Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Phildar 173 vestje Judie

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Marit View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 21 Juli 2022
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Phildar 173 vestje Judie
    Posted: 21 Juli 2022 om 16:20
Hallo,

Heeft iemand ervaring met het haken van dit patroon? De beschrijving klopt m.i. Helemaal niet, of ik begrijp niet wat er bedoeld wordt. Ik heb al meerdere bronnen geraadpleegd, maar we komen er niet uit. Heeft iemand dit patroon herbeschreven?

Marit
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2022 om 17:59
Kun je aangeven waar je niet uitkomt? Ik heb het patroon niet, wel opgezocht. Als ik het goed heb is het een tamelijk open gehaakt damesvest.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Marit View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 21 Juli 2022
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2022 om 12:09
Hoi Lidwina,

Het is idd een zeer opengewerkt vestje. Het begint eigenlijk direct bij het begin al:
Na 71 lossen van fantasiesteek nr 2 tour 1-4, maar daarna…
Fantasiesteek nr 1 alleen de 5e tour, maar die sluit niet aan op tour 4 van fantasiesteek nr 2 of bedoelen ze tour 1-5 van fantasiesteek nr 1. Ook die touren sluiten eigenlijk niet aan op tour 4 van fantasiesteek nr 2.

En zo gaat het maar door. 

Als je kijkt naar het plaatje van het vest komt het ook helemaal niet overeen met hetgeen je zou moeten haken volgens patroon. 

Begrijp ik het niet of is het een slecht vertaald patroon? Inmiddels gewoon volgens het plaatje maar aan het puzzelen en haken gegaan. 

Groet, Marit
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2022 om 12:20
Phildar patronen blinken voor mij uit in onduidelijkheid. Het zijn Franse patronen en  daar begint de ellende met de vertaling. Als je een phildar boekje hebt staat het heel vaak nog eens in een andere taal. Soms  wordt het mij dan duidelijker. Anders inderdaad puzzelen. Ik ga nog eens naar het plaatje kijken. Als ik wijzer word, zal ik mij nog eens melden.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2022 om 12:28
Ik  heb het nog eens bekeken. Het lijkt alsof er na het eerste opengewerkte patroon 2 rijen stokjes komen. Weer een opengewerkt iets, een soort spinnenweb, dan weer 2 rijen stokjes. Ik zou inderdaad op het plaatje afgaan en mijn fantasie en haakverstand gebruiken. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Marit View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 21 Juli 2022
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2022 om 12:33
Ha ha, dank voor je reactie. Zelfredzaamheid en gebruik van fantasie is in dit geval dé oplossing denk ik inderdaad. 


Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2022 om 14:43
Lidwina heb jij het patroon of het haakschema ? 

Dan wil ik ook wel eens kijken ,twee weten meer dan een . Ik kan alleen, ik denk tenminste dat het dat is  , de foto/ plaatje  vinden . 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2022 om 15:24
Mutti ik heb ook alleen maar het plaatje. Het patroon kan ik niet vinden.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2022 om 17:07
Ik ook niet ,alleen een nummer 24022 - 20 .Maar daar schiet ik ook niets mee op
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2022 om 17:20
Sorry het is 20014 10 en dan kom je bij hobbydoos uit en dat het een pakket is met gratis patroon 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2022 om 17:21
Zo ver was ik ook al een keerSmile
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Marit View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 21 Juli 2022
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2022 om 17:22
Mutatie en Lidwina,

Ik heb het patroon uiteraard wel, maar het lijkt mij niet gepast om dat te posten ivm copyright en zo.

Back to Top
Marit View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 21 Juli 2022
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2022 om 17:23
Ha ha, mutatie moet natuurlijk Mutti zijn. iPad gaat zelf nadenken 😔
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns