Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Borduurpatroon naar haakpatroon

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Borduurpatroon naar haakpatroon
    Posted: 01 Oktober 2022 om 21:55
Hallo allemaal,

Even een tijdje niet zoveel op het forum geweest en ik zie dat daar meer last van hebben, het is vrij rustig.
Nu zit ik met de vraag, kan je een borduurpatroon gebruiken of omzetten naar een haakpatroon? 
Ik heb een paar prachtige borduurpatronen gezien die ik graag wil gebruiken voor c2c deken. Zou ik dan elk vierkantje in het borduurpatroon als 1 c2c vierkantje kunnen zien?
Ik heb al wel een site gevonden waar je eventueel zelf van een foto een patroon kan maken! https://www.stitchfiddle.com/nl lijkt me ook ideaal
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2022 om 12:02
Ik heb c2c verschillende keren gehaakt en het patroon vanaf een afbeelding met Stitch Fiddle omgezet.. Vanaf een foto heb ik geprobeerd, maar dat lukte om een of andere reden niet. Dus dan maar ieder hokje ingetekend. Ik zou denken dat als je een kruissteek patroon hebt er niet veel omgezet hoeft te worden. Alleen zijn de hokjes dan erg klein om te zien. En je moet bedenken dat iedere kruisje nu een hokje wordt en dat is dan ruim 1 cm. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2022 om 12:05
Ja ik heb ook al gemerkt dat een afbeelding omzetten naar c2c niet heel makkelijk is met switch fiddle. Maar met goed opletten op het formaat en scherpte van de gebruikte afbeelding is het me met een paar, vooral zwart wit logo's al wel gelukt, de kleuren kan je immers zelf met het haken nog veranderen.
Ik had nog niet gevonden dat je daar een borduurpatroon kan omzetten naar haakpatroon zal er nog eens naar kijken

https://www.stitchfiddle.com/nl/c/sk1p3t-gdg9j2 geen idee of andere het kunnen zien zo, maar dit is even een voorbeeld van welke mij gelukt is met een afbeelding met internet 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2022 om 12:48
De chart is privĂ© staat er. Je kunt ook kleuren aangeven bij Stitch Fiddle. Links staat een rijtje met kleursymbolen. Ik klikte bv rood aan, dan worden de vakjes die je daarna aanklikt rood. Heb je er een fout gekleurd, klik je wit aan, daarna het foute vakje en rood is weg. Je kunt op die manier ook rechtstreeks van rood bv naar blauw gaan. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2022 om 12:51
Dan even zo hihi.. deze heb ik gemaakt met stitch fiddle .
Klopt kan idd ook, ben er nog druk mee aan experimenteren haha
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2022 om 13:00
Dit patroon gaat zeker. Zijn maar 95 hokjes. Mijn laatste was ook een paard.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.720 seconden.
Lang Yarns