Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Trui Eleen, nr.702 , T20, 204

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
ElvyBarbar View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 06 September 2022
Locatie: Papendrecht
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElvyBarbar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Trui Eleen, nr.702 , T20, 204
    Posted: 06 September 2022 om 23:12
Hoi allemaal,
Ik kom niet uit telpatroon fantasiesteek 1.  Hoe doe je averachte kant en waarom alleen de de rood omrande steken. Ik krijg er geen V patroon uit.
Heeft iemand deze trui al een keer gemaakt. Wie kan me helpen. 

Gr. Elvy
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2022 om 23:36
de rood omrande steken wil gewoon zeggen dat dat één heel patroon is dat moet herhaald worden tot het einde. Ge moet gewoon beginnen met steek 1 en op het einde zal het patroon niet volledig zijn (hangt van de maat af die ge breit).

De averechte kant is naald 2. Daar staat expliciet die streepkes omhoog elke derde steek. Die moet averechts omdat die er waarschijnlijk rechts opstaat door de vorige toer gekruiste steek langs voor. Maar alle steken moeten averechts aan de averechts kant.
Back to Top
ElvyBarbar View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 06 September 2022
Locatie: Papendrecht
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElvyBarbar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 September 2022 om 00:16
Dank u. Ik ga weer een proeflapje maken. Smile
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 September 2022 om 16:57
Ik sta altijd versteld dat jij het patroon weet te vinden waar het probleem inzit Beb .
Vroeger lukte me dat nog wel ,maar sinds ik gevraagd heb of ik weer op het forum kon komen lukt dat niet meer . 


Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 September 2022 om 23:51
deze was heel goed omschreven in het onderwerp Mutti, met naam en nummer. Het was een maandagpatroon dat ik opgeslagen had.
Back to Top
ElvyBarbar View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 06 September 2022
Locatie: Papendrecht
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElvyBarbar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2022 om 19:05
Ik hoop dat iemand dit nog leest maar ik heb weer een vraag over fantasiesteek 1. De onderste helft lukt prima maar de bovenste helft snap ik weer niet. Moeten de eerste 7 toeren op een kabelnaald achter het werk daarna 1 recht en de kabelsteek ook recht? Het tweede gedeelte waar de visgraat de andere kant op moet. Is het dan de bedoeling dat je de steek op kabel naar voren doet een steek averecht breit en de steek op de kabel weer recht? Of moet die ook averecht. Ik ben ondertussen aan mn 10e proeflapje bezig. Vind het heel moeilijk. Alvast bedankt voor het lezenTongue
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2022 om 20:15
Ik heb proberen op te schrijven en mij voor te stellen wat de bedoeling is. Maar ben gestopt. Het is mij volledig onduidelijk. Ik ga het proberen. Kom ik er uit, hoor je er nog van. Anders moet je op grotere geleerden wachten.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2022 om 20:39
Ik heb het. Als je de steek van de kabelnaald achter het werk plaatst brei je de volgende steek recht en de steek van de kabelnaald averecht.
Plaats je de steek op de kabelnaald voor het werk, brei je de volgende steek averecht en de steek van de kabelnaald recht.
Het effect is dat de rechte steken uiteindelijk als een streepje naar rechts of naar links gaan.
Zo lijkt het mij goed te komen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
ElvyBarbar View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 06 September 2022
Locatie: Papendrecht
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElvyBarbar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2022 om 20:52
Dank je. Ik ga het gelijk proberen. Star

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns