Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Poëzie

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Poëzie
    Posted: 10 Juli 2022 om 08:26
Bij het opruimen vond ik mijn oude poëziealbum, een oud album van een rommelmarkt en een wat moderner boek met suggesties voor poëzieversjes. Kennen jullie ze nog?

Rozen verwelken, schepen vergaan, maar onze vriendschap blijft eeuwig bestaan.

Er liep een olifantje langs het strand, die poetste zijn tandjes met helder wit zand. Meisje, laat je hartje zo rein als het olifantje zijn tandjes zijn.

Als je eens als grootmama rustig zit naast grootpapa, denk dan nog met blijde zin aan je vroegere schoolvriendin.

Ik lag in mijn tuintje en sliep, toen kwam er een engel/vogel, die riep: Meisje meisje, je moet ontwaken om voor .... een versje te maken. De woorden gestolen, de letters geleend, maar 't is van harte gemeend.

Wie volgt?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2022 om 08:31
Jaar, ik ken ze allemaal, maar om nu meteen een ander op te schrijven wordt moeilijk. Ik heb het poëziealbum van mijn moeder gebruikt. Een nieuw kopen was onzin zei mijn moeder, in dat van haar was nog plek genoeg. Het ligt nog ergens in een doos
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2022 om 18:21
Allemaal ken ik ze niet zo 1 2 3 ,maar een vriendinnetje had er een heel aparte  ingeschreven .

PAHCSDNEIRV  NE  EDFEIL.

Zie je nu wat ik wou wensen , voor jou wat en voor andere mensen .


Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2022 om 11:28
Dat is een leuke. Een vriendin had bij mij kris kras op een blad geschreven: Al moet ik er dwars doorheen gaan, toch wil ik in je album staan.

Mijn zusje had in haar album: Wees een meester van Uwen wil en een dienaar van Uw geweten. Die was toen al ouderwetsch.

Fijn dat je er weer bent, Mutti!
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2022 om 11:59
Voorin schreef je zelf , 

Dit album behoort aan mij,
Zolang ik hoop te leven 
.........is mijn naam ,
Al door de doop of door mijn ouders mij gegeven 
( je achternaam)  is mijn van 
Van vaderlijke stam 
( geboorteplaats) is de plaats waar ik ter wereld kwam .







Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2022 om 08:10
Lees op en neer en denk daar bij: Ik denk aan jou Denk jij aan mij? En dat was dan op en neer geschreven.

't Is weinig van waarde hetgeen ik U bied, pluk rozen op aarde en vergeetmeniet.

En de klassieker van 10 zijn je kinderjaren enzovoort.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns