Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Schouders samenbreien

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Schouders samenbreien
    Posted: 16 December 2022 om 14:42
Je moet ze dan of laten wachten op de naald waar je op heen en weer aan het breien bent, of zolang op een hulpdraad/naald zetten. Schoudernaad samenbreien deed ik eigenlijk alleen als ik een rechte schoudernaad had (jaren 80/90, toen we nog grote brede schouders breiden), als het niet recht is vond ik afkanten mooier. Ik denk dat je makkelijk gaatjes krijgt, eventueel zou je een dubbele steek kunnen maken net als bij verkorte toeren.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2022 om 13:42
Je zou dan inderdaad de steken moeten laten wachten. Ik heb het regelmatig gedaan maar doe het niet meer. Door het samen afkanten van de schouder steken zit er meer rek in de "schoudernaad". Als je apart afkant en daarna aan elkaar naait blijft de pasvorm beter. Althans, dat vind ik. Bij naaiwerk van rekbaar materiaal wordt er vaak geadviseerd naadband in de schoudernaad mee te naaien vanwege de pasvorm. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Chacha View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 05 Februari 2019
Locatie: België
Status: Offline
Points: 78
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chacha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2022 om 08:40
Goeiemorgen iedereen, ik zou graag de schouders van mijn pull samenbreien maar hoe werkt het dan met de minderingen, die moet je dan laten wachten denk ik.
Wie kan mij dat goed uitleggen…
Steken te minderen aan weerszijde 1x4 dan om de 2 nl 3x4 en 1x5
Alvast bedankt!!!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns