Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Beige gehaakt vestje S9014

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lisaki View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 18 Januari 2023
Locatie: Amstelveen
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lisaki Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Beige gehaakt vestje S9014
    Posted: 18 Januari 2023 om 17:41
HELP!!! Wie kan mij op gang helpen met dit mooie gehaakte ajour vestje. Heb mijn hoofd gebroken over het patroon en dacht dat ik het eindelijk onder de knie had, maar ik kom steeds anders uit. Wij kan mij op gang helpen met het correct opzetten, maar ook met het minderen voor de armsgaten en de halsopening?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2023 om 17:50
efkes de link naar het patroon : https://www.hobbydoos.nl/patronen/hobbydoos/400.pdf
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2023 om 17:53
Fantasiepatroon: Heengaande en teruggaande rijen volgens haakschema 1 haken. De 1e-5e rij 1x haken, dan de 2e-5e rij steeds herhalen. 
Schelpjespatroon: In toeren volgens haakschema 2 haken.
Het haakschema kan ik niet kopiĆ«ren. 
Er staat een gedeelte in het blauw/grijs. Dat gedeelte moet je steeds herhalen Wat daarvoor en erna staat is het begin en einde van de toer. Toer 1, 3 en 5 begin je rechts te lezen. Toer 2 en 4 links. Toer 1 haak je maar een keer, na dat je de toeren van het patroon gehaakt hebt, herhaal je daarna steeds toer 2 tot en met 5.
Als er iets anders je probleem is horen we het wel.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2023 om 17:57
en misschien dat ditook helpt
Back to Top
Lisaki View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 18 Januari 2023
Locatie: Amstelveen
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lisaki Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2023 om 17:25
Dankjewel. Maar het patroon heb ik uiteraard zelf, al is het tot nu toe hogere wiskunde voor mij. Heb het haakpatroon eindelijk onder de knie. Maar als straks de meerderingen komen wordt het weer een hele uitdaging.
Back to Top
Lisaki View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 18 Januari 2023
Locatie: Amstelveen
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lisaki Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2023 om 17:28
Dankjewel Lidwina. Het patroon is niet echt duidelijk, maar heb het eindelijk onder de knie geloof ik. De eerste rij blijkt cruciaal, als je daar een fout maakt komt het verderop ook niet goed. Ik kan weer even vooruit, maar straks wordt het meerderen nog een hele uitdaging. Ik houd moed Confused
Back to Top
Lisaki View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 18 Januari 2023
Locatie: Amstelveen
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lisaki Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2023 om 17:38
Dankjewel Lidwina, maar zover was ik zelf ook al. De rechte stukken zijn niet het probleem, het gaat fout bij de hals- en de arm openingen. Als er staat 1 of een half patroongedeelte niet haken, dan ga ik ervan uit dat je op die gedeeltes gaat minderen. Maar dat is nou juist het knelpunt bij mij, ik vind het ontzettend moeilijk om te minderen bij dit patroon. Ik probeer een mooie ronde lijn te krijgen voor de hals, maar dat lukt mij niet met dit patroon. Ik ben er moedeloos van geworden Cry.
Zo jammer van dit mooie vestje.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2023 om 19:06
Bep heeft een eindje hoger een aan klikbare tip gegeven. Misschien dat je daar eens kunt gaan lezen. Misschien helpt dat.
 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2023 om 13:44
Komt het omdat je "trapjes "krijgt i.p.v. een mooie ronding ? 

Ik dacht dat ik hier eens onder tips en trucks een oplossing voor gevonden had .

Anders heb ik het misschien bij Jessica Tromp gelezen .
Haar kun je op Internet wel vinden . 
Back to Top
Lisaki View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 18 Januari 2023
Locatie: Amstelveen
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lisaki Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2023 om 10:24
Trapjes ja, vanwege het patroon. Ik ga kijken bij Jessica, dankjewel.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2023 om 15:26
Minder jij door steken te laten staan of door ze samen te breien ??

Back to Top
Lisaki View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 18 Januari 2023
Locatie: Amstelveen
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lisaki Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Februari 2023 om 14:09
Ik laat ze staan. Bij het minderen staat er duidelijk 'patroongedeelte' NIET haken.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Februari 2023 om 14:24
volgens mij moet ge geen schone ronde hals hebben vermits er een schelpjespatroon rond komt. En dat gaat dan niet lukken bij een gladde ronde hals.
En misschien vallen die halve patroondelen bij de mouwen en de armsgaten wel in elkaar als ge ze moet dichtnaaien.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Februari 2023 om 16:24
Kijk eens op internet bij YouTube  filmpjes , daar minderen door steken samen te haken aan het begin van je werk 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Februari 2023 om 17:41
Ik zag dat drops ook een filmpje heeftmet uitleg 
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns