ook een knopendoos; 1 met diverse kleine en 1 met diverse grote knopen. Helaas heb ik alles weggegooid toen ik ging verhuizen maar denk nu af en toe van "had ik die doosje nog maar!" want zo af en toe heb je dan toch weer een knoop nodig.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2022 om 08:24
Ik heb geboft. Een vriendin moest haar ouderlijk huis ontruimen en haar ouders waren verzamelaars geweest. 2 garages en 3 boxen vol spullen, waaronder veel van een naaiatelier, dat opgeheven werd. Ik kreeg ongeveer de helft van de knopen, in alle kleuren en maten, vaak nog op kartonnetjes geplakt. Zij had geen interesse voor kleine knoopjes, ik wel voor mijn poppenkleren. Ik heb veel gedeeld met vriendinnen van de soos, maar ik kan nog jaren vooruit.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2022 om 21:20
Ik heb er zelf een maar heb ook nog die van mijn oma. Daar haal ik ook nooit een knoop uit. Deze doos zit nog in de naaidoos van mijn oma die nog zo is zoals mijn oma die had toen ze gestorven is.
Back to Top
GeJanna View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 14 April 2019
Locatie: Maastricht
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer GeJanna Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2022 om 15:59
Heb er zelf een, handig hoor
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2022 om 15:16
Ik lees het boek van Midas Dekkers Wat loopt daar? Een biologische kijk op rassen. Dat gaat over van alles, planten, bloemen, insecten, andere diersoorten en natuurlijk de mens. Maar toevallig las ik ergens iets over zijn moeders knopendoos en zijn voorkeur voor de rode knopen. Ik speelde vroeger graag met de knopendoos van mijn moeder. En nu heb ik zelf een rolbox onder mijn bed vol knopen, gesorteerd naar kleur met een apart zakje met houten knopen.

Wie heeft herinneringen aan moeders of oma's knopendoos? Of heeft er zelf één?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns