Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Raglan breien bij babytrui

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
DvB View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 06 November 2022
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer DvB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Raglan breien bij babytrui
    Posted: 06 November 2022 om 13:07
Ik ben bovenstaande trui aan het breien.
Nu ben ik aangekomen bij de raglan voor het linker rugpand en moet steeds minderingen doen. Maar het linker rugpand heeft maar 42 steken en er staat geschreven, dat je

*6 x 1 eenv. mind en 1 x 1 dubbele mind*, herhalen van “tot” 2 maal in totaal
En daarna 
23x 1 eenv. mindering.

Ik heb tot nu toe 2 maal de blauw gemaakte tekst gedaan en heb nog 26 steken… dus zoveel minderingen gaat dan toch niet?

Bij één eenvoudige mindering lever je al 2 steken in dus hoe kan het dan dat je 23 x 1 eenv. mindering moet doen (=46 steken) als je maar met 42 steken begint? En wat wordt bedoelt met *6

Kan iemand mij dat op de één of andere manier uitleggen?

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2022 om 16:47
6 keer 1 eenvoudige mindering (zijn 6 steken geminderd) en 1 dubbele mindering (zijn 2 steken geminderd). dit moet ge dus nog eens herhalen. zijn in totaal 16 steken geminderd. 42 - 16 = 26 steken over.

bij een eenvoudige mindering hebt ge idd 2 steken nodig omdat ge er ene over de andere moet halen, of 2 samenbreien, maar er blijft altijd 1 op de naald staan.
Back to Top
DvB View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 06 November 2022
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer DvB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2022 om 13:43
Hartelijk dank voor je bericht! Maar nadat ik dus 26 steken over heb, wordt er geschreven dat ik nog een keer 23x 1 eenv. mindering. moet doen???? Dat snap ik dan niet....
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2022 om 13:49
ge hebt 26 steken na dat blauwe stuk en daar moet ge dus die 23 enkelvoudige minderingen mee doen en dan op het einde hebt ge nog 3 steken over.

enkelvoudige mindering is telkens maar 1 steek geminderd en niet 2
Back to Top
DvB View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 06 November 2022
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer DvB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2022 om 13:51
O ja natuurlijk ik maakte een rekenfout...... 
Dan heb ik het toch goed gedaan tot nu toe... wat een opluchting! Hartelijk dank!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2022 om 13:52
Back to Top
DvB View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 06 November 2022
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer DvB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2022 om 14:20
Hmmm heb zoiets vergelijkbaars dus als hierboven:
Danke wel maar nu ik weer verder lees bij mijn eigen patroon schrijven ze nadat ik nog maar 3 steken heb: 
Opgelet: op 26 cm tot. hoogte voor de hals rechts afk:
1 x 8 st. daarna 2 nld hoger 1 x 5 st. 
???? maar zoveel steken heb ik dan niet meer....
Het betreft het patroon 
26 luiertruitje Jackchen Leonard (met een berengezicht erin en je breit het ook in drie delen)
Back to Top
DvB View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 06 November 2022
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer DvB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2022 om 14:21
de totale hoogte van het truitje trouwens 27 cm
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2022 om 14:43
ik heb het patroon gevonden.

Uw blauw staat voor de kleinste maat en die 23 eenvoudige minderingen voor de 6maanden versie.

Dus ge moet alleen die 23 eenvoudige minderingen doen voor de raglan en dan hebt ge dus wel genoeg steken over voor de hals die aan de andere kant van het rugpand ligt. En die moet ge dus doen op 26 cm hoogte en verder blijven raglan doen aan de andere kant.


dus dat wordt uittrekken of achteruitbreien of steek voor steek uithalen totdat ge de raglanminderingen moet beginnen, dus tot waar ge het werk in drieën moet verdelen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2022 om 14:55
sorry voor mijn dus gebruik (Het valt mij nu op dat ik dat veel gebruik en komt waarschijnlijk omdat ik bij mezelf dan dikwijls duuuuuus zeg om de volgende stap van iets te zien)
Back to Top
DvB View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 06 November 2022
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer DvB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2022 om 15:44
ik brei de grootste maat dus die in het oranje staat aangegeven. Ik had nog niet verder gebreid dan t/m de minderingen waardoor ik nu 26 steken over heb... maar dat moet ik nu terugbreien?

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2022 om 17:13
ja die moeten er terug af omdat die minderingen voor de geboortemaat zijn (staan in het rood/paars).

Met zulke patronen is het handig wanneer ge onderlijnt of met fluostift de gegevens voor uw maat aanduidt
Back to Top
DvB View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 06 November 2022
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer DvB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2022 om 17:33
Ah oke het wordt steeds duidelijker. Bedankt voor je hulp! Groetjes Diana
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns