Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Moest ik mijn leven kunnen herbeleven,

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Billius View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 06 Juni 2021
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Billius Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Moest ik mijn leven kunnen herbeleven,
    Posted: 29 April 2022 om 16:29
Het hangt allemaal af van je arbeidsovereenkomst. Als het erin staat, dan zal het zo zijn. Op mijn laatste werkplek, het werd voorgeschreven en ik ging op vakantie naar Tenerife met dit geld. Ging kajakken, zag dolfijnen Tenerife los cristianos. Over het algemeen een geweldige plek voor het hele gezin
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2022 om 16:53
Gisteren (dinsdag 26 april 2022) iets plezant meegemaakt. 
Ik hoor al forummers zeggen:VERTEL
Ik was in een grootwarenhuis hier in de gemeente en ik ging naar een verkoopster (als je zo iemand mag benoemen) zij was de schabben en zo aan het aanvullen. Ik vroeg waar de tabasco en de sambal oelek stond. Zij zei:"ja, die zijn van plaats verzet, vroeger dan stonden die hier. Kom maar mee". oIknderweg naar de nieuwe plaats, zei zij opeens:"Ik zag die shampoo staan en dacht, dat is die schampoo die die lieve jongen in dat schone kleedje gevraagd heeft. en zei toen: jij had toch gevraagd naar die shampoo ik heb die gevonden in een winkel bij ons in het dorp. Heb je graag dat ik 2 bussen shampoo meebreng voor jou? Ik heb dan maar meteen ja gezegd, zij heeft toen die moeite gedaan dus...
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2022 om 18:22
Wat een verhaal ,veel jongens en meisjes hebben zulke dingen meegemaakt,het is nu fel verbeterd maar toch blijft het bij sommige mensen moeilijk,het is vooral de Islam die het nu weer erger maakt
Je moet je leven niet terug overdoen dan ben jij jij niet meer en geloof mij met jurk of zonder jurk zie jezelf graag en dat is het belangrijkste en iedereen heeft veel meegemaakt in zijn leven ,dat heeft ons gemaakt wie wij nu zijn,ik ken je niet maar denk dat je heel mooi bent met een jurk dus ...doen
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2022 om 15:26

Tijdens het boodschappen doen in de voormiddag, dan draag ik meestal een jurkje wat ikzelf gemaakt heb, met daarover mijn lange zelfgemaakte jas. De jassen die ik al voor mezelf gemaakt heb, die kunnen naar twee kanten sluiten. Ik heb al meer dan eens ondervonden dat, als ik mijn jas naar rechts sluit, en ik wandel naar de winkel, dan moet ik dikwijls wachten aan het zebrapad om over te steken. Als ik daarentegen mijn jas naar links sluit, dan stoppen ze steevast om mij te laten oversteken, dus…ik sluit dan maar mijn jas naar links.

In de winkel (is momenteel 10 kalenderdagen gesloten wegens veranderingswerken) daar heeft zowel die jas alsook de jurk die ik dan draag, een vrij groot voordeel.

Als die verkoopsters die bij de vleestoog staan, zien dat ik een jurk draag, en ik vraag wat ik nodig heb, en op dat moment moeten ze bv een nieuw stuk aansnijden bv leverworst of preskop, dan krijg ik het startstukje er gratis bovenop. Heb ik mijn gewone “jongenskleren” aan, dan wordt dat stukje gewoon meegewogen.

Zulke dingen maken me blij. Er is één verkoopster die, als zij mij ziet, (in jurk) dan komt die al af en zegt dat ik geen nummertje moet nemen.

 Soms dan denk ik weleens zo: misschien dat een goeie, arts/hypnostiseur mij eens onder hypnose kan brengen en zo dan de plezante momenten van mijn leven herbeleven, maar ja, dat zal ook wel een utopie zijn; dus..

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2022 om 09:24
Je kunt het niet overdoen. Maar je kunt wel over een andere Francis fantaseren, die alles wat jij niet mocht of kon doen, wel deed en lak had aan wat mensen van je vonden en vinden. Dan begin je met Francis van zes die het jurkje wel altijd droeg. Ik kwam ooit in een boek een vrouw tegen, die soms met een denkbeeldig machinegeweer om zich heen maaide, dat vond ik een goed idee, geen doden of gewonden, maar wel in gedachten wraak genomen. Zelf denk ik dan soms: Pats, sneeuwbal in je gezicht.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2022 om 09:22
Je kunt het niet overdoen. Maar je kunt wel over een andere Francis fantaseren, die alles wat jij niet mocht of kon doen, wel deed en lak had aan wat mensen van je vonden en vinden. Dan begin je met Francis van zes die het jurkje wel altijd droeg. Ik kwam ooit in een boek een vrouw tegen, die soms met een denkbeeldig machinegeweer om zich heen maaide, dat vond ik een goed idee, geen doden of gewonden, maar wel in gedachten wraak genomen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2022 om 18:19

dan zou ik wel het een en het ander veranderen. (op voorwaarde dat ik dan zou weten wat ik vroeger toen gezegd had en ook wat ,de gevolgen daarvan waren.

Die ene dag dat we eens naar Antwerpen gingen en ik in de grand-bazar bij de bakken met pruiken bleef staan, vroeg mam of ik zo’n lange pruik wilde, ik zou er twee mogen kiezen, een lange zonder en een lange met twee vlechten in.

Toen mam vroeg of ik, net als broer, ook

een roze jas,

een hippie jas,

ook oorringen wilde hebben,

Dan zou ik op al deze vragen van mam, volmondig JA  zeggen in plaats van aarzelend een nee.

Ook zou ik dan volgehouden hebben om te vragen om toch een jurkje te dragen.

Die ene keer dat we aan zee waren (we gingen elk jaar de hele maand juli naar zee), ik was toen zes jaar dat tante een jurkje voor mij gekocht had, wat ik de dag voordien in die winkel zag hangen. Ik had het van tante gekregen (Tante was hoogzwanger en is half augustus bevallen van een dochter). Mam was naar de dokter geweest toen tante mij dat jurkje aandeed. Ik blij

Echter, toen mam ’s avonds terug kwam, moest dat jurkje uit. Want jongetjes droegen geen jurkjes.  Ik terug verdrietig. 

Toen mam op het einde van haar leven, dement geworden is, (in het begin) dan heeft mam mij gevraagd of ik haar kon vergeven omdat zij mij nooit een jurkje heeft laten dragen. En ook dat zij voor mij die pruiken niet zelf gekocht had, en ook nooit een roze jas gekocht had. Ik heb toen gezegd dat zij daar niet moest mee inzitten, want ik heb het haar nooit kwalijk genomen. Toen zei mam dat ze blij was dat ik het haar niet kwalijk genomen had

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns