Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

draden draaien om mekaar heen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: draden draaien om mekaar heen
    Posted: 05 Januari 2023 om 13:42
Hoe het komt, weet ik niet, maar bij het dubbelbreien draaien de draden om mekaar heen. 
Ik ben gaan zien op internet, maar daar zie ik dat ze tegenwoordig op een andere manier breien dan dat ik het vroeger geleerd heb. Ik heb geleerd om draden die rond de naald moeten om een steek te maken, met mijn rechterhand te rond de punt van de naald te draaien. (tussen duim en wijsvinger) 
ook heb ik toen geleerd om, bij dubbelbreien, aan het begin en einde van de naald, de twee eerste en de twee laatste steken samen te breien met beide draden. De steken daartussen om en om (zoals boordsteek 1/1) met enkele draad te breien. 
VB: rechts is bvb groen, en averechts rood. Beide draden worden wel samen om en om gelegd (r/av) 
Nu was mijn vraag wat ik verkeerd doe? 
Oh ja, een afbeelding plaatsen lukt me langs geen kanten (sinds tinypic weg is) wat ik ook probeerde. 

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2023 om 17:02
Dat kan niet anders .Er zijn wel soort ringen die de draden gescheiden houden . 

Ik heb geleerd de LAATSTE 2 steken als je eenmaal aan het breien bent af te halen en dan je werk te keren .

Als je moeite hebt met de av steek kan je ook je pen door de steek te laten gaan en dan av te breien ( you tube geeft een goede uitleg ) .

Succes 
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2023 om 21:57
thx
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns