Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon voor lange (slobber) trui gezocht

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
MootjeT63 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 18 Mei 2014
Locatie: Delft
Status: Offline
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MootjeT63 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patroon voor lange (slobber) trui gezocht
    Posted: 04 Januari 2023 om 21:49
Ik heb een paar bollen roze wol bij de Wibra gezocht en ben nu op zoek naar een patroon voor een langere trui. Zo eentje tot net boven de knie. En wel lekker over-sized; ik wil er als het ware in kunnen wonen Tongue

Ik ben 1.74 m lang en weeg ongeveer 90 kg, dus dat zal wel een XXL worden.

De wol die ik bij Wibra gekocht heb:

Saskia
naalden 4,  4,5
looplengte +/= 240 m

Ik heb al op Ravelry gezocht maar weet niet hoe je daar op slobbertrui moet zoeken LOL  Aangezien "slobbering" "kwijlen" betekent in het Engels ben ik bang ben dat ik dan patronen ga vinden van slabbetjes...

Alvast dank.

Knufs,

Monique
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2023 om 23:50
deze misschien?

https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=935&cid=7



lengte kunt ge altijd aanpassen.
Back to Top
MootjeT63 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 18 Mei 2014
Locatie: Delft
Status: Offline
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MootjeT63 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2023 om 00:35
ooh die ziet er lekker bewoonbaar uit! Big smile Die ga ik proberen. Dank je wel!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2023 om 08:37
Pen 4 kan bij Wibra garens, maar dan wel 1200 gram oftewel 12 bollen. Kassabon bewaren, meestal mag je hele bollen terugbrengen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
MootjeT63 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 18 Mei 2014
Locatie: Delft
Status: Offline
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MootjeT63 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2023 om 00:16
Bedankt voor de tip! Aangezien 40 toeren 10 cm is zal ik inderdaad een behoorlijk aantal bollen nodig hebben. Ik zit nu op 56 toeren van het achterpand. Wat een leuke steek is het trouwens dat Drops patroon! Ziet er aan beide kanten mooi uit.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2023 om 23:51
ziet er inderdaad prachtig uit. btw, ik heb een jaar of zes geleden eens een pull voor mij gebreid, die was iets breder dan ik van plan was om te breien. ( plat gelegd was die twee maal de lengte van mijn onderarm met de handpalmen er bij) en die kwam tot net onder mijn lende (dus praktisch gelijk met mijn kruis) één keer eens goed in nat geworden, tja het was zo'n lekker aangenaam weertje, dat ik zonder jas boodschappen ging doen, en je raadt het reeds, ondanks dat de buienradar en het weerbericht zei dat het de hele dag zonnig en droog bleef..... bij het naar huis rijden (met de fiets) een plensbui van jewelste, een stortbad had er niks tegen. tegen dat ik thuiskwam, hing die tot halverwege mijn onderbeen. nu gebruik ik die (als het echt koud is) om in te slapen
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2023 om 13:33
Ziet er inderdaad lekker "bewoonbaar" uit die trui. Veel succes!
Back to Top
MootjeT63 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 18 Mei 2014
Locatie: Delft
Status: Offline
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MootjeT63 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2023 om 04:23
Hij is klaar!!!

Ik had alleen geen zin om 4 naalden zonder knop nr. 4 te kopen (die ik waarschijnlijk maar een paar keer zou gebruiken) dus heb ik geen steken op hulpnaald(en) gezet, maar de delen gewoon aan elkaar gezet, en vervolgens een losse kraag gebreid die ik er aan gezet heb.

Het wolverbruik viel me trouwens alles mee. Ik had gerekend op 10 bollen (had er 12 gekocht) maar het was maar 8 bollen. Dit weekend ga ik weer nieuwe bollen erbij kopen want mijn dochter wil er ook eentje. Daar ben ik gisteren aan begonnen.

Ik heb geen foto's online staan, dus hier de link van mijn Facebook bericht (daar staan 3 foto's bij) 



Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2023 om 16:31
Jammer maar ik heb geen facebook
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2023 om 08:37
Jammer dat ik de foto's niet kan zien. Heb wel Facebook maar kan niet openen met de link
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns