Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kindervest Carmen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ans1966 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 09 April 2022
Locatie: Eindhoven
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ans1966 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Kindervest Carmen
    Posted: 09 April 2022 om 09:03
Beste allemaal, ik ben aan het stoeien met het afkanten van hals en schouders bij het rugpand van het kinderversje Carmen.
Ik ben nieuw hier en ben superblij dat ik hier hulp mag vragen. Mijn naam is Ans en ik heb vroeger veel gebreid. Toen had ik nog een mama achter de hand die me kon helpen maar tegenwoordig ben ik oma en is er geen mama om hulp aan te vragen 😊.
Is er iemand die mij kan helpen en als dat zo is, welke aanvullende informatie heb je dan nodig?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2022 om 13:47
vermits wij het patroon niet hebben, is het handig dat u het zinnetje overtypt met alle punten, komma's, sterretjes en dergelijke waar het efkes niet duidelijk is voor u. (voor mij misschien ook niet, maar we kunnen maar proberen)
Back to Top
Ans1966 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 09 April 2022
Locatie: Eindhoven
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ans1966 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2022 om 14:22
Schouders en halsopening.
Kant op 28 cm tot. h. aan weersz. af voor de schouders
1x3 St. Daarna ied. 2e nodig 2x4 St.
Kant samen met de 1e schoudermind. De midd. 11 St. af voor de halsopening, br. ieder deel apart verder en kant aan halszijde af:
2 nld. hoger: 1x8st.
Back to Top
Ans1966 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 09 April 2022
Locatie: Eindhoven
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ans1966 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2022 om 14:23
2e nodig moet zijn 2e nld
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2022 om 15:04
ge hebt dus 49 steken op de naald staan;

49 - 11 (middelste steken) = 38
wilt dus zeggen dat ge voor elke kant nog 19 steken hebt. (11 voor de schouder en 8 voor de binnenhalskant)

Ge kant 3 steken af en ge breit nog 15 steken.(normaal hebt ge dan 16 steken op uw rechternaald staan).
Dan begint ge met de middelste 11 af te kanten, dus eerst twee steken breien en de eerste over de tweede want anders hebt ge er al ene gepikt van uw rechternaald. Als die 11 steken zijn afgekant, breit ge de 18 steken die nog over zijn. Nu hebt ge dus 2 delen.
Ge keert en ge kant 3 steken af en breit de rest tot aan het afgekante.
keren en 8 steken afkanten en breien tot einde (normaal gezien nog 7 steken)
keren 4 steken afkanten en 3 breien
keren en 4 breien
keren en 4 afkanten. Draad afknippen en door de laatste steek halen.

dan is het de beurt van de andere kant.
8 steken afkanten en de overige 7 breien
keren 4 steken afkanten en 3 breien
keren 4 breien
keren en 4 afkanten.
Back to Top
Ans1966 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 09 April 2022
Locatie: Eindhoven
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ans1966 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2022 om 15:20
Dat laatste stukje snap ik niet. Ik heb dan 15 steken en kant er 8 af. Zijn er 7 over. Dan 4 afkanten en 3 breien. Dan houd ik er nog 3 over toch? Hoe kan ik dan nog toch nog dat laatste stukje doen? Of lees ik het niet goed? 😬
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2022 om 15:28
als ge afkant, blijft er altijd 1 steek over op uw rechternaald en die moet ge wel meetellen bij uw totaal, dus 15 + 1 van uw rechternaald is 16.
8 afkanten , blijven er 7 over om te breien. staat er 1 op uw rechternaald en nog 7 op uw linkernaald, zijn samen 8 steken die ge nodig hebt voor die 2 afkantingen van 4 steken die ge moet doen.

4 steken afkanten, blijft over (=1 op uw rechternaald en nog 3 op de linkernaald). zijn weer 4 steken die over zijn voor die laatste afkanting van 4 steken.


Back to Top
Ans1966 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 09 April 2022
Locatie: Eindhoven
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ans1966 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2022 om 18:07
Ik heb het een beetje uitgetekend en denk dat ik het nu snap. Ik laat het nog weten als het gelukt is. Voorheen heb ik het al 2x geprobeerd en uit moeten halen. Ben benieuwd of dit anders is als wat ik al geprobeerd heb 😀. Maar heb er alle vertrouwen in! Dank alvast voor de genomen moeite. Dat is echt super fijn!!
Back to Top
Ans1966 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 09 April 2022
Locatie: Eindhoven
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ans1966 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2022 om 19:50
Het is gelukt! De fout die ik maakte zat in de 8 steken bij de hals.
Nu de rest van het vestje nog 😅.
Heeeel erg bedankt!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.485 seconden.
Lang Yarns