Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

complimentje mogen ontvangen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: complimentje mogen ontvangen
    Posted: 15 Juli 2022 om 14:13
Gisteren nog een complimentje gehad. Ik had een lang (wat ik een T-shirt noem) aan. 
Iemand die bij ons kwam, die zei dat ik een schoon kleedje aanhad en dat het me nog goed stond. 
Ik heb op internet iets in dien aard gezocht en gevonden, maar daar ik geen afbeeldingen kan zetten, heb ik heb hier een link gezet. 
Hetgeen ik aanhad, en nu weer aanheb, is zoals op de afbeelding, maar dan omgedraaid, de witte strepen zijn smal de zwarte strepen zijn breed. ik heb ook net hetzelfde als op de foto, en ook in het rood. Allemaal tot net over de knieen. 


https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTChtOFz3wOFycfunWok-kuFnj14nADz252dg&usqp=CAU
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2022 om 18:22
Leuk dat je een complimentje kreeg. Geeft een kick vind ik zelf altijd. Ik zou het op deze manier ook een jurkje noemen. Ik heb het korter als t shirt, precies zo. Ik draag nooit lange shirts omdat ik daar te klein voor ben en altijd broeken met wijde pijpen draag. Heb verleden week nog 3 shirts  genaaid. Er liggen er nog 2 geknipt klaar, geen tijd gehad deze week
 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2022 om 12:02
Nu ben ik een nieuw jasje aan het maken. Ik had nog een lap stof gevonden, en die is al in vijf stukken geknipt,( twee voor de voorpanden, twee voor de rugpanden en één waar de mouwen moeten uitkomen) Het is een geruite stof. Spijtig dat ik geen afbeelding kan neerzetten. 
De zijnaden zijn al dichtgestikt, nu de rug nog en dan verder knippen, (hals en armsgaten)
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2022 om 22:57
Bij het ineenstikken ben ik tot de constatatie gekomen dat ik (dom genoeg) de 'ondermouw' vergeten te knippen was. Dat is dan ook gedaan, en op de kraag na, is alles al aan mekaar gestikt. Nu de mouwen nog op de juiste lengte zetten, en de kraag knippen en aanstikken. Dan nog enkele zakken knippen en opstikken. Dus no. g wel een beetje werk
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2022 om 10:15
Francis waarom knip je niet alles tegelijk? Je bent dan in de knipmood en hoeft niet opnieuw beginnen te denken over ruiten en strepen. Succes.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2022 om 17:41
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Francis waarom knip je niet alles tegelijk? Je bent dan in de knipmood en hoeft niet opnieuw beginnen te denken over ruiten en strepen. Succes.
Ja, normaal doe ik dat zo, ,maar nu was ik er eventjes tussenuit, en pas 's anderendaags verder gedaan en ik dacht dat ik alles geknipt had. Nee dus.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2022 om 17:53
Denkfoutje dus.  Kan gebeuren

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2022 om 17:34
dat is toch ,het beste bewijs dat we mensen zijn, en geen robotten eh

Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2022 om 17:04
Gisteren dan was ik eventjes in paniek. Ik was aan het stikken en het stikmachien deed eventjes héél raar, en toen terug normaal. Enfin, normaal? De bovendraad die was lag gewoon rechttoe-rechtaan op de stof, de spoeldraad die was netjes erover gelegd zoals een stiksel moet zijn. Wat was er nu gebeurd? De spoeldraad was uit de spanning gekomen. Je weet wel, als het spoel in de spoelhouder komt te liggen (bovenlader), dan moet je de draad ergens in de rand vasthaken. En daar was die draad dus uitgesprongen. (Gelukkig had mam-zaliger het regentaat snit-en-naad gevolgd en gaf zij daar dus ook les in in een school voor meisjes) 
Nu wat prettiger nieuws
Vandaag naar herentals gerden en bij de veritas knopen gaan halen. 
Wat dacht je? Juist, nét degene die ik het schoonste vond passen bij de lapjes stof die ik als model mee had, daar waren er nog maar een viertal van. Ook van de tweede keuze, daar waren er niet voldoende van. Uiteindelijk is het dan toch de derde keuze geworden, dus één van de dagen knopen aannaaien en knoopsgaten maken, de kraag nog aanzetten en als laatste, de onderkant omzomen
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2022 om 17:29
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTChtOFz3wOFycfunWok-kuFnj14nADz252dg&usqp=CAU
Van deze heb ik er twee, al zij ze volgens het etiketje allebei dezelfde maat (large) toch is het ene vijf lijntjes langer dan het andere. Sinds een dikke maand draag ik dit, ook in het zwart/wit. Dit is wit/zwart

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns